apsana Skrevet 1. april 2022 #1 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Jeg har time til nytt pass førstkommende mandag (4. april). Noe jeg ikke tenkte på er at de klipper eller huller det gamle passet når man får nytt, og jeg skal ut på en liten reise til utlandet den 29. april, så nå er jeg litt nervøs for at jeg ikke får det nye passet i tide. (Det gamle passet mitt går ut i september, så planen min var opprinnelig å bruke det til denne turen.) Er det noen som har bestilt nytt pass i det siste og vet ca. hvor lang tid det tar? Politiet sine nettsider sier ca. ti dager per 30. mars, men at lengre leveringstid må påregnes, så...ja, er litt smånervøs nå😅 Edit: Oi, dette endte opp i helt feil underforum, vet ikke hva som skjedde der, beklager! Endret 1. april 2022 av apsana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Del Skrevet 1. april 2022 6 måneder sa de på Dagsrevyen her om dagen. Anonymkode: 9cb0b...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 6 måneder sa de på Dagsrevyen her om dagen. Anonymkode: 9cb0b...f6e Det er jo for å få time. Anonymkode: bea02...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Del Skrevet 1. april 2022 Tok 10 dager her. Anonymkode: bea02...6b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMai Skrevet 1. april 2022 #5 Del Skrevet 1. april 2022 Du kan beholde det gamle passet til det nye kommer. Ordnet pass i går, og fikk den beskjeden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apsana Skrevet 1. april 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 6 måneder sa de på Dagsrevyen her om dagen. Anonymkode: 9cb0b...f6e seks måneder for å motta pass etter at man har vært hos politiet og tatt bilde og bestilt og alt? håper virkelig at du enten tuller eller at du leste spørsmålet feil🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Del Skrevet 1. april 2022 LilleMai skrev (Akkurat nå): Du kan beholde det gamle passet til det nye kommer. Ordnet pass i går, og fikk den beskjeden Det gamle passet som er makulert kan da ikke brukes til å reise med? Anonymkode: bea02...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apsana Skrevet 1. april 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 1. april 2022 LilleMai skrev (Akkurat nå): Du kan beholde det gamle passet til det nye kommer. Ordnet pass i går, og fikk den beskjeden åja, kan man det? fikk høre at det gamle passet ble klippet/hullet når man var hos politiet og bestilte nytt jeg, men så bra, det var en stor lettelse😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMai Skrevet 1. april 2022 #9 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gamle passet som er makulert kan da ikke brukes til å reise med? Anonymkode: bea02...6b8 Nei, de makulerer det gamle når du henter det nye. Så det nye må du altså hente på passkontoret. Hun sa også at vanligvis tar det 10-14 dager å få nytt pass, men nå kunne det ta mye lenger tid. En måned i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 1. april 2022 #10 Del Skrevet 1. april 2022 Nå er det jo problemer med råvarer for å produsere passene, så det kan kanskje ta litt tid. Sikkert ingen som vet sikkert, men du kan jo spørre når du har time. Men nasjonalt ID-kort skal jo kunne brukes, mulig du rekker å skaffe deg det til den tid hvis passet ikke kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 1. april 2022 #11 Del Skrevet 1. april 2022 ti10 skrev (Akkurat nå): Nå er det jo problemer med råvarer for å produsere passene, så det kan kanskje ta litt tid. Sikkert ingen som vet sikkert, men du kan jo spørre når du har time. Men nasjonalt ID-kort skal jo kunne brukes, mulig du rekker å skaffe deg det til den tid hvis passet ikke kommer? Ok, gjelder visst ID-kort også: https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2022/03/29/pass/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Del Skrevet 1. april 2022 Dette var publisert for et par dager siden: https://www.nrk.no/norge/alvorlige-problemer-med-produksjon-av-pass-og-id-kort-1.15913220 Men står ikke noe om hvor lang tid man må regne med her da. Anonymkode: f9bf9...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Del Skrevet 1. april 2022 Det du kan gjøre TS, for å være sikker, er å søke om ID kort i stedenfor pass. Da beholder du passet ditt, samt mottar id kortet etter en ukes tid. Så bestiller du ny pass time senere. Har aldri opplevd å få beholde passet etter jeg har søkt om nytt, enten har de tatt det inn, eller makulert det. Står også i reglene at nytt pass skal leveres inn når man søker nytt. Mulig det er skjønn på det på forskjellige passkontorer 🤷♀️ Anonymkode: bea02...6b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMai Skrevet 1. april 2022 #14 Del Skrevet 1. april 2022 Som sagt, vi var på passkontoret i går. Vårt pass går ut i juli, og damen spurte om vi ville beholde de gamle til de nye er ferdige. Dette på grunn av ekstra langt ventetid på nye pass nå for tiden. Vi valgte å beholde de gamle da vi skal reise i juni, men må ta med de gamle når vi henter de nye på passkontoret. Får en sms når de er ferdige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apsana Skrevet 1. april 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det du kan gjøre TS, for å være sikker, er å søke om ID kort i stedenfor pass. Da beholder du passet ditt, samt mottar id kortet etter en ukes tid. Så bestiller du ny pass time senere. Har aldri opplevd å få beholde passet etter jeg har søkt om nytt, enten har de tatt det inn, eller makulert det. Står også i reglene at nytt pass skal leveres inn når man søker nytt. Mulig det er skjønn på det på forskjellige passkontorer 🤷♀️ Anonymkode: bea02...6b8 jeg trenger dessverre nytt pass fordi jeg skal til USA i juli, og da kan ikke det gamle passet mitt (som går ut i september) brukes i og med at innreise til USA krever pass som er gyldig i minimum seks måneder etter hjemreise🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apsana Skrevet 1. april 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 1. april 2022 LilleMai skrev (3 minutter siden): Som sagt, vi var på passkontoret i går. Vårt pass går ut i juli, og damen spurte om vi ville beholde de gamle til de nye er ferdige. Dette på grunn av ekstra langt ventetid på nye pass nå for tiden. Vi valgte å beholde de gamle da vi skal reise i juni, men må ta med de gamle når vi henter de nye på passkontoret. Får en sms når de er ferdige. kanskje de utviser litt skjønn på de enkelte politistasjoner da? jeg får bare høre når jeg kommer dit, og om de ikke vil la meg beholde det gamle passet og jeg heller ikke får det nye i tide så får jeg bare kansellere den planlagte turen i slutten av måneden, er ingen stor krise, bare litt irriterende😄 takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #17 Del Skrevet 1. april 2022 apsana skrev (9 minutter siden): kanskje de utviser litt skjønn på de enkelte politistasjoner da? jeg får bare høre når jeg kommer dit, og om de ikke vil la meg beholde det gamle passet og jeg heller ikke får det nye i tide så får jeg bare kansellere den planlagte turen i slutten av måneden, er ingen stor krise, bare litt irriterende😄 takk for svar! Da kan vel ikke det gamle brukes uansett, som du selv sier. Men vil tro du får det nye passet ditt innen du reiser. Jeg hadde passtime i mars, og fikk passet etter 10 dager. Håper det ordner seg 👍 Anonymkode: bea02...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apsana Skrevet 1. april 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kan vel ikke det gamle brukes uansett, som du selv sier. Men vil tro du får det nye passet ditt innen du reiser. Jeg hadde passtime i mars, og fikk passet etter 10 dager. Håper det ordner seg 👍 Anonymkode: bea02...6b8 njææ, hvis det det gamle passet ikke er klippet/hullet så kan det vel brukes til en tur i europa i slutten av april når det ikke går ut før i september? men ja, satser på at det nye kommer i tide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #19 Del Skrevet 1. april 2022 apsana skrev (2 minutter siden): njææ, hvis det det gamle passet ikke er klippet/hullet så kan det vel brukes til en tur i europa i slutten av april når det ikke går ut før i september? men ja, satser på at det nye kommer i tide! Aha, sorry. Leste feil og trodde du skulle til usa nå snarlig. 😅 Europa krever stort sett ikke noe gyldighet utover oppholdet 👍 Anonymkode: bea02...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #20 Del Skrevet 1. april 2022 Fikk i posten igår, 12 dager etter timen på passkontoret. Anonymkode: fb6ad...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå