AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Har vansker med å finne noe å spise som frister og som jeg får til å spise, er kvalm konstant døgnet rundt. Når jeg spiser mat så er jeg så kvalm at det blir knusk tørt å spise i munnen av en eller annen grunn, vanskelig å spise noe mye også. Klarer ikke smoothie eller andre sunne mat varer, var veldig flink til å spise sunt og variert før jeg ble så kvalm som nå. Så hvis jeg ikke spiser ofte så blir det bare verre med kvalmen også😔 er en veldig ekkel kombinasjon å være så kvalm men samtidig vet man må spise ofte. Er helt tom for ideer på hva jeg skal spise. Føler jeg spiser bare fordi jeg må og ikke fordi jeg vil og nyter maten. så hva spiser dere andre som er gravide og kvalme,🤢 er uke 11 her og har blitt bare verre siden uke 10🙄 Anonymkode: 54313...7f6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Det viktigste er at du spiser og drikker. Så kan du prøve å ikke spise for mye usunt. Hvis du klarer å beholde maten er det en stor fordel. I forrige svangerskap var jeg mest kvalm, og da gikk det mye i ristet brød, bløtkokt egg og tomat, eller brødskive med majones. Jeg husker ikke hva jeg spiste til middag, mulig jeg klarte vanlig mat (ikke fisk). I dette svangerskapet spydde jeg mye, så det var mer begrenset spesielt middag. Pasta med rømme og sitron og couscous med soyasaus og sitronsaft spiste jeg mye. Ellers bløtkokt egg, tomat og ristet brød. I en periode spiste jeg mye brødskive med pesto og tomat. Heldigvis fikk jeg etterhvert kvalmestillende medisin som fungerte, så jeg sluttet å spy. Nå i tredje trimester har jeg endelig klart å slutte på medisinen, og er bare litt kvalm. Morgenkvalme er forøvrig et misvisende begrep. Mulig noen bare er kvalme om morgenen, men for meg og mange andre varer kvalmen hele dagen. Jeg har vært mest plaget om kvelden. Anonymkode: 233e5...bde
myMa Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Kvalm av og på hele dagen. Uke 14 nå. Merker jeg er ekstremt kvalm om morgenen om jeg har spist lite kvelden før. Dagene varierer litt heldigvis men på de verste dagene er det sjokolademelk og syrlig frukt som går ned. F eks Kiwi, ananas, appelsin osv. Uke 10-15 var de verste i forrige svangerskap så krysser fingrene for at det gir seg snart.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Jeg spiste det som frista. Passet på å få i meg multivitaminer vertfall, så fikk mat være mat uavhengig av sunnhet. En periode var det en bestemt frukt, så skive med nugatti, ristet brød med syltetøy. Drt viktigste er å få i deg energi til å holde deg gående. Anonymkode: 04204...6f0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Jeg var kvalm 24/7 fra uke 6 til 10. Det gikk gradvis bedre derfra og jeg ble kvitt kvalmen helt i uke 13. Rart at du bare har blitt kvalmere da. Uansett; jeg spiste loff og kjeks og drakk saft eller brus. Ikke det beste kostholdet, selvfølgelig, men jeg hadde ikke sjans til å få i meg noe annet i den perioden. Jeg spiste flere loff om dagen. Tok multivitamin, Jod, Jern og Folat. Anonymkode: c24c2...e8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå