AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Vet ikke min arme råd akkurat nå. Jeg er ansatt i en liten privat bedrift, der daglig leder har mistet kontroll. Hun er veldig nært pensjonsalder og sliter veldig med hukommelsen. Dette fører til at hun roter noe helt fælt i arbeidsoppgavene, gir flere ansatte fri samme dag, klarer ikke å følge opp det hun skal. Vi går skift, og hun har ennå ikke satt opp noen ny vaktliste selv om den vi har nå går ut denne uka. Alle merker dette, men ingen tar dette opp i møter etc. Det blir kun tatt opp bak ryggen til sjefen. i tillegg til dette er vi for få til å rekke over alle arbeidsoppgaver og jeg begynner å bli så sliten at jeg gråter etter endt arbeidsdag. Sjefens «roting» blir en ekstra belastning i en allerede altfor travel arbeidshverdag. I fravær av en tydelig leder har det også vokst frem mange uoffisielle «miniledere» og det skaper så utrolig dårlig stemning på jobb. Jeg har vurdert å ta situasjonen opp med styreleder, men vet ikke om dette er rett vei å gå? Har dere noen råd? Klarer snart ikke mer. Anonymkode: 6827b...399
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Huff, det høres ikke så bra ut. Men det eneste rette du kan høre er å ta det opp med styreleder. Det er det rette for alle. Daglig leder begynner nok å bli dement. Har daglig leder familie? Ektefelle? Anonymkode: 8149b...e9e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Hvem er eier av bedriften? Hadde sendt bekymringsmelding til styreleder eller eier. I verste fall kan jo dette surret få store konsekvenser for virksomhetens overlevelse. Da er det veldig dumt om det kommer frem at dette har pågått en stund uten at noen har varslet videre. Anonymkode: 1a248...277
Hedda-78 Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Men tar dere opp de enkelte sakene hun roter med, i det minste? "Hei, jeg finner ikke vaktlista for neste uke, kan du sende den?" "Hei, hvem skal ha kveldsvakt på tirsdag, det står ingen på vaktlista" "Hei, jeg har for mye å gjøre, jeg kommer ikke til å rekke både a, b og c innen fristen. Hva skal jeg prioritere, og hvem skal jeg overlevere de andre oppgavene til?"
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Forsøker å svare alle her: Hun er gift og har familie, sjefen har selv innrømt at ektefellen har begynt å reagere på korttidshukommelsen (men spøker det bort). Bedriften er eid av aksjeholdere. Vi gjør ikke annet enn å minne henne på ting, men hun har mistet helt oversikt på hvem som skal jobbe, hvem som gjør hva og når. Dette har vi gjort siste året uten at det hjelper. Forsøker også å få beskjeder skriftlig på mail, men selv det blir rotet bort og glemt.. Har lyst til å kontakte styreleder, men er redd for å tråkke noen av de selvutnevnte «minilederne» på tærne. Det er som sagt en liten bedrift med en tydelig «hakkeorden». I dag sa en av våre nyeste og dyktigste medarbeidere opp. Hun sa hun ikke klarer å sitte i et skip som så tydelig synker. Ts. Anonymkode: 6827b...399
Hengebuksvinet Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Meld fra til styreleder. Dere mister "dyktige medarbeidere", og alt rakner fra topp. Du gjør alle en tjeneste ved å varsle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå