AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Ser på et rekkehus i midten. Redd for at det blir veldig masse bråk og at man blir litt innestengt. Huset er fra slutten av 70-tallet. Hva tror dere? Anonymkode: 1c305...df3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Jeg tror at sjansen er stor for at dere vil høre mer enn dere ønsker av naboene sitt liv. Vi var hos noen venne som bor slik og selv om det var nyere der så fikk vi med oss mer enn vi ønsket for å si det slik. Anonymkode: 49121...1d3 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Det blir kun to vegger med vinduer... Potensielt en mørk og dunkel bolig. Anonymkode: 7724f...268 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Har vokst opp i rekkehus med hus på hver side. Det er ikke noe mer bråk enn det ellers ville vært hvis du for eksempel bor i leilighet. Hvis du er fest osv. er det jo så klart at man hører litt dunking, men ellers i hverdagen er det ikke mye bråk. Det eneste minuset er at når man er ute i hagen så kan man jo høre hverandre godt hvis man er ute samtidig. Der jeg har bodd har jeg ikke opplevd at det har vært mørkt eller følelse av dunkel bolig som AnonymBruker over her skriver. Vinduer i hver ende og lyset går tvers igjennom. Anonymkode: 73e48...01c 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Bor sånn, og hører nesten aldri naboene mine. Hører de best på sommeren, hvis jeg er ute samtidig som de er ute. Men fortsatt ikke bråk. Og det er virkelig ikke mørkt her, har en stor stue, med store vinduer på begge sider, så er veldig lyst her. Anonymkode: 90561...d4b 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Rekkehuset har forøvrig ikke hage, bare veranda. Anonymkode: 1c305...df3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Tenker som så at har du råd til rekkehus, har du råd til enebolig, men kanskje i et annet område. Ville heller bodd i enebolig litt lenger unna enn å klemme meg inn i et rekkehus i midten. Men nå er jeg kanskje litt vel fed-up med naboer og bråket dems også da. Anonymkode: 833ac...d8c 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 Det kommer an på naboene og bygningen. Vi bor i rekkehus fra 50-tallet. Det er vegger av tre. Hører nesten ingenting til naboene, kun når ytterdøra smelles igjen, 3-åringen der får et raserianfall, eller når tenåringsdattera i den andre familien har fest. Hører ikke noe til hverdagslivet. Et vennepar bor i rekkehus fra 60-tallet med betong mellom boenhetene, og de hører litt mer fra naboene. Anonymkode: 71c67...af5 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 Bor i rekkehus fra 70-tallet og i midten. Hører ingenting fra naboene. Og strømregningen er helt overkommelig (i forhold til de som har ende eller enebolig). Trives kjempegodt! Anonymkode: 6b1c5...e46 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rekkehuset har forøvrig ikke hage, bare veranda. Anonymkode: 1c305...df3 For min del er dette et stort, stort minus. Jeg elsker den lille hageflekken vi har, dyrker litt urter, har et par bærbusker og frukttrær og noen blomsterbed. Andre er absolutt ikke interessert i å ha hage, og noen bygger platting på de få kvadratmeterne med grønt. Her må du tenke på hva som passer for deg. Anonymkode: 71c67...af5 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her må du tenke på hva som passer for deg. Jeg tenker det samme som du, og må vurdere nøye. Prisene løper litt fra meg bare. Anonymkode: 1c305...df3
Splittbinders Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 Bor i rekkehus i midten, dog av nyere dato (ca 5 år gammlet). Hører nærmest ikke et pip fra naboene, selv om ene naboen har flere små gutter som de selv sier lager en hel del lyd... Ikke hverken mørkt eller dunkelt, men her spiller jo planløsning inn da. Hører jo naboene når man er ute da, men det plager ikke meg. Men rekkehus ER å bo tettere enn enebolig, ikke alle som trives med å naboer så tett på.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 Høres ut som vårt rekkehus, som vi snart skal selge. Vi har stor terrasse i stedet for hage. Har alltid savnet en hageflekk. Trenger ikke være så stor, men litt gress under tærne og bed. Vi hører lite til naboene. De er rolige folk da. Rista rimelig godt i veggene den gangen dattera i nabohuset hadde fest, så kommer du ved siden av noen som lager mye lyd er det slitsomt. Så ville snoket litt på de som bor vegg i vegg… For oss har det vært helt fint å bo her i de verste småbarnsårene. Vi har hatt lite tid og ork til hagearbeid osv. Jeg savner også mere lys fra vinduer forresten. Anonymkode: 061cc...e9c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 det er jo positive og negative sider, som med alt. Du får varme fra begge sider - dine egne varmeutgifter blir lavere. Du har færre kalde vegger. Den gangen dere skal male rekkehusene, har du mye mindre jobb. Negative er at du har mindre tomt og kan ikke gå rundt huset ditt for å komme fra en side til den andre. Du har færre vinduer, ingen sidevinduer (kan være mørkere). bor selv i et rekkehus men akkurat bråk er lite problem her, det er kanskje mest mine barn sammen med nabobarna som bråker, når de er på trampoline. Anonymkode: b42cc...436
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 Vi bor i midten i rekkehus fra 70-tallet. Ekstremt sjeldent vi hører noe til naboene. Det er kun hvis de banker i veggen o.l. Man kan riktignok føle seg litt «inneklemt» ute i hagen, men her er det høye skiller på plagttingdelen og busker rundt gressdelen. Relativt stor platting på rundt 40kvm og plenen har plass til stor trampoline, basseng og litt ekstra «tumleplass». Når det kommer til at man kun har vinduer på to sider trodde jeg også at det kom til å bli et problem, men det merker vi ikke. Planløsningen er såpass bra og store luftige vinduer. Enderekkehusene her har heller ikke vinduer på mer enn to sider.. Anonymkode: db29e...5c0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #16 Skrevet 1. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ser på et rekkehus i midten. Redd for at det blir veldig masse bråk og at man blir litt innestengt. Huset er fra slutten av 70-tallet. Hva tror dere? Anonymkode: 1c305...df3 Vi bor i et rekkehus midt i rekka fra 1970. Overhodet ikke lytt her, vi hører aldri naboene til vanlig. Da de på ene siden totalrenoverte hele huset hende det av og til at vi hørte noe hvis vi var helt stille og de holdt på med noe bråkete. Da vi så etter hus ville jeg egentlig ha et enderekkehus, men vi er veldig fornøyd med det vi endte opp med selv om det er midt i rekka. Det har masse positive egenskaper og mindre innsyn enn husa på endene av rekka. Anonymkode: 51156...076
DrueSmoothie Skrevet 1. april 2022 #17 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ser på et rekkehus i midten. Redd for at det blir veldig masse bråk og at man blir litt innestengt. Huset er fra slutten av 70-tallet. Hva tror dere? Anonymkode: 1c305...df3 Jeg bodde i midten i flere år i rekkehus fra 1978. Jeg hadde det helt topp der 🥰
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 Akkurat flyttet inn i et rekkehus som ligger i midten. Flyttet fra en blokkleilighet hvor jeg ikke hørte noe som helst, så var litt spent på om jeg flyttet fra roen. Men jeg hører ikke naboene i det hele tatt. Ingen av naboene vegg-i-vegg har barn (heldigvis), og det er godt voksne på begge sidene - kan hende det hjelper på Anonymkode: cb9e3...1c7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 Bor i midten. Kan høre naboene hvis de gjør noe som skaper vibrasjoner (hørte det godt da de fikk seg tredemølle...),men stort sett legger vi ikke merke til dem. Anonymkode: 84033...16d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 Bor i rekkehus fra 60-tallet og hører betydelig mindre av naboene her, enn i blokka hvor vi bodde før. Fordel med naboer på begge sider når det kommer til fyringsutgifter, om ikke annet 😉 Anonymkode: 7ad03...c00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå