AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Noen som har tips til hva en kan si når en skal på jobbintervju midt på dag og ikke har lyst å fortelle det på nåværende jobb? Er i et ganske åpent miljø hvor en prater om det meste og det blir unaturlig med "har et privat møte" men har ikke lyst å fortelle at jeg er på jobbjakt likevel.. Anonymkode: 13f48...655
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Pleier å si det som det er. Gjør ofte at de viser hvor mye de vil ha meg på nåværende arbeidsplass. Anonymkode: d6725...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Si du skal til legen eller tannlegen? Anonymkode: ca148...b13
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 kan du ikke si du må til legen eller noe? Anonymkode: 34320...bbe
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Jeg er i samme situasjon. Kommer til å si at jeg har legetime. Håper at dersom jeg får intervju at det er på morgenen. Anonymkode: 4dc28...aec
Sofakona Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Har du denne jobben på referanse lista di? Som den du skal på jobb intervju til nå har?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Sofakona skrev (18 minutter siden): Har du denne jobben på referanse lista di? Som den du skal på jobb intervju til nå har? Nei Anonymkode: 13f48...655
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 Til leder sier jeg at jeg skal på intervju, hun er jo min referanse. Til kolleger sier jeg bare at jeg skal ha fleksitid og har en privat avtale. Hvis noen spør, vil jeg fortelle sannheten til noen, og bare gjenta "avtale" til andre. Anonymkode: d0c5d...ccd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 Tannlegetime, legetime, dyrlegetime osv. Anonymkode: f2e84...3dc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 Er det ikke ganske ugreit ift reglementer å lyve på seg sånt? Trodde det jeg.. Hvis det er innafor, så blir det mye lettere, men føler det sier seg selv hvis jeg skal i "et møte/privat ærend"... Anonymkode: 13f48...655
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei Anonymkode: 13f48...655 Om de ber deg om din siste jobb på referanse lista..vil du da sette de opp? Anonymkode: d551d...72b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om de ber deg om din siste jobb på referanse lista..vil du da sette de opp? Anonymkode: d551d...72b Dersom de krever det så må jeg vel, men det er ganske normalt å ikke ønske å involvere nåværende jobb. Er ikke alle plasser det er så lett, så da skaper man en ubehagelig unødig situasjon dersom en ikke får tilbud eller velger å ikke bytte jobb likevel. Anonymkode: 13f48...655
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har tips til hva en kan si når en skal på jobbintervju midt på dag og ikke har lyst å fortelle det på nåværende jobb? Er i et ganske åpent miljø hvor en prater om det meste og det blir unaturlig med "har et privat møte" men har ikke lyst å fortelle at jeg er på jobbjakt likevel.. Anonymkode: 13f48...655 tannlegesjekk røntgen, legetime for allergitest, eu-kontroll Anonymkode: 36d62...6cc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom de krever det så må jeg vel, men det er ganske normalt å ikke ønske å involvere nåværende jobb. Er ikke alle plasser det er så lett, så da skaper man en ubehagelig unødig situasjon dersom en ikke får tilbud eller velger å ikke bytte jobb likevel. Anonymkode: 13f48...655 Skjønner..men har du jobbet på denne jobben lenge? Om du har det er dumt å gi de en gammel referanser..og da vil de eventuelt se stort hull i cv din Anonymkode: d551d...72b 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 Ikke vær ærlig for, guds skyld. Da forstår arbeidsplassen at du er på vei videre, og du kan bli dålig stillet. Be om avspasering for et privat ærend. De fleste tilbyr intervju utenfor arbeidstid, så be først om det Anonymkode: 8a4e5...c8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #16 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner..men har du jobbet på denne jobben lenge? Om du har det er dumt å gi de en gammel referanser..og da vil de eventuelt se stort hull i cv din Anonymkode: d551d...72b Noen år, men intervjufirma vet jo om jobben og bor i en liten bygd så det blir nok ikke et stort problem. Tar det isåfall derfra, og de behøver ikke vite at jeg var borte pga dét intervjuet hos nåværende uansett. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke vær ærlig for, guds skyld. Da forstår arbeidsplassen at du er på vei videre, og du kan bli dålig stillet. Be om avspasering for et privat ærend. De fleste tilbyr intervju utenfor arbeidstid, så be først om det Anonymkode: 8a4e5...c8a Er det jeg tror vil skje, og derfor lurer jeg på hvor innafor det er å ta en hvit en, ettersom "private ærender" blir alltid enten gravd frem hva det gjelder eller spekulasjoner. Orker ikke. Anonymkode: 13f48...655
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #17 Skrevet 1. april 2022 Jeg har i størst mulig grad prøvd å avtaler intervju utenom arbeidstid. Positivt i forhold til de du skal i intervju til også det, at du ikke bruker arbeidstid til å jakte på ny jobb. Men hvis ikke det er mulig og tid allerede er avtalt ville jeg sagt jeg skulle i et privat ærend. Anonymkode: afcc0...093
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #18 Skrevet 1. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er det jeg tror vil skje, og derfor lurer jeg på hvor innafor det er å ta en hvit en, ettersom "private ærender" blir alltid enten gravd frem hva det gjelder eller spekulasjoner. Orker ikke. Spør ført om du kan få intervjuet utenfor din arbeidstid. Om det ikke går, hadde jeg spurt om avspasering for å gå til lege/tannlege. De skal ikke vite sannheten og hvorfor du er vekke er da likegyldig for dem. Dvs en hvit løgn går Anonymkode: 8a4e5...c8a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #19 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har i størst mulig grad prøvd å avtaler intervju utenom arbeidstid. Positivt i forhold til de du skal i intervju til også det, at du ikke bruker arbeidstid til å jakte på ny jobb. Men hvis ikke det er mulig og tid allerede er avtalt ville jeg sagt jeg skulle i et privat ærend. Anonymkode: afcc0...093 Intervjuer kommer med fly fra annen by så de kan ikke ta det når som helst dessverre. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spør ført om du kan få intervjuet utenfor din arbeidstid. Om det ikke går, hadde jeg spurt om avspasering for å gå til lege/tannlege. De skal ikke vite sannheten og hvorfor du er vekke er da likegyldig for dem. Dvs en hvit løgn går Anonymkode: 8a4e5...c8a Spørs om jeg bare må kjøre på med en liten hvit en, dessverre. Liker ikke å gjøre slikt, men dersom det er "vanlig" når en ikke kan/vil si noe om jobbsøking så må det vel bli sånn. Anonymkode: 13f48...655
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 Forsøk å få intervju senest mulig på dagen. Da slipper du å komme tilbake og få spørsmål. Si du skal til lege, spesialist, tannlege, verksted med bilen, om du har barn kan du si de skal til lege/foreldresamtale. Anonymkode: b86b4...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå