Gå til innhold

Hvordan tolke kvinners signaler…?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2022 den 17.16):

Jeg kom ut av et lengre forhold for et års tid siden, har nå begynt å føle meg klar for å finne en ny kjæreste. Men, jeg er jo litt ute av trening med flørting, synes det er vanskelig å tolke kvinners signaler. Var ute på pub med venner forrige helg, snakket med folk og hadde det hyggelig. Et par dager etter så snakket jeg med en venninne av meg, hun syntes jeg var håpløs som ikke hadde skjønt at det var to kvinner der som tydelig var interesserte i meg og prøvde å signalisere det… Jeg trenger tydeligvis noen tips og råd her…

Så hva gjør kvinner når de signaliserer interesse og ønsker kontakt? Hvilke signaler sender dere? Hva gjør eller sier dere?

Håper dere kan gi noen råd til en litt rusten og «håpløs» man som føler seg klar for ny kjæreste…

M45

Anonymkode: d24d5...236

Det er fullt mulig å lære seg å lese disse signalene. Jeg vet ikke om det er sånn at noen bare tar signaler lettere enn andre eller om det bare er slik at ingen har fortalt dem, for de fleste menn er nok veldig dårlige på dette. Enten oppfatter de ikke interesse selv om dama sitter der og blunker og hinter for harde livet, eller så tror de alle som er hyggelige er interessert. Det siste har jeg også opplevd hos enkelte kvinner. Det er jo også en utbredt oppfatning om at dette rett og slett er umulig. Det er det ikke. Jeg har etterhvert blitt ganske god til å fange opp signaler, men jeg måtte bli godt voksen først. Er på din alder. 

Mange av signalene er underbevisste. Når de liker noen er det visse ting kvinner gjør uten å tenke over det. Det er mange YouTube videoer om dette som kan forklare det bedre enn meg. Det går både på kroppsspråk, toneleie, blikk mm. Du vil ikke få folk på KG til å legge ut om sine underbevisste tegn, for det er jo ikke noe man tenker over at man gjør. De bevisste signalene vil variere mer, men igjen mye bra på YouTube. Kvinner er vant til at menn er dårlige til å ta hint, så noen vil være ganske tydelige. Andre er mer diskrete. Le av selv dårlige vitser, prøve å ta på skulder/arm, stille deg spørsmål osv. Men alt dette er fortsatt bare hint, og du kan ikke være sikker før du selv har vist interesse og begynt å flørte. Du kan ikke forvente at hun er veldig tydelig med signalene, for de fleste kvinner vil at du skal ta første skritt. Hvis du sitter og venter på at hun skal fjerne all tvil kan du i de fleste tilfeller vente evig. Så hvis du er interessert i henne må du vise det.

En felle det er lett å gå i er å overtolke, sånn at alle som smiler til deg, ser på deg, er vennlige osv tolkes som at de er interessert. Sånn er det ikke. Jeg har venner som går rett i sjekkemodus med en gang, stort sett med lite hell. Jeg pleier alltid å føle meg frem først, bare være hyggelig og litt morsom, kanskje litt småflørtende, så finner man ofte fort ut om det er noen interesse der fra hennes sider. 

Anonymkode: f117e...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...