AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Min 13 åring spiller fotball. Han sier at en gutt på laget er ofte sur på trening. Hvis noen gjør feil så kjefter han. Trenerne ser det men sier at han må slutte. Men han bare fortsetter. Hadde dere tatt det opp med treneren? Anonymkode: 3b798...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Man må da kunne overse at en på laget er sur. Anonymkode: 2e909...4a4 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man må da kunne overse at en på laget er sur. Anonymkode: 2e909...4a4 Sur på sine lagkamerater er greit? Anonymkode: 3b798...d1b
Aristoteles Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Treneren sier fra til den "sure" gutten allerede. Hva tenker du treneren skal gjøre mer enn det siden du vil ta det opp med treneren? 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min 13 åring spiller fotball. Han sier at en gutt på laget er ofte sur på trening. Hvis noen gjør feil så kjefter han. Trenerne ser det men sier at han må slutte. Men han bare fortsetter. Hadde dere tatt det opp med treneren? Anonymkode: 3b798...d1b Ville tatt det opp om det er hver gang eller ofte. Skjer sikkert på skolen og ellers og? Anonymkode: eb17c...ae9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Det ER utfordrende som både spiller og trener med lagkamerater når dårlig humør blant enkelte tar over. Det er en fordel å ta tak i det tidlig. I 13-årsalderen er de store nok til å bli tilsnakket og sendt i garderoben/sendt hjem ved gjentagende dårlig oppførsel. Men man må ta samtalen om hva surheten skyldes og foreldre må inkluderes. Hormoner, problemer hjemme, problemer med noen på laget, for lite søvn, for lite mat før trening er noen av grunnene i tillegg til høyt konkurranseinstinkt. Som spiller hadde jeg tatt det med lagleder eller trener avhengig av hvem man har tillit til, eller at foreldre tar det opp. Anonymkode: 29eda...248 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Det er greit. Den sure gutten er bare en vinner som forventer det samme av lagkameratene. Anonymkode: ba403...3c5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er greit. Den sure gutten er bare en vinner som forventer det samme av lagkameratene. Anonymkode: ba403...3c5 Ikke alltid, sønnen hadde en på laget som var langt fra en vinner, kun dårlig taper og skyldte alltid på alle andre. Anonymkode: 29eda...248
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alltid, sønnen hadde en på laget som var langt fra en vinner, kun dårlig taper og skyldte alltid på alle andre. Anonymkode: 29eda...248 Hmm. Da har han lite å komme med og bør korrigeres. Anonymkode: ba403...3c5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke alltid, sønnen hadde en på laget som var langt fra en vinner, kun dårlig taper og skyldte alltid på alle andre. Anonymkode: 29eda...248 Akkurat sånn er det. Han gjør feil han også, men kjefter på andre hvis de gjør feil. Min gutt tåler det kanskje bra, men har hørt at noen kommer ikke på trening hvis denne gutten er påmeldt. Anonymkode: 3b798...d1b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Dette må treneren rydde opp i/ta tak i. Kontakt hen! Anonymkode: 2d852...6d3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Akkurat sånn er det. Han gjør feil han også, men kjefter på andre hvis de gjør feil. Min gutt tåler det kanskje bra, men har hørt at noen kommer ikke på trening hvis denne gutten er påmeldt. Anonymkode: 3b798...d1b Som sagt, det bør korrigeres av trener, og foreldre må tas med på dialog. Er trenertettheten lav er det forståelig om treneren ikke bruker like mye tid på den ene spillerens humør som kanskje nødvendig. Dårlig humør er like mye et «handicap» på trening som manglende evne til å løpe fort. Utfordringen er så klart om det sure barnet er barnet til treneren…… Noe jeg har sett flere ganger. Da må lagleder frem. Anonymkode: 29eda...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå