Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 38 men håret begynner å bli skikkelig grått . Er dette normalt ?? Prøvde med minicolerasjon men da jeg kom hjem fant jeg ut at de grå hårene ikke hadde tatt til seg farge !? 

A58DF801-7194-457B-A715-6F855E6E77E1.jpeg

Anonymkode: c7881...127

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, vil jeg si. Jeg er 39 og har litt mindre enn deg, men kjenner flere som er yngre enn deg som har mye mer enn deg. Og noen eldre enn oss begge, som har mindre. Det er meget individuelt, men i den alderen du er nå, har nok de fleste fått ett eller mange gråe hår.

En av mine venninner begynte å få grått hår i 15-års alderen. Selv var jeg litt over 30, da jeg oppdaget mitt første. Nå går det fortere, ser det ut som. 

Don't care either 😊

Anonymkode: c237b...58c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig, og det er forresten arvelig hvor tidlig man blir hvit/grå.

Anonymkode: d3caa...844

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men min søster på 43 har ingen 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mine første da jeg var 21år. Min far var i stor grad grå/hvit før han fylte 40 år. Synes ikke dette ser så mye ut. Jeg har litt mer og er yngre enn deg. Farger sjelden.

Anonymkode: ed7f2...ca2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min bestefar hadde svært få før han var langt opp i femtiårene. Allikevel kom mine da jeg var 21.

Anonymkode: ed7f2...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Det å bli grå er veldig individuelt. Jeg har en venninne som har vært helt grå siden hun var 33 f.eks. Søsteren min på 30 har begynt å bli grå, jeg er 38 og ikke begynt enda. Vi har begge brunt hår, men mitt har mer rødt i seg, mulig det spiller inn. 

Anonymkode: 01f4f...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Mine hvite hår begynte å komme når jeg var 25 🤪😄

Anonymkode: 9fe4a...12e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har dere arvet forskjellige gener som styrer det.

Anonymkode: d3caa...844

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eldre enn deg, 42, men også veldig mye grå hår. Føles ut som det er bare meg, men er nok bare at folk er flinke til å farge håret.

Ikke for å kuppe tråden, men hva gjør dere som er grå, som er i slutten av 30 årene, starten av 40? 
Jeg stiper… tar noen lyse og noen brune. Tilsammen blir det lyst, mørkt og noen grå hår som ikke dekkes, i en sarlig blanding😅

Anonymkode: 0bfb1...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mitt første grå hår samme mnd som min far gikk bort i 2007, jeg var 20 er nå 34 og nesten helgrå 🤣😬

Anonymkode: bdc1f...66f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Arvelig betyr ikke at søsken er like. At disposisjonen for grå hår er arvelig har dessuten lite å si for en av de fremste faktorene for utbrudd av grå hår: livsstil. 
Trives du ikke med grå hår og mistenker at de skyldes livsstil er dessuten grå hår reversible. Så er livsstil årsaken vil du ved å endre den kunne oppleve at dine grå hår igjen får farge.

Anonymkode: c4c04...111

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var like grå som deg før jeg ble 20😅

Anonymkode: 20ffa...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Så lenge ikke kjønnshårene  har begynt å bli gråe. 

Anonymkode: eeec8...bed

Skrevet

Det er forskjell på folk! Faren til en venninne av meg har brunt hår ennå, og han er 86!

Jeg oppdaget mine første to-tre grå hårstrå da jeg var 33. Men det gikk sakte og jeg fikk ikke så mange flere på mange år.

Nå, rundt tjue år senere, har jeg betraktelig mer. Jeg farger imidlertid håret mitt hjemme med to-tre måneders mellomrom. Så langt har de grå hårstråene tatt til seg farge, så de er ikke såkalte glasshår (ser en i tråden nevner at hennes grå ikke tok til seg farge, da er de såkalte glasshår som ikke absorberer noe). Men jeg merker helt klart at den grå stripen jeg har på venstre side i pannens hårfeste, blir fortere grå igjen etter farging enn resten av håret. Så de grå tar til seg farge dårligere enn resten.

På et eller annet tidspunkt er det vel på tide og slutte med å farge håret, og innse at man er gammel og grå 😛 men jeg føler ikke at jeg er helt der ennå!

• Liker 1
Gjest tullerikke
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er eldre enn deg, 42, men også veldig mye grå hår. Føles ut som det er bare meg, men er nok bare at folk er flinke til å farge håret.

Ikke for å kuppe tråden, men hva gjør dere som er grå, som er i slutten av 30 årene, starten av 40? 
Jeg stiper… tar noen lyse og noen brune. Tilsammen blir det lyst, mørkt og noen grå hår som ikke dekkes, i en sarlig blanding😅

Anonymkode: 0bfb1...5c9

Jeg farger etterveksten og da forsvinner de grå hårene for en kort periode.

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Og det der er ikke skikkelig grått. I min gjeng begynte det i slutten av 20 årene og man oppdager det gjerne i starten av 30 årene om man ser etter men om man ikke har sett ordneltig etter så virker det som et sjokk når man oppdager det i midten og slutten av 30 årene fordi man ikke har sett den gradvise utviklingen. 

Ingenting å skamme seg over 

Anonymkode: a7131...d86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt grå da jeg var 28.

Er så lei av å farge håret… 😑

K36

Anonymkode: e5d13...8ac

Gjest Lucius
Skrevet

Jeg farger også håret. Hos frisør. Har glasshår som tar til seg farge mye dårligere enn grått hår. 
Jeg fikk det tidlig. I forbindelse med ekstremt stress. I stressfrie perioder vokste hårets normale hårfarge tilbake. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...