AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Jeg har vært singel i over ett år (ca 15 måneder) og har så vidt begynt å date. Her en dag snakket jeg med en mann som reagerte veldig på at jeg datet så tidlig, og ble veldig skeptisk når det var et så "ferskt brudd". Jeg ble litt overrasket over reaksjonen, og begynte å tenke litt over dette. Jeg er jo ikke helt enig da, synes ikke det er så ferskt jeg 😄 Hva mener dere er et "ferskt brudd"? Anonymkode: 3d580...9c5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Er det tidlig å date FEMTEN MÅNEDER etter bruddet? Hmmmm... du, for meg høres det litt manipulerende og en liten måte å trykke deg ned på, gjøre deg usikker. Pass deg for denne. Anonymkode: c46b5...cf2 16
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Haha, 15 måneder er ikke et "ferskt brudd" nei! Ikke i min bok. Vil jo si det kommer litt ann på forholdet da. Gift i over 10 år så vil jeg kanskje si det er ferskt i opp til ett år etterpå, mens samboer noen år ville jeg sagt 6 mnd. Anonymkode: de610...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Vil si varigheten av forholdet du kom ut av har betydning. Var det et langt ekteskap med barn vil jeg si det er «ferskt». Var det 6 mnd særboere er det ikke så ferskt. Jeg har datet en mann i noen mnd nå som hadde vært skilt/separert ca 1 år når vi møttes. Jeg føler selv det er tidlig og er litt ekstra obs.. Anonymkode: 2ca2e...a34 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det tidlig å date FEMTEN MÅNEDER etter bruddet? Hmmmm... du, for meg høres det litt manipulerende og en liten måte å trykke deg ned på, gjøre deg usikker. Pass deg for denne. Anonymkode: c46b5...cf2 Takk, nei jeg synes jo han virker litt snodig ut ifra dette. Ble litt sur da han sa det egentlig 😄 Og litt usikker, så du kan godt ha rett i dette. Jeg skjønner at det avhenger litt av varigheten osv., men det visste han altså ingenting om da han sa det 😄 - TS Anonymkode: 3d580...9c5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 15 måneder er ikke ferskt brudd, nei, og overhodet ikke for tidlig å date. Enig med den som sier at du bør passe deg litt for han der.. Jeg var sammen med min x i 7 år, og jeg traff min nye samboer ca halvannet år etter bruddet. Overhodet ingen som reagerte negativt på det. Anonymkode: c3612...581 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 Ferskt brudd er en måned fra bruddet. Vi må videre i livet Anonymkode: 712b9...697 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 15 måneder er da ikke et ferskt brudd, på ingen måte. Ferskt brudd tenker jeg er noen uker eller høyst 2-3 måneder. Anonymkode: 9aca7...e41 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 15 måneder er ikke ferskt. Ville sagt kanskje opptil 6 måneder er ferskt, men det kommer an på lengden på relasjonen. Anonymkode: bcab9...860 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 Ferskt brudd 6-8 mnd Jeg vet man kan være klar før det så man må jo se an men jeg ville selv hatt mer tvil på om en som kom ut av forhold for 8-10 mnd siden var klar enn om det var tre år siden Mange antar at det er mye å bearbeide og at man behøver å være singel en stund for å finne seg selv igjen men mange er også ferdig med følelsene i lang tid før selve bruddet så man må bare se an med den enkelte Anonymkode: 09b64...a31 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 Varierer veldig. Personlig syns ikke jeg et år er ferskt. Hadde typt vært en tragisk slutt på forholdet så ja muligens, men ellers nei. Men igjen er jo dette veldig variert. Jeg vet mamma tok skilsmissen mye bedre enn pappa for eksempel. Han var ikke klar for et nytt forhold på flere år etter. Folk trenger bare forskjellig tid. Uansett rart å kommentere syns jeg. Ekkel oppførsel. Anonymkode: ad816...171 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 Takker så mye for tilbakemeldinger, det er godt å høre jeg ikke var helt ut og kjøre da jeg ble sur 😄 Tror jeg bare sier hejdå til han her. - TS Anonymkode: 3d580...9c5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 Han er sjalu på andres veiene allerede der ja 🤦♀️ den er grei! Anonymkode: 1aa4e...c3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå