Gå til innhold

Har fortalt om problemer rundt kjæresten til mine foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i 20 årene. Jeg har snakket om litt problem, som jeg og kjæresten min har. De jeg har delt problemene med er mamma og pappa. Jeg har dog ikke noen venner å snakke med, så derfor bør det dem. Har blant annet nemt pengeforbruket hans og gjeld osv. Jeg har de veldig fint med han, men jeg angrer på det jeg har sakt til mine foreldre.

(han vet ikke om at jeg har snakket OL han til foreldrene mine) 

nå er vel han stilt i et dårligere lys hos foreldrene min pga meg? Kanskje det er bare meg som overreagerer? Jeg føler skyld og skam. Var det egoistisk gjort av meg?

Anonymkode: 4cdac...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som en regel bør man ikke prate negativt om partner til familie og venner, da det ofte blir et skjevt bilde, og de kan se kun negative ting med partner.

Anonymkode: 48b55...66a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du rådfører deg, så må du jo snakke med noen. Å stå i problemer alene, er ikke bra. Du kan jo nyansere bildet overfor foredrene dine ved å si hva du liker og hvorfor du faktisk er i forhold med han.

I motsatt skala så har du jo de som ikke 'tørr' å gjøre det slutt med en partner fordi familie og venner liker denne personen så godt.

Anonymkode: 82c56...792

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som en regel bør man ikke prate negativt om partner til familie og venner, da det ofte blir et skjevt bilde, og de kan se kun negative ting med partner.

Anonymkode: 48b55...66a

For ikke å snakke om at de kan finne på både å si det videre til andre eller til partneren, og da er helvete løs.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner problemstillingen, men jeg som forelder ville absolutt ha likt å ha slik bakgrunnsinformasjon. Jeg er tross alt mer opptatt av å kunne se tegn til at barnet mitt, ikke har det bra i forholdet. 

Dine følelser av skyld og skam, er typisk slike greier som gjør at du kommer til å bli altfor lenge i usunne relasjoner.  Ikke tenk på at du snakker ned typen. Tenk heller på at du deler dine problemer rundt det. Pappa.

Anonymkode: a28a5...984

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke diskutere forholdet ditt med foreldrene dine. Hadde du likt om han gjorde det samme? Skjønner det kan være vanskelig når du ikke har venner å diskutere med (selv om det heller ikke er heldig), men du kan ikke forvente støtte fra foreldrene dine når alt du forteller dem er negativt 

Anonymkode: 1d441...d93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men du kan ikke forvente støtte fra foreldrene dine når alt du forteller dem er negativt 

Hva slags støtte er det du snakker om?  Til å holde ut i et dysfunksjonelt forhold,  eller hjelp til å se alternativer?   Du støter vel ikke avkommet bort, om hen har havnet sammen med en økonomisk håpløs person?  

Anonymkode: a28a5...984

AnonymBruker
Skrevet

Tja... Jeg tenker man skal være forsiktig med å dele for mye. 

Men når du nevner pengebruk og gjeld, så tror jeg absolutt du bør snakke med dine foreldre! Ikke bli sittende fast i en hengemyr hvor han trekker deg med! 

Manglende økonomisk styring er noe vi man setter mer krav til som eldre tror jeg. Med god grunn 

Anonymkode: 4b084...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...