jenta1983 Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Hei ❤️ snart vært gjennom ivf i 2 år, jeg har sovet så å si på sofaen de åra så ingen intimitet, vært sammen i 8 år, samboeren sier han klarer seg uten men jeg tenker mye og har vært 2 tøffe år
jenta1983 Skrevet 1. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2022 Tessiekd skrev (6 minutter siden): Så trist! 😔 Men hvorfor sover du på sofaen? Bare liksom blitt slik da jeg sovner på sofaen mens vi ser tv, og føler meg ikke vel med meg selv
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Vi har hatt det på samme måten. Før Ivf hadde vi pliktsex i åresvis. Det gjorde noe med oss begge to. Vi hadde lite nærhet under Ivf prosessen. Så ble vi gravide, og jeg følte meg ikke bra. Så kom barnet og vi ble helt oppslukt i det. Lite nærhet. Etterhvert kom overskuddet tilbake, og nærheten. Ivf prosessen er hard for både kropp og psyke. Ha fokus på å være snille med hverandre, gi hverandre tid om dere trenger det. Det trenger ikke bety at det vil være sånn for alltid. Anonymkode: c5439...51f 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Tenker du kun på sex når du sier intimitet, eller er det generelt kroppskontakt du tenker på? Vi har ikke vært igjennom IVF, men det tok tid før jeg ble gravid og man mister jo litt piffen når alt blir pliktsex og det kun handler om å bli gravid. Men selv om ikke sexlysten alltid har vært der, så har vi jo hatt intimitet i form av kroppskontakt (kyss og klem, ligge i armkroken i sofaen mens vi ser film, ligger nakne inntil hverandre i sengen mens vi snakker om dagen før vi skal sove++). Anonymkode: fa62a...ffb 2
jenta1983 Skrevet 1. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenker du kun på sex når du sier intimitet, eller er det generelt kroppskontakt du tenker på? Vi har ikke vært igjennom IVF, men det tok tid før jeg ble gravid og man mister jo litt piffen når alt blir pliktsex og det kun handler om å bli gravid. Men selv om ikke sexlysten alltid har vært der, så har vi jo hatt intimitet i form av kroppskontakt (kyss og klem, ligge i armkroken i sofaen mens vi ser film, ligger nakne inntil hverandre i sengen mens vi snakker om dagen før vi skal sove++). Anonymkode: fa62a...ffb Vi har noe form for intimitet som kyss og klem men ikke sex på 2 år
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 jenta1983 skrev (På 1.4.2022 den 19.55): Vi har noe form for intimitet som kyss og klem men ikke sex på 2 år Dere burde ikke få barn sammen slik det er nå. Dere er jo ikke i et reelt forhold, kun to venner som bor under samme tak. Et barn fortjener bedre enn dette. Anonymkode: 3a91f...5f3 9 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere burde ikke få barn sammen slik det er nå. Dere er jo ikke i et reelt forhold, kun to venner som bor under samme tak. Et barn fortjener bedre enn dette. Anonymkode: 3a91f...5f3 Vi har et reelt forhold ja, må ikke ha sex for å være i forhold, når man går gjennom ivf så blir man påvirket av hormoner osv. Vi elsker hverandre vi. Du er tydeligvis ikke gjennom ivf selv 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Skrevet 4. april 2022 jenta1983 skrev (1 time siden): Vi har et reelt forhold ja, må ikke ha sex for å være i forhold, når man går gjennom ivf så blir man påvirket av hormoner osv. Vi elsker hverandre vi. Du er tydeligvis ikke gjennom ivf selv Har vært igjennom ivf. Dere har ikke et velfungerende forhold, nei. Sjansen for at det blir slutt er stor. Dere må finne tilbake til hverandre og kjærligheten FØR dere setter et barn til verden. Anonymkode: 3a91f...5f3 3 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært igjennom ivf. Dere har ikke et velfungerende forhold, nei. Sjansen for at det blir slutt er stor. Dere må finne tilbake til hverandre og kjærligheten FØR dere setter et barn til verden. Anonymkode: 3a91f...5f3 Vi har vært sammen i snart 9 år, har det veldig fint sammen og gleder oss til fryseforsøk i mai etter vi mistet i januar
