Gå til innhold

Er Russlands invasjon av Ukraina det største sjokket i livet ditt? Overgår det 9/11 og 22.Juli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg gjør det nesten det. Har aldri vært redd for atomkrig før nå. Og selv om 9/11 og 22.Juli traff meg som en rakett så gikk det jo over. Nå har denne invasjonen vart i en måned og det har forverret min mentale tilstand.

Tror ikke at det blir atomkrig, men herregud så redd jeg føler meg innimellom. 

Anonymkode: 7b97f...e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke det.

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Ingen av de tingene ga meg noe sjokk. Elendighet er ikke forbeholdt alle andre steder i verden enn vår. 

AnonymBruker
Skrevet

22. juli sjokkerte meg veldig. Jeg skjønner fortsatt ikke at en person kunne planlegge og gjennomføre noe så forferdelig. 

Krig, uansett hvor, går innpå meg. Det er vondt med de lidelsene uskyldige mennesker blir påført. Mennesker på flukt og må forlate alt kjent og kjært. 

Det sjokkerer meg at vi i 2022 fortsatt har ledere som mener krig er løsningen.

Anonymkode: 6c3d4...4b1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så sjokkerende når en har sett konflikten bygge seg opp til dette punktet gjennom årene. Jeg hadde ingen tvil om at Russland var ute etter mer enn Krimhalvøya.

Anonymkode: a422d...b96

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Av de sakene er det kun 22. juli som har sjokkert meg. 

Skrevet

Eh, nei. Tenker svært lite på det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er ikke redd i det hele tatt, det er så usannsynlig at det blir krig her. Mye mye mer sannsynlig at jeg blir påkjørt.

Men jeg er litt bekymret for min økonomi angående prisøkningene, og for hva som kommer til å skje i fattigere land når de ikke får korn fra Ukraina og Russland. Brødpriser var mye av grunne til opprørene i den arabiske våren 2011.

Anonymkode: 48e9f...e97

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har vært utsatt for stalking og vold i nære relasjoner som har vært en større belastning for meg enn de tingene du nevner. Selvfølgelig er det vondt. Syria-krigen gikk mer inn på meg. 

Anonymkode: 8dbde...eef

Skrevet
Athena79 skrev (2 minutter siden):

Av de sakene er det kun 22. juli som har sjokkert meg. 

Samme her. Den så jeg ikke komme (ikke at jeg så 9/11 komme altså men kaldblodigheten og den fullstendige galskapen med enmannsverket, har ikke ord)

At Putin tok Ukraina lå jo i kortene? 🤔

• Liker 1
Skrevet

At Russland på et eller annet tidspunkt kom til å gå inn i Ukraina er for meg like overraskende som at knekkebrød er tørt. Jeg var seks år gammel når 9/11 skjedde, og husker at bildene på nyhetene da var veldig skumle. Samtidig så var jeg nok for liten til at jeg forstod alvoret.

22.juli var helt, helt grusomt. Sliter fremdeles med å skjønne at én mann klarte å skape et såpass stort helvete.

Skrevet

Var ikke spesielt overraskende nei, hvorfor skulle det vært det?

De har jo signalisert dette lenge og advart nato en haug ganger med å prøve å snike seg østover, så det er ikke så mye mer som har skjedd enn at russerne gjorde det de truet med å gjøre.

• Liker 3
Gjest Nimbus2000
Skrevet

911 og 22. juli var større sjokk for meg. Russland hadde allerede tatt krimhalvøya og kriget i Øst-Ukraina før invasjonen. Så det var ikke helt overraskende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg gjør det nesten det. Har aldri vært redd for atomkrig før nå. Og selv om 9/11 og 22.Juli traff meg som en rakett så gikk det jo over. Nå har denne invasjonen vart i en måned og det har forverret min mentale tilstand.

Tror ikke at det blir atomkrig, men herregud så redd jeg føler meg innimellom. 

Anonymkode: 7b97f...e65

9/11 var helt klart det største sjokket.

Skrevet

22. juli er det mest sjokkerende av det du nevner. 9/11 var også svært sjokkerende. Jeg husker veldig godt hvor jeg var da deg skjedde og hva jeg gjorde den dagen. Krigen som er nå ble jeg personlig ikke sjokkert av. Det er ikke en overraskende hendelse slik som de andre er. Jeg er heller ikke redd i det hele tatt. Det betyr ikke at jeg ikke tror noe kan skje, men det er ikke noe poeng i å være redd. 

AnonymBruker
Skrevet

Langt derifra. Vil påstå at det har foregått kriger i verden i alle år jeg har levd. Eneste som er med Ukraina er en liten usikkerhet om det har rablet så mye for Putin at han tar i bruk atomvåpen. I så tilfelle tror jeg egentlig ikke at Norge vil være et strategisk mål.

Anonymkode: dc984...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble aller mest sjokkert av denne nyheten om at ukrainske kvinner og barn må beskyttes mot menn som kjører hundrevis av mil for å prøve å få seg noe. 

Anonymkode: c00ab...607

• Liker 2
Gjest MuggenKanari
Skrevet

9/11 var egentlig ikke et sjokk for jeg forsto ikke helt hva som foregikk. Var mere sprøtt. 

Utøya var mere et sjokk. 

Russland invadere Ukraina er ikke et sjokk i det hele tatt. De har drevet og herset rundt der nede i årevis 

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Det største sjokket i hele livet mitt var 5/3 eller 5 mars som jeg kaller det. Jeg orker ikke å fortelle om det, fordi det var så ille. I tillegg har myndighetene pålagt meg munnkurv, fordi det var dagens elite som gjorde det, men ikke ønsker det skal komme frem.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet

Nei,det er ikke det. Min mamma,bror og jeg krysset grensene slik som ukrainere gjør nå for 30 år siden mens pappa ble igjen og kjempet. Ingenting sjokkerer meg lenger,men jeg føler med alle dem som er rammet av krigen.

Anonymkode: b0cb2...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...