Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det står 5 km. og 170 kcal.

Betyr det at jeg bare har forbrent 170 kcal?

Blir hverken lagt inn høyde eller vekt her. 

Anonymkode: 8b38f...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo stemme greit det. Jeg løper 5 km på ca 25 min og min klokke viser som oftest da rundt 200 kcal forbrent. Jeg er riktignok ikke så ung lenger og er ganske liten, men tror det stemmer rimelig bra for min del. Er du veldig stor og tung så forbrenner du nok mer. Dette finner jeg ved et rask søk på nettet:

Man hører ofte at jogging forbrenner rundt 400 kalorier i timen, og det er ikke så galt – for noen. Det beste tallet forskere har klart å finne frem til er at jogging forbrenner 6,4 kcal per kg kroppsmasse per time. Her må man altså gange sin egen vekt med 6,4 for å finne ut hvor mange kalorier man forbrenner fra å jogge i en time.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt på hvor fort du går/ løper, stigning, din vekt og høyde og intensitet. Min klokke viser ofte litt mindre enn mølla, men jeg er ganske liten. 

Anonymkode: 163a2...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på dette, stemmer aldri.

Fokuser på aktiviteten, gjør noe du liker å drive med :) Enten det er styrke, løping eller sykling osv.

Anonymkode: a7a34...95e

• Liker 1
Skrevet

Hørtes lite ut. Jeg forbrenner mer på joggeturer (ute). På spinningsykkelen forbrenner jeg 200 kcal på 21 min. Bruker treningsklokke med pulsbelte hvor høyde og vekt er lagt inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Spørs jo helt på hvor fort du går/ løper, stigning, din vekt og høyde og intensitet. Min klokke viser ofte litt mindre enn mølla, men jeg er ganske liten. 

Har det egentlig noe å si hvor raskt man løper når distansen uansett er 5km? Går det saktere betyr jo det at man holder på lenger. Forstår det dersom du mente jogge i 30min, da har jo hastighet og intensitet noe å si. Men når distansen er satt?

Anonymkode: b5113...e7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har det egentlig noe å si hvor raskt man løper når distansen uansett er 5km? Går det saktere betyr jo det at man holder på lenger. Forstår det dersom du mente jogge i 30min, da har jo hastighet og intensitet noe å si. Men når distansen er satt?

Anonymkode: b5113...e7c

Ja, det har noe å si. Stigning har også noe å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Uten at du legger inn vekt så er det tallet meningsløst. Aktivitetsklokken min sier at jeg forbrenner 250 kcal på 30 minutters løpetur på rundt 10 km/t. Jeg er en normalvektig kvinne. 

Sånne korte treningsøkter gjør jeg for helsen, ikke for vekten. Det er lite å hente der dersom man ikke løper langt og veldig ofte. 

Anonymkode: 1d1ed...63f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg er 160 cm. og 52 kilo ca.

Hvis jeg bruker den formelen over her så stemte det ganske rett med svaret fra mølla.

Men i går jogget jeg ute, 4,9 km. Da er det jo litt mer opp og ned. Men der har jeg lagt inn høyde og vekt. På min oversikt der står det at jeg hadde en forbrenning på 356 kcal. på denne turen.

Jada, vet at ikke det er der jeg nødvendigvis henter kcal tapet. Men lurte nå fordet på om det kunne stemme. Så at trening er gram og mat kilo ja, det stemmer nok 😅

Anonymkode: 8b38f...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...