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 Var gjennom akkurat det samme. Over et år med planlagt sex, som jo var hyggelig selvom det var planlagt. Til null sex i det vi begynte med ivf. Jeg har hatt så mye smerter i forbindelse med uttak at det har vært uaktuelt, heldigvis er dette noe samboeren har hatt stor forståelse for(hjalp å få sett det første uttaket si 😅) Så ble jeg gravid og det siste jeg var gira på da var også sex, men det var også samboeren enig i heldigvis. Jeg klarte ikke tanken på sex med sprellende bebis inni meg. Nå har jeg født for noen uker siden så spent på når vi evt kommer igang igjen, kroppen er jo ikke den samme som før så det tar den tiden det tar. Poenget mitt er vel at sex skal ikke definere forholdet. Og det blir jo et litt anstrengt forhold til det når man sliter med å få barn 😅Vi har vært sammen i ti år og hatt det veldig fint sammen, og vi ser for oss resten livet sammen. Anonymkode: c91c4...38b 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Skrevet 4. april 2022 Ingenting endrer seg, hvis dere ikke gjør noe annet enn dere gjør nå. Å unngå å sove på sofaen bør være noe som er enkelt å fikse. Anonymkode: 4d911...807 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Skrevet 4. april 2022 Begynte med ivf oktober 2016( satt på første forsøk) og hatt sex en gang i året etter det. Ingen av oss som er interessert i det lenger🤷♀️ Anonymkode: c6c6f...44f
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingenting endrer seg, hvis dere ikke gjør noe annet enn dere gjør nå. Å unngå å sove på sofaen bør være noe som er enkelt å fikse. Anonymkode: 4d911...807 Akkurat nå så er det det beste for meg, jeg er sliten, og han respekterer det
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Skrevet 4. april 2022 jenta1983 skrev (2 timer siden): Vi har vært sammen i snart 9 år, har det veldig fint sammen og gleder oss til fryseforsøk i mai etter vi mistet i januar Dere har det jo ikke fint sammen når forholdet mangler intimitet og du sover på sofaen. Beklager å måtte si det, men din mann vil mest sannsynlig få nok en dag. De færreste klarer å finne seg i et slikt forfohld over lang tid. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan utsette det å få barn til dere har funnet tilbake til hverandre? Anonymkode: 3a91f...5f3 5
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har det jo ikke fint sammen når forholdet mangler intimitet og du sover på sofaen. Beklager å måtte si det, men din mann vil mest sannsynlig få nok en dag. De færreste klarer å finne seg i et slikt forfohld over lang tid. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan utsette det å få barn til dere har funnet tilbake til hverandre? Anonymkode: 3a91f...5f3 Jeg blir 39 og han 40 så nei kan ikke utsette. Er virkelig ikke bare sex som er intimitet, er ikke sex som definerer at vi har et kjæresteforhold, lykke til videre med deg og ditt
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 Men hvorfor spør du da, om du mener at dere har det helt fint? Man kan være uten sex i perioder, men man bør i hvert fall sove sammen og ha nærhet og kos. Anonymkode: 1a327...954 7 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor spør du da, om du mener at dere har det helt fint? Man kan være uten sex i perioder, men man bør i hvert fall sove sammen og ha nærhet og kos. Anonymkode: 1a327...954 Jeg spurte om det var andre som opplevde slik i en ivf prosess, thats it, må ikke sove sammen for å ha nærhet og kos
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #19 Skrevet 4. april 2022 Hvis dere ikke har sex, hva er forskjellen på dere to og to venner som deler bosted? Har samboeren din sex andre steder, eller er han aseksuell? Anonymkode: 2a07b...24d 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #20 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis dere ikke har sex, hva er forskjellen på dere to og to venner som deler bosted? Har samboeren din sex andre steder, eller er han aseksuell? Anonymkode: 2a07b...24d Unnskyld meg men sex er virkelig ikke alt i et forhold og når man er gjennom ivf prosess så er andre ting viktigere. Han er verken utro eller aseksuell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå