AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Overskriften høres kanskje litt rar ut men skulle ut med hunden min isted. Vi bor i en blokk med to små heiser. Maks plass til 4-5 stk per heis. Jeg har en ganske stor hund og da jeg sto i heisen påvei ned kom det en tobarnsmor i en av etasjene med barnevogn og en liten gutt i den andre hånden. Jeg viste tydelig tegn på at de kunne prøve å presse seg inn i heisen sammen med meg men hun sto liksom å så på meg bare som om hun ville at jeg skulle gå ut så hun kunne få nok plass. Jeg sa at jeg skulle ned i første etasje, sikkert det samme som henne og da himlet hun bare med øynene og svarte surt og sto og ventet på neste heis.. Er det faktisk slik at småbarnsforeldre forventer at alle skal gå ut av heisen for at de skal få komme ned først? Eller hva tenker folk her? Noen opplevd det samme? Anonymkode: f4071...576 14
Viktualia Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Kanskje hun hadde en dårlig dag og var stresset, kanskje det var flere heiser hun hadde måttet la gå, eller kanskje hun bare var en sur kjerring. 13
moroklompen Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 (endret) Jeg hadde helt klart gått ut av heisen og tatt trappene ned! Hun trengte heisen med barnevogn, du kunne gått ned! Endret 1. april 2022 av moroklompen 34 1 2
snurk Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Jeg synes man kan gi heisen til folk som faktisk trenger det. 29 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Hun ville kanskje ikke presse seg inn i heisen med et lite barn, vogn og hund, hun kjenner ikke hunden og vet ikke om den kan bli redd av å bli presset inn sånn, og det kunne potensielt bli farlig hvis den ble redd. Hadde tenkt det samme, men forventer ikke at du skal gi fra deg heisen. Er bare litt kav noen ganger, å komme seg ut av huset med to små barn, så litt irritasjon hadde nok kunnet komme til overflaten. Anonymkode: e04a9...e37 27 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 snurk skrev (4 minutter siden): Jeg synes man kan gi heisen til folk som faktisk trenger det. For en tobarnsmor kan ikke vente 3 minutter? Kanskje TS har et handikapp som ikke er synlig? Anonymkode: fee67...765 42 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Barnevognmafien her i landet har forkjørstrett, fortrinnsrett og førsteprioriteringsrett. Gjensidig hensyn er et uforståelig begrep i deres verden. Fløtt dere! Anonymkode: b9d6d...6cd 34 1 4
Maleficenta Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 moroklompen skrev (13 minutter siden): Jeg hadde helt klart gått ut av heisen og tatt trappene ned! Hun trengte heisen med barnevogn, du kunne gått ned! hun kunne jo bare venta på neste heis 34 1
Gjest MuggenKanari Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 Sånn er det når man bruker heis. Da vet man at man innimellom må vente på neste. Vil hun ikke ta den med deg, så må hun vente sånn som alle andre som ikke vil ta heis med en hund måtte gjort. Det er bare noen ekstra minutter.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 Helt ærlig så tenker jeg at vi som tar heis av beleilighetsgrunner selvfølgelig går ut av heisen når det kommer noen som faktisk trenger den. Du og hunden din er fint i stand til å gå ned trappene, det er vanskelig med vogn. Anonymkode: 3fc54...4c1 25
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 snurk skrev (12 minutter siden): Jeg synes man kan gi heisen til folk som faktisk trenger det. Hvordan vet du hvem som trenger det? Hilsen en med usynlig sykdom/funksjonsnedsettelse. Anonymkode: 570b4...dba 37
snurk Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du hvem som trenger det? Hilsen en med usynlig sykdom/funksjonsnedsettelse. Anonymkode: 570b4...dba Nei, det vet man jo ikke. Men det er vel heller ikke poenget her? Ts skriver at han/hun skulle ut med hunden og spør hva andre tenker om situasjonen. Jeg tenker at hvis man tar heisen utelukkende fordi det er beleilig så bør man vike for folk som av andre grunner trenger den. 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 moroklompen skrev (23 minutter siden): Jeg hadde helt klart gått ut av heisen og tatt trappene ned! Hun trengte heisen med barnevogn, du kunne gått ned! snurk skrev (15 minutter siden): Jeg synes man kan gi heisen til folk som faktisk trenger det. Hva om ts trenger heisen like mye da? Man kan ha usynlig funksjonshemmelse... Anonymkode: 10774...1ee 8
mingus Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 Som småbarnsmamma med barnevogn i ene og liten gutt i andre hånden, hadde ikke dette plaget meg å vente 2-3 min på at heisen kom opp igjen. Har man virkelig så jævla dårlig tid for tiden? Da har man jo tilogmed et par min å stresse ned mens man venter, og bare prate og tøyse med ungene så de får en finere og mindre hektisk start på dagen. Jeg hadde ikke blitt med i heisen fordi jeg vet unger kan være uforutsigbare og brå, og det kan trigge ting i verdens snilleste hund så jeg holder oss unna sånne situasjoner. Da er det bedre å vente, for vi kom sist til heisen selv om ikke hunden kanskje var handicappet og trengte den. 26 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 snurk skrev (1 minutt siden): Nei, det vet man jo ikke. Men det er vel heller ikke poenget her? Ts skriver at han/hun skulle ut med hunden og spør hva andre tenker om situasjonen. Jeg tenker at hvis man tar heisen utelukkende fordi det er beleilig så bør man vike for folk som av andre grunner trenger den. Men damen med barnevogn og unger kunne jo fint bare ha ventet på heisen! Ts og hunden var jo i den først! Anonymkode: 10774...1ee 20
Mamajune11 Skrevet 1. april 2022 #16 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Overskriften høres kanskje litt rar ut men skulle ut med hunden min isted. Vi bor i en blokk med to små heiser. Maks plass til 4-5 stk per heis. Jeg har en ganske stor hund og da jeg sto i heisen påvei ned kom det en tobarnsmor i en av etasjene med barnevogn og en liten gutt i den andre hånden. Jeg viste tydelig tegn på at de kunne prøve å presse seg inn i heisen sammen med meg men hun sto liksom å så på meg bare som om hun ville at jeg skulle gå ut så hun kunne få nok plass. Jeg sa at jeg skulle ned i første etasje, sikkert det samme som henne og da himlet hun bare med øynene og svarte surt og sto og ventet på neste heis.. Er det faktisk slik at småbarnsforeldre forventer at alle skal gå ut av heisen for at de skal få komme ned først? Eller hva tenker folk her? Noen opplevd det samme? Anonymkode: f4071...576 Haha. Nei, forventer da ikke folk skal gå ut av heisen for min og barnet sin del. Herregud, makan til folk. 20
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #17 Skrevet 1. april 2022 snurk skrev (1 minutt siden): Nei, det vet man jo ikke. Men det er vel heller ikke poenget her? Ts skriver at han/hun skulle ut med hunden og spør hva andre tenker om situasjonen. Jeg tenker at hvis man tar heisen utelukkende fordi det er beleilig så bør man vike for folk som av andre grunner trenger den. Poenget er at her syns jeg tobarnsmoren ikke oppførte seg så fint. Ja, hun trenger heisen til barnevogna, men for alt hun visste kunne ts ha store smerter og ikke bruke trapper. Ja, det er kjipt å vente, men sånn er det. Alle har rett til å bruke heisen, selv om det ikke ser ut som de trenger det for alle andre. Har selv fått mye stygge blikk, skulle ønske folk aldri antok at alle er friske og raske. Har blitt bedt om å løpe etter folk med lommebok i butikk, måtte si nei, jeg kan faktisk ikke løpe, og fikk stygge blikk av alle rundt. Vi har en lang vei å gå. Jeg syns ikke ts gjorde noe galt. Anonymkode: 570b4...dba 9
snurk Skrevet 1. april 2022 #18 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men damen med barnevogn og unger kunne jo fint bare ha ventet på heisen! Ts og hunden var jo i den først! Anonymkode: 10774...1ee Ja, men nå var vel ikke spørsmålet her om hva man KAN gjøre. Man KAN selvfølgelig vente. Spørsmålet var hva andre mener, og jeg mener fortsatt at hvis man tar heisen av ren beleilighet så bør man la andre som trenger heisen få førsteprioritet. Det er jo tross alt derfor man har heis. For folk som av forskjellige grunner ikke kan ta trappen. 3
Gjest laPistola Skrevet 1. april 2022 #19 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For en tobarnsmor kan ikke vente 3 minutter? Kanskje TS har et handikapp som ikke er synlig? Anonymkode: fee67...765 Hvis ts har et handikap kunne ts nevnt det. Hvordan kunne moren vite at ts hadde handikapp ? Hun har sikkert ventet mer enn 3 minutter , og aner jo ikke hvor lenge hun må vente og om hun rekker barnehage og jobb osv, fordi folk som kan gå opptar de små heisene. Synd det gikk utover ts med usynlig handikap .
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #20 Skrevet 1. april 2022 Dere som svarer at ts skulle ut er nok medlemmer i barnevognmafia selv, som himler øyne når folk ikke går ut av heisen, ut av bussen, eller flytter seg for deres gullsnørrungene. Så NEI ts, jeg har barn selv og kan godt vente til neste heisen. (men jeg ville ha bare kommet inn i heisen om det var plass - så kresne er jeg ikke). Anonymkode: 5a22e...8ca 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå