Gå til innhold

Dine beste byttetriks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HEI 😀

hva er dine beste byttetriks i hverdagen? Da tenker jeg for oss som ønsker å være sunne, gå ned i vekt, holde seg på vekta man har osv :) 

Mine er: 

- drikke mer vann istedenfor andre ting

- gå trapper istedenfor heis 

- tar noen squats på jobb, når jeg er på do 

Hva er dine? 😇🙈🤓🥰 

Anonymkode: f2b8c...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stille på speilet i bilen så jeg må sitte rett i ryggen.

Vente litt før jeg spiser for å kjenne etter om jeg egentlig er sulten.

Fokuserer på å puste med nesen både når jeg er i ro og når jeg går eller trener.

Anonymkode: 3155b...784

AnonymBruker
Skrevet

Drikker en del Pepsimax som kos. Drikker egentlig aldri noe med kalorier.

Har med grønnsaker og frukt på jobb. Spiser masse av det gjennom dagen når det ligger på pulten min. Feks en boks cherrytomater, knaskegulrøtter, et eple, en klementin og en banan.

Skyr med granateple som snacks 

Går lange turer mens jeg hører på favorittpodcaster. Dette er min alenetid, og jeg nyter å gå i skogen.

Møter ofte venninner for en gåtur istedenfor cafe. Mye hyggeligere egentlig.

Mindre spaghetti og mer karbonadedeig med dolmio på tallerkenen.

Mye grønnsaker og salat på middagstallerken, sammen med det andre vi har til middag.

Har jeg lyst på godteri så spiser jeg litt godteri. Nytter ikke å spise ditt og datt for å kompensere syns jeg. Da spiser jeg bare masse jeg egentlig ikke har lyst på, uten å tilfredsstille det behovet jeg egentlig har. 

Anonymkode: bf3fc...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Bytte vanlig pasta med linse- eller ertepasta. 

Mørk sjokolade når jeg har lyst på godt, da det demper søtsuget. 

Vann med kyllsyre i stede for brus i helgene. 

Bytte kjøttdeig med bønner til Taco.

Gå turer når jeg er sammen med venninner. 

Har grønnsaksjuice tilgjengelig, så ved plutselig sult drikker jeg juicen i stede for å spise noe annet lettvint. 

Anonymkode: 50871...5b1

AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri tyggis og pastiller når søtsuget er på sitt værste, eller frukt. Veldig glad i Kiwi og appelsin/klementiner. Nylig oppdaget jeg dadler med lakrisstrø på😍👌🏽 (Spiser ikke hele posen, men er sunt med dadler i små mengder, og tar gjerne noen sånne istedenfor godteri). Spiser gjerne chips med mindre fett i hvis jeg skal kose meg en helg

Anonymkode: 89caa...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Blomkålris i stedet for vanlig ris, det smaker også mye bedre 😋 sunnere og mye mindre kalorier!

Mandelmelk i stedet for vanlig melk i kaffe

Karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. Sikkert selvfølgelig for mange, men kaloriinnholdet er virkelig mye lavere…  

Drømmelett i stedet for lett rømme.

Har ellers alltid masse gulrøtter og porsjonsposer med grønnsakssuppe liggende hvis søtsuget tar meg på kveldene. En kopp te hjelper også godt på. 

Anonymkode: 641cd...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Tacoshell i stedet for lefser

Kun litt rømme og litt dressing for smaken, eller kutte helt

Gå i trapper i stedet for heis, og sykle i stedet for å ta bilen

Anonymkode: fafd4...65d

AnonymBruker
Skrevet

Går alltid som transport. Aldri heis.

Onanerer hver dag, en orgasme skal tilsvare 30min fysisk aktivitet.

Anonymkode: b7e38...227

• Liker 1
Skrevet

-Yoghurt naturell med chilicrisp i som dressing. 
-Knekkebrød heller enn brød (av en type med sånn 35 kalorier)

-Zero-yoghurter. Og Dobbel 0. 

-Alltid bare havremel i lapper, ikke hvetemel. Blir mettere. 
-Go mager salami og grillpølser. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser middag i 7-8-tida istedenfor med en gang jeg kommer hjem fra jobb. 

Da er det mye mindre sjanse for å gå amok i kjøkkenskapene senere på kvelden. Det er for sent å ta en kaffe etterpå, så fristelsen for is eller kake eller sjokolade til kaffen minker også. 

Jeg spiser heller "kveldsmat" (yoghurt, proteinpudding, fruktsalat, knekkebrød osv.) når jeg kommer hjem. Så gjør jeg husarbeid/trener/handler eller andre ting jeg gjøre før jeg begynner å tenke på middagen, og så kan gjøre det jeg har lyst til resten av kvelden. 

Anonymkode: 5a574...685

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke akkurat et byttetriks kanskje, men jeg har funnet ut at jeg blir mer sulten jo oftere jeg spiser. Jeg spiser derfor bare 2-3 måltider om dagen innenfor et "spisevindu" på 8 timer, altså periodisk faste. For meg viste seg PF seg å være "kodeknekkeren" både for vektnedgang og det å holde vekten etterpå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Da er det mye mindre sjanse for å gå amok i kjøkkenskapene senere på kvelden. Det er for sent å ta en kaffe etterpå, så fristelsen for is eller kake eller sjokolade til kaffen minker også. 

Jeg spiser heller "kveldsmat" (yoghurt, proteinpudding, fruktsalat, knekkebrød osv.) når jeg kommer hjem. Så gjør jeg husarbeid/trener/handler eller andre ting jeg gjøre før jeg begynner å tenke på middagen, og så kan gjøre det jeg har lyst til resten av kvelden. 

Har også middag da og det funker så bra, ikke lyst på noe etter det🙂

AnonymBruker
Skrevet

Frokost og lunsj byttet til svart kaffe og sigaretter slik jeg bestandig gjorde på det glade 90-tallet. :fnise: 

Jobber overtid i stedet for å gå på kafe. 

Sjekker sukkerinnhold i vinen og passer på å kjøpe vin med lavt sukkerinnhold helt konsekvent. Det gjelder å finne en balanse mellom akseptabelt alkoholnivå, sukkernivå og smak.

Anonymkode: f2eee...9fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde faktisk noen dager nå hvor jeg spiste middag kl 14, og det var egentlig også veldig effektivt (men vanskeligere å få til på normale jobbdager). Og det ble som en lunsj+middag. Var ikke sulten før en kveldsmat på kvelden.

Anonymkode: bf3fc...cdf

Skrevet

Mellombarer og zeroh saft i skapet på jobb redder meg litt bort fra smil, melkerull, kindersjokolade og iskaffe😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 12.55):

Går alltid som transport. Aldri heis.

Onanerer hver dag, en orgasme skal tilsvare 30min fysisk aktivitet.

Anonymkode: b7e38...227

KIlder på det? 😄 

Anonymkode: ad59d...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet grønnsaker og frukt med kjøtt. Spiser bare kjøtt og har aldri hatt bedre helse.

Anonymkode: 7f184...f70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid grønnsaksuppe i kjøleskapet.Lett å ta en tallerken når man kommer hjem og er sulten, eller som middag eller kveldsmat en ukes tid. Tar tabasco oppi ved servering så blir den sterk og god :)

Lager smoothie av fryste bær, litt soyamelk, og chiafrø. God frokost eller når jeg har lyst på noe godt. En favoritt er smoothiemixen fra rema 1000 med grønnkål oppi.Den sammen med soyamelk/vanlig melk og ,litt vann, chia frø eller et knekkebrød(!) oppi, og litt fun light saft ,cloudy apple til slutt er veldig godt :) 

Elsker vanligvis potetggull og dip.  Snacksen for tiden er kesam/youghurt naturell med holiday dip og knekkebrød som jeg deler i fire. Ca to dl dip tilca 4 knekkebrød.

Dette funker for tiden for meg hvertfall :) 

Anonymkode: d054b...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...