AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #41 Del Skrevet 9. april 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei jeg er ikke raus pass varer mellom 5 til 10 år,så om man ikke finner ut dette før i siste liten at passet må fornyes så får man faktisk betale prisen selv. Anonymkode: 816a0...e31 De som sliter nå har stort sett vært ute i veldig god tid. Men nå har ventetiden blitt enda lengre enn det ble advart mot for flere måneder siden, og det er grenser for hvor mange avvik man kan forberede seg på. Anonymkode: 79619...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #42 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som sliter nå har stort sett vært ute i veldig god tid. Men nå har ventetiden blitt enda lengre enn det ble advart mot for flere måneder siden, og det er grenser for hvor mange avvik man kan forberede seg på. Anonymkode: 79619...bfa God tid hadde vært før jul når politiet gikk ut og sa trenger man pass til sommeren lønner det seg å bestille time nå. Anonymkode: 816a0...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #43 Del Skrevet 9. april 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: God tid hadde vært før jul når politiet gikk ut og sa trenger man pass til sommeren lønner det seg å bestille time nå. Anonymkode: 816a0...e31 Det var allerede flere måneders ventetid på time ved juletider. De som har timer nå har bestilt i god tid, selv om det nå skulle vise seg å bli flere måneder venting på å få passet produsert i tillegg. Anonymkode: 79619...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #44 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det var allerede flere måneders ventetid på time ved juletider. De som har timer nå har bestilt i god tid, selv om det nå skulle vise seg å bli flere måneder venting på å få passet produsert i tillegg. Anonymkode: 79619...bfa Ja det var det men da rakk man å få det før sommeren, så de som bestiller timer nå har overhodet ikke min sympati Anonymkode: 816a0...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #45 Del Skrevet 9. april 2022 Noen som vet hvordan det fungerer hvis man får nødpass pga forsinket levering av passet? Ut fra det jeg kunne lese meg til blir det gamle passet ugyldig hvis man får nødpass. Så hvis det da dukker opp i posten i mellomtiden er det allerede ugyldig? Og så må man bestille ny passtime igjen med måneders ventetid? Og evt nytt nødpass hver gang man må reise noe sted i mellomtiden? Anonymkode: 79619...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #46 Del Skrevet 11. april 2022 Kan man få pass nå i påskeuken eller er alt stengt? Anonymkode: ffae0...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #47 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 23.14): Noen som vet hvordan det fungerer hvis man får nødpass pga forsinket levering av passet? Ut fra det jeg kunne lese meg til blir det gamle passet ugyldig hvis man får nødpass. Så hvis det da dukker opp i posten i mellomtiden er det allerede ugyldig? Og så må man bestille ny passtime igjen med måneders ventetid? Og evt nytt nødpass hver gang man må reise noe sted i mellomtiden? Anonymkode: 79619...bfa Du får bare nødpass, så, så mange ganger, før du faktisk ikke vil få hverken nødpass eller vanlig pass igjen på noen år. Mange som mister sine pass hele tiden og de får en slags karantene. Om du får nødpass, så vil gamle passet bli ugyldig, så du må få ny passtime igjen ja. Men om du misbruker denne ordningen, så vil overnevnte skje. Anonymkode: b3a24...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #48 Del Skrevet 11. april 2022 On 4/9/2022 at 8:43 PM, AnonymBruker said: Ja det var det men da rakk man å få det før sommeren, så de som bestiller timer nå har overhodet ikke min sympati Anonymkode: 816a0...e31 De hadde jo ikke ubegrenset med timer fra og med jul... 🤦♀️ En halv million nordmenn mangler pass. Om det i desember var 10 000 ledige timer, 10 000 i januar, 20k i februar osv er det fortsatt noen hundre tusen som mangler pass til sommeren. Det hjelper ikke at alle bestille time i desember når det uansett aldri var - og fortsatt ikke er - tilstrekkelig kapasitet!!! Det blir som å anbefale alle å kjøre til jobb klokken 7 for å unngå rush. Hva skjer når alle kjører kl 7 da? Anonymkode: 72551...166 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #49 Del Skrevet 11. april 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Du får bare nødpass, så, så mange ganger, før du faktisk ikke vil få hverken nødpass eller vanlig pass igjen på noen år. Mange som mister sine pass hele tiden og de får en slags karantene. Om du får nødpass, så vil gamle passet bli ugyldig, så du må få ny passtime igjen ja. Men om du misbruker denne ordningen, så vil overnevnte skje. Anonymkode: b3a24...02f Det bør vel ikke telle på den "kvoten" hvis det er politiet som ikke har levert innen fristen? Da er nødpasset gratis også, etter det jeg har lest. Hvis man stadig roter bort passet selv, blir saken en annen. Men hvis man bestiller i tide og ikke får passet, bør man vel ikke straffes for det. Anonymkode: 79619...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #50 Del Skrevet 22. januar 2024 Var innom passkontoret i går og i dag fikk jeg medling fra politiet, " Hei. Pass med nummer ****** er ferdig produsert og er sendt til registrert adresse". Betyr det at jeg får det om noen dager. Vanlig post hos meg, tar knappe 3 dager. Anonymkode: 453d3...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #51 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg fikk etter 10 dager. Anonymkode: c7f21...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #52 Del Skrevet 22. januar 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk etter 10 dager. Anonymkode: c7f21...e1a Jeg også. Forrige gang fikk jeg det dagen etter, og gangen før der fikk jeg det på passkontoret etter litt venting. Verden beveger seg i den retningen, dessverre. Det morsomme er jo at vi i teorien ikke hadde trengt den pappfilla lenger, de skanner oss jo i passkontrollen og vet hvem vi er uansett. Anonymkode: 79619...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #53 Del Skrevet 23. januar 2024 Ventet du på passkontoret og så fikk du det med deg samme dag?? Anonymkode: 453d3...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #54 Del Skrevet 23. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ventet du på passkontoret og så fikk du det med deg samme dag?? Anonymkode: 453d3...194 Dette var normalen i gamle dager. Anonymkode: 79619...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #55 Del Skrevet 23. januar 2024 Ang mitt pass. Synes det høres rart ut at passet mitt er ferdig produsert bare noen dager etter at jeg var der, og nå er på vei til min adresse? Tar jo ikke 10 dager med posten? Anonymkode: 453d3...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå