AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Har en 13-åring som både damper og snuser. Hvordan få han til å slutte med det? Å snakke med han hjelper ikke,konsekvenser driter han i så det virker heller ikke. Har ikke gitt han penger,men han får fortsatt tak i alt han vil ha. Jeg er helt rådvill Anonymkode: 26739...528
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Ta en telefon til helsesøster. Anonymkode: 25842...131
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 det er nok bare en fase..? Anonymkode: 33680...556
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 At en trettenåring fullkomment ignorerer hva foreldre gir hen beskjed om og dessuten har tilgang på enten rusmidler eller penger til rusmidler uten å få dem hjemmefra, er relativt bekymringsfullt. Helsesykepleier er et greit sted å starte for hjelp. Hvordan fungerer barnet ellers? Sosialt, på skole? Har hen fritidsaktiviteter? Anonymkode: 718fb...2c8 5
Gjest GulSol Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Vi brukte å stjele det, ingen var over kriminell lavalder så det var ikke så farlig.. Jeg kan være et tragiskt maktsykt menneske, så jeg ville bare flytta sånn han mista kontakten med alle rundt seg, og samtidig sørget for at han visste at det var derfor innerst inne men aldri bekrefta det. Prøv å herse med meg du din lille kalv🙂 Hylekoret sier sikkert ring bv og be om veiledning som de alltid gjør.
GammelKaktus Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Hva slags folk henger han med? Hvor lenge har han gitt faen i hva dere voksne mener og sier? Hvis dere ikke gir han penger hvordan har han råd til å drive med damping og snusing? Hvordan er skolesituasjonen? Er det andre instanser involvert? 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At en trettenåring fullkomment ignorerer hva foreldre gir hen beskjed om og dessuten har tilgang på enten rusmidler eller penger til rusmidler uten å få dem hjemmefra, er relativt bekymringsfullt. Helsesykepleier er et greit sted å starte for hjelp. Hvordan fungerer barnet ellers? Sosialt, på skole? Har hen fritidsaktiviteter? Anonymkode: 718fb...2c8 TS Skole fungerer sånn tålig. Har mange venner og driver med aktiviteter. Problemet er at han tåler ikke at andre skal bestemme over han,uansett hva det gjelder. Anonymkode: 26739...528
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden): Hva slags folk henger han med? Hvor lenge har han gitt faen i hva dere voksne mener og sier? Hvis dere ikke gir han penger hvordan har han råd til å drive med damping og snusing? Hvordan er skolesituasjonen? Er det andre instanser involvert? TS Har mange venner,mange av vennene driver på med det samme,men de gjør det nok mer i sjul og foreldrene er nok ikke klar over alt som skjer. Får oppfølging av helsesøster på skolen. Aner ikke hvordan han får råd til dette. Han har aldri vært god til å høre etter,vil helst bestemme alt over seg selv. Anonymkode: 26739...528
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS Skole fungerer sånn tålig. Har mange venner og driver med aktiviteter. Problemet er at han tåler ikke at andre skal bestemme over han,uansett hva det gjelder. Anonymkode: 26739...528 Vel, da kommer han til å møte mye motgang i livet. Jeg ville tatt kontakt med barnevernet her og bedt om hjelp. Anonymkode: 948f6...f9a 5
nisselue Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 17 minutter siden, GulSol said: Vi brukte å stjele det, ingen var over kriminell lavalder så det var ikke så farlig.. Jeg kan være et tragiskt maktsykt menneske, så jeg ville bare flytta sånn han mista kontakten med alle rundt seg, og samtidig sørget for at han visste at det var derfor innerst inne men aldri bekrefta det. Prøv å herse med meg du din lille kalv🙂 Hylekoret sier sikkert ring bv og be om veiledning som de alltid gjør. Dette var min umiddelbare tanke også. Jeg hadde først truet med å flytte, og når det ikke hjalp (noe det ikke vil) så hadde jeg flytta langt nok til at det ble nytt skoleområde og nye venner. Da viser du hvertfall at når du lover noe så blir det slik. Poden er enten havnet i lag med dårlig selskap eller så er han det dårlige selskapet selv. Uansett kan man ikke gjøre noe med omgangskretsen annet enn å skaffe en ny. 1
GammelKaktus Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS Har mange venner,mange av vennene driver på med det samme,men de gjør det nok mer i sjul og foreldrene er nok ikke klar over alt som skjer. Får oppfølging av helsesøster på skolen. Aner ikke hvordan han får råd til dette. Han har aldri vært god til å høre etter,vil helst bestemme alt over seg selv. Anonymkode: 26739...528 Hva sier helsesøster da? En venninne hadde problem med sin gutt og der endte det opp med at hun tok kontakt med en gammel kamerat som har levd et variabelt liv og han klarte å få gutten hennes inn på rett spor. Han visste hvor galt det kunne gå og tok han med ned i rusmiljøet slik at han fikk høre deres historier, han virkelig ristet realiteten inn i gutten hennes og det funket faktisk over all forventning. Nå var jo hennes gutt virkelig ute å kjøre der begynte det med penger som ikke kunne forklares så kom skulkingen, han var aggressiv på skolen osv. Uansett, i dag er han politi av alle ting. Noe må du jo gjør, jeg