AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Hei! Jeg er invitert i bryllup i Bergen når jeg er i uke 38. Jeg bor i Oslo. Formen er fin! Forstått det slik at jeg ikke får lov til å fly, så vi hadde tenkt til å kjøre. Det er mitt barn nr 2, og forrige gang hadde jeg styrtfødsel, men med ganske lang latensfase. Fødte til termin, så antar at det fort kan skje før termin denne gang. Hadde dere dratt? Jeg er i utgangspunktet ikke redd for å føde mens jeg er i Bergen, men jeg kjenner at det jeg er usikker på er turen over fjellet ettersom fødsel gikk fort sist. Om jeg skulle gått i fødsel midt på Hardangervidda feks. Det er jo bare snakk om 3-4 timer hver vei hvor vi er langt unna sykehus. Anonymkode: 203ff...737
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Min kjære farfar skulle begraves i en by over 8 timer unnai bil da jeg var i uke 38. Begravelsen var 27 april og jeg fødte 26 april. For vår del hadde vi bestemt oss får å ikke dra så langt i bil. Dette var helt forferdelig vanskelig p gå glipp av. Ikke bare hadde vi kommet i samme situasjon med langt mellom sykehus, men det hadde jo vært veldig ukomfortabelt for meg. Man kan aldri vite når babyene kommer, dessverre. Anonymkode: d9fe5...d69
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Kudos til deg om du orker det! Jeg orket ikke middags hos svigers engang i uke 38... Du kan jo høre om det er mulig å få sjekk av modning hos jordmor rett før? Jeg ville ikke tatt sjansen. Barn som er født mellom uke 37 og 42 er forresten født til termin, og det er skummelt å stole på at at andre fødsel skjer på samme tidspunk som første. Anonymkode: be47a...520 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kudos til deg om du orker det! Jeg orket ikke middags hos svigers engang i uke 38... Du kan jo høre om det er mulig å få sjekk av modning hos jordmor rett før? Jeg ville ikke tatt sjansen. Barn som er født mellom uke 37 og 42 er forresten født til termin, og det er skummelt å stole på at at andre fødsel skjer på samme tidspunk som første. Anonymkode: be47a...520 Jeg tror jeg skrev at jeg antok fødsel ville skje tidligere enn ved første unge i opprinnelig innlegg. Takk for svar uansett. Formen er selvfølgelig en faktor i seg selv, men har vært heldig med svangerskapene mine så langt. Tenker at det er lav sannsynlighet for at det skal skje akkurat ila de 6 timene vi kommer til å være på vidda tur/retur, men er jo åpenbart usikker og derfor jeg spør😊 Det må da være folk som bor og har styrtfødsler på vidda også - hva gjør disse? 😅😅 Anonymkode: 203ff...737
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det må da være folk som bor og har styrtfødsler på vidda også - hva gjør disse? 😅😅 Anonymkode: 203ff...737 Det bor vel ikke så veldig mange akkurat på vidda, om dere tenker å kjøre Hardangervidda, så er jo det en nasjonalpark. Men de som bor i bygdene rundt, risikerer jo å føde på badet hjemme eller i bilen. Men det er jo også forskjell på å gjøre det når man er hjemme i egen kommune og har jordmor i nærheten, og når man bare er på gjennomreise. Anonymkode: be47a...520
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Jeg kjenner noen i Bergen som dro til Oslo i uke 36. Det endte med fødsel der borte Anonymkode: 2c5a0...cdc
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (På 1.4.2022 den 15.34): Hei! Jeg er invitert i bryllup i Bergen når jeg er i uke 38. Jeg bor i Oslo. Formen er fin! Forstått det slik at jeg ikke får lov til å fly, så vi hadde tenkt til å kjøre. Det er mitt barn nr 2, og forrige gang hadde jeg styrtfødsel, men med ganske lang latensfase. Fødte til termin, så antar at det fort kan skje før termin denne gang. Hadde dere dratt? Jeg er i utgangspunktet ikke redd for å føde mens jeg er i Bergen, men jeg kjenner at det jeg er usikker på er turen over fjellet ettersom fødsel gikk fort sist. Om jeg skulle gått i fødsel midt på Hardangervidda feks. Det er jo bare snakk om 3-4 timer hver vei hvor vi er langt unna sykehus. Anonymkode: 203ff...737 Det hadde jeg ikke tatt sjangsen på. Som regel går fødsel nr 2 mye raskere enn nr 1. Og med en styrtfødsel bak deg så skjønner du vel regla. Men hør med jordmor/ fastlegen først du for å være på den sikre siden. Anonymkode: 7bcf3...544
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Jeg bor midt mellom Oslo og Bergen, og det er langt til sykehus herfra, og en reell bekymring for fastboende selv om de fleste rekker frem. Men oddsen er nok liten for at det skjer akkurat tur/retur, men er kanskje tungt å være på reise/i bryllup så nærme termin? Anonymkode: 52fd4...71f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jeg hadde ikke gjort det Anonymkode: 04c1d...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Jeg hadde ikke gjort det. Du kan risikere å føde på KK i Bergen.. Jeg fødte der, og hadde en fæl fødsel. (Var alene store deler av fødselen, og fikk ikke epidural før jeg var nesten ferdig) Nå er jeg gravid igjen, og lurer på om jeg skal legge ut på en reise, kun for å få føde et annet sted. Anonymkode: 93ac1...b83 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Jeg er i uke 36 og her er det helt uaktuelt å dra på hytten i påsken til og med. Så nei, 8 timer i bil tur-retur pluss bryllup pluss mulighet for å føde i annen by er virkelig ikke noe jeg ville risikert! Anonymkode: aac4c...814
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Jeg er i uke 38 for øyeblikket og helt utslitt, bryllup hadde jeg aldri orket. Sitte i bil så lenge føler man også veldig i ryggen når man er så langt på vei. Man kan jo egentlig føde når som helst så hadde ikke tatt sjansen nei. Anonymkode: 4c282...e14
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 Tror jeg hadde dratt, men ville tatt toget fordi jeg liker å kunne gå rundt. Anonymkode: 52eae...733
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror jeg hadde dratt, men ville tatt toget fordi jeg liker å kunne gå rundt. Anonymkode: 52eae...733 Hadde ikke tatt toget, det stopper jo over en lav sko! Nei takk til luftambulanse fra Finse eller «buss for tog» Anonymkode: aac4c...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå