AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Er dette noe som kan la seg gjøre? Nå er ikke babyen født ennå så det er jo umulig å vite hvor avhengig han blir av meg, det kan jo for alt jeg vet være en skikkelig klistremerkebaby, og da må det selvsagt utgå. Jeg har samboer, så sett at babyen klarer seg uten meg noen timer, så vil det jo la seg gjøre å ri på kveldstid en dag, og kanskje en dag i helga mens babyen er med far. Stallarbeid kan jo gjøres mens baby ligger i vogna, så akkurat det er litt mer fleksibelt. Trenger sårt en litt aktiv hobby nå og vil gjerne tilbake på hesteryggen, så dette er en god mulighet, men er veldig interessert i andres erfaringer her før jeg går noe videre ☺️ Anonymkode: 3a63f...44e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Ville kjent etter når du er kommet dit Er det noe du må forplikte deg til eller kan du ta det på sparket? Husk at kjernemuskulatur og bekkenbunn trenger tid for å komme seg. Så å hoppe rett uti tungt fysisk arbeid hadde jeg vært forsiktig med. Men ridning er jo veldig bra for kjernemuskulaturen da Anonymkode: f1b49...0bf
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ville kjent etter når du er kommet dit Er det noe du må forplikte deg til eller kan du ta det på sparket? Husk at kjernemuskulatur og bekkenbunn trenger tid for å komme seg. Så å hoppe rett uti tungt fysisk arbeid hadde jeg vært forsiktig med. Men ridning er jo veldig bra for kjernemuskulaturen da Anonymkode: f1b49...0bf Ja, måtte tatt det pent med ro i starten og må jo se an formen også Babyen kan komme når som helst nå, så jeg er ganske spent på hvordan formen blir i etterkant. Måtte nok forpliktet meg til to ganger i uka, men skal selvsagt vente med å eventuelt ta på meg den forpliktelsen til jeg ser om det lar seg gjøre. Det jeg tenker er jo at folk med 100% ansvar for egen hest får jo babyer de også, og det går jo også på et vis selv om de helt sikkert får hjelp, så hvor ille kan det være med noen timer to dager i uka om man ikke er i alt for dårlig form noen uker etter fødsel? Anonymkode: 3a63f...44e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja, måtte tatt det pent med ro i starten og må jo se an formen også Babyen kan komme når som helst nå, så jeg er ganske spent på hvordan formen blir i etterkant. Måtte nok forpliktet meg til to ganger i uka, men skal selvsagt vente med å eventuelt ta på meg den forpliktelsen til jeg ser om det lar seg gjøre. Det jeg tenker er jo at folk med 100% ansvar for egen hest får jo babyer de også, og det går jo også på et vis selv om de helt sikkert får hjelp, så hvor ille kan det være med noen timer to dager i uka om man ikke er i alt for dårlig form noen uker etter fødsel? Anonymkode: 3a63f...44e Det kan hende det går helt fint ja. Eller det kan også hende at du ikke ønsker å sitte på en hest på mange måneder. Det er så individuelt. Men jeg forstår godt behovet for å komme seg ut og drive med hobbyen din Anonymkode: f1b49...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Så lenge du er i fysisk form til det ser jeg ikke at det skulle være et problem. Regner med du har valgt å få barn med en mann som er såpass oppegående at han kan ta seg av ungen de timene du bruker i stallen. Anonymkode: ec0cf...899 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så lenge du er i fysisk form til det ser jeg ikke at det skulle være et problem. Regner med du har valgt å få barn med en mann som er såpass oppegående at han kan ta seg av ungen de timene du bruker i stallen. Anonymkode: ec0cf...899 Hehe ja, selvsagt 😊 Er vel helst det at babyen blir heeelt avhengig av pupp eller noe sånt for å finne roen jeg er bekymra for skal skje, da blir det sikkert litt vanskelig. Men det vet vi jo ikke ennå. Men så jobber jo samboeren min mens jeg har permisjon også, så babyen må i så tilfelle bli med i stallen på dagtid, vet ikke hvor gjennomførbart det er heller 😅 Er derfor jeg gjerne vil høre folks erfaringer. Anonymkode: 3a63f...44e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Drøy til etter baby er født og du har kommet inn i rutiner. De som har hester selv kjenner vel oftest en del som kunne hjulpet om krise. Anonymkode: ecc24...672 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Jeg klarte ikke å sitte skikkelig på mange uker. Å ri etter fødsel?! Hva hvis det blir keisersnitt da? Hører jo om den som er oppe å går som at ingenting har skjedd, men her føltes det som at jeg hadde presset ut en vannmelon. Det gjorde vondt. Lenge. Det trenger jo ikke gjelde deg, men ville ventet med å ta på meg noen oppdrag før jeg visste ståa.. Anonymkode: b229e...be8 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg klarte ikke å sitte skikkelig på mange uker. Å ri etter fødsel?! Hva hvis det blir keisersnitt da? Hører jo om den som er oppe å går som at ingenting har skjedd, men her føltes det som at jeg hadde presset ut en vannmelon. Det gjorde vondt. Lenge. Det trenger jo ikke gjelde deg, men ville ventet med å ta på meg noen oppdrag før jeg visste ståa.. Anonymkode: b229e...be8 Ja, kommer som sagt ikke til å eventuelt forplikte meg til noe før jeg er i form. Lurer mer på folks erfaringer angående hvor gjennomførbart det er med baby, ta med baby i stallen osv. Anonymkode: 3a63f...44e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, kommer som sagt ikke til å eventuelt forplikte meg til noe før jeg er i form. Lurer mer på folks erfaringer angående hvor gjennomførbart det er med baby, ta med baby i stallen osv. Anonymkode: 3a63f...44e Jeg kjenner veldig mange hesteeiere som har hatt med baby i stallen i mammaperm, da har de ofte lagt opp stallbesøket etter babyens soverutiner. Anonymkode: bd238...560
Molly_ Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Jeg har planer om dette når jeg får kommet meg. Fødte for 7 uker siden med keisersnitt så det er lenge til jeg faktisk klarer selve ridningen. Tenker å gjøre stallarbeidet på dagtid med bebis også får pappaen passe bebis mens jeg rir på kvelden. Så har jeg bedre tid til ridningen og det er ikke krise om det ikke skulle gå en dag, for da er hvertfall stallarbeidet gjort (må avklare det med evt eier selvsagt, men når jeg eide hest selv var det ikke ridningen som gjorde at jeg trengte forrytter 😂).
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Jeg har tvillinger på 7 uker, og «gård» hjemme med 2 hester. Tok stallarbeid (møkking etc) når vi kom hjem fra sykehuset (2 uker etter føden) uten problem. Tvillingene kom med keisersnitt. har dem i vogna og tar stallarbeid osv. far er hjemme og hjelper til mye. Trener også hestene litt, og prøvd å ri 2 ganger ☺️ Ungene sover godt i stallen, men veldig greit å være så nært hjemme mtp ammingen ☺️ Anonymkode: c27ba...982
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Jeg ville ventet til etter at babyen er ute med å ta en avgjørelse. Det kan bli mye mer krevende enn du tror med baby (eller ikke, umulig å si). Hvis du får en kolikkunge som ikke sover hverken på dag eller natt, er ikke akkurat det å ha hest noe du trenger i tillegg. Anonymkode: b40f2...939 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 18.44): Jeg ville ventet til etter at babyen er ute med å ta en avgjørelse. Det kan bli mye mer krevende enn du tror med baby (eller ikke, umulig å si). Hvis du får en kolikkunge som ikke sover hverken på dag eller natt, er ikke akkurat det å ha hest noe du trenger i tillegg. Anonymkode: b40f2...939 Enig i dette. Anonymkode: 958c0...6a5
Molly_ Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 18.44): Jeg ville ventet til etter at babyen er ute med å ta en avgjørelse. Det kan bli mye mer krevende enn du tror med baby (eller ikke, umulig å si). Hvis du får en kolikkunge som ikke sover hverken på dag eller natt, er ikke akkurat det å ha hest noe du trenger i tillegg. Anonymkode: b40f2...939 Tenker at om man får en kolikkbebis er det kanskje enda viktigere å ha en hobby en dag i uken, om det er hest eller noe annet. Samme gjelder da selvsagt far. Så får man fylt på med noe som forhåpentligvis gir energi til å stå i trøstingen hjemme 😅 å kjøpe seg hest derimot, det hadde jeg droppet frem til kidden er mye større så man vet hvordan det nye livet er) det er min plan hvertfall ☺️). 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Skrevet 4. april 2022 Tror det går helt fint etter noen uker bare husk at møkking og feiing kan være tøft på bekkenet som er litt «slarkete» etter fødsel også. Det kjenner man vel fort. Har hatt eget bæresjal/bæresele til stallbruk selv, da har barna sovet bra! bruker det kun når jeg ikke håndterer hester da, kun til stallarbeid. har født to barn og ikke har vondt i tissen etterpå, men om det blir mye sting etc så kan det sikkert være ubehagelig å sitte på hest en liten stund! Jeg red på kvelden, begge barna har tatt flaske selv om jeg har ammet, så har vært enkelt for pappaen å holde fortet 😊 men var praktisk å ha en stall i nærheten av hjemme. Anonymkode: 3da52...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 Hvor mange timer er det snakk om ca.? Jeg vil tro det er helt uproblematisk, men ville avventet den endelige beslutningen til barnet er født dersom du har mulighet til det. Anonymkode: 4c93e...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #18 Skrevet 4. april 2022 Molly_ skrev (23 timer siden): Tenker at om man får en kolikkbebis er det kanskje enda viktigere å ha en hobby en dag i uken, om det er hest eller noe annet. Samme gjelder da selvsagt far. Så får man fylt på med noe som forhåpentligvis gir energi til å stå i trøstingen hjemme 😅 å kjøpe seg hest derimot, det hadde jeg droppet frem til kidden er mye større så man vet hvordan det nye livet er) det er min plan hvertfall ☺️). Selvom man trenger en hobby er det kanskje dumt å være forpliktet til noe man MÅ gjøre uansett. Det er jo ikke nødvendigvis snakk om bare en time heller, for stallarbeid og trening av hest + reisevei tar jo fort en del lengre tid😅 Anonymkode: ecc24...672
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 16.48): Ja, kommer som sagt ikke til å eventuelt forplikte meg til noe før jeg er i form. Lurer mer på folks erfaringer angående hvor gjennomførbart det er med baby, ta med baby i stallen osv. Anonymkode: 3a63f...44e Jeg har en baby på 3 mnd, og jeg eier hest. Nå har jeg en datter på 13 år som tar seg av det meste av det daglige stellet, men jeg har hovedansvaret, og har tatt med baby i stallen mange ganger. Babyen er klistermerkebaby! Men jeg måker boksen med baby på magen i bæresele, sovende i vogna eller i bilstolen 😅 Det har gått helt fint. Barnefar kan godt være sammen med baby i 2-3 timer, slik at jeg kan ta meg en ridetur. Det gjør veldig godt å komme seg ut og bruke kroppen, hest er verdens beste hobby🥰 Anonymkode: 3b4fe...75f 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #20 Skrevet 5. april 2022 Ut fra hva jeg har hørt fra hestevenninnene mine som har født både med naturlig og keisersnitt er at de har smerter når de prøver å sitte på hest at det ikke går. Både i underlivet og i magen pga magemusklene er delt og man klarer ikke holde seg oppe på den måten man må på hesteryggen. De har måttet bare gå på leietur etter fødsel men det er sikkert litt forskjellig... Ikke håp for mye men prøv å få det til i den grad du klarer hvis far kan være med å holde babyen de 5-15 min du vil ri litt Anonymkode: c5e8c...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå