AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Kan jeg lage pizzadeig nå, heve, kjevle ut og ha på fyll - for så å sette i kjøleskap frem til steking tidlig kveld? 🤔 eller vil det ødelegge deigen? Anonymkode: ea80c...952
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Ville kaldhevet den da i såfall. Bruke kald veske, kjevle den ut uten forheving, legge på fyll og så stå kaldt til i kveld. Anonymkode: 791dd...240
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville kaldhevet den da i såfall. Bruke kald veske, kjevle den ut uten forheving, legge på fyll og så stå kaldt til i kveld. Anonymkode: 791dd...240 Lurt! Det tenkte jeg ikke på at gikk an 😅 (lovt barna hjemmelaga pizza før jeg kom på at vi ikke er hjemme før alt for sent til gjærbakst 🙄) Anonymkode: ea80c...952
Brunhilde Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Det er litt sent å svare, men det som er lurt om du velger å gjøre det på den måten er å forsteke bunnen litt (bare til den får bittelitt farge) så du stopper gjæringsprosessen. Så kegger du på alt fyllet og setter den i kjøleskapet. Jeg lager ofte ofte opp pizza til å ha klar i fryseboksen sånn. Kjevler ut bunn, forsteker, har på fyll og fryser på brett. Så pakker jeg inn og legger i en liten bunke og har pizza til et par ganger som jeg ikke har tid eller lyst til å lage. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Brunhilde skrev (7 timer siden): Det er litt sent å svare, men det som er lurt om du velger å gjøre det på den måten er å forsteke bunnen litt (bare til den får bittelitt farge) så du stopper gjæringsprosessen. Så kegger du på alt fyllet og setter den i kjøleskapet. Jeg lager ofte ofte opp pizza til å ha klar i fryseboksen sånn. Kjevler ut bunn, forsteker, har på fyll og fryser på brett. Så pakker jeg inn og legger i en liten bunke og har pizza til et par ganger som jeg ikke har tid eller lyst til å lage. Så lurt! Det funka helt fint sånn jeg gjorde også (fulgte tipset) - men skal teste det med å fryse på den måten en gang. Men da forhever du? Anonymkode: ea80c...952
Brunhilde Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så lurt! Det funka helt fint sånn jeg gjorde også (fulgte tipset) - men skal teste det med å fryse på den måten en gang. Men da forhever du? Anonymkode: ea80c...952 Jeg forhever deigen før jeg trykker/drar den ut og har fyll på, men ikke etter. Da går den rett i stekeovnen. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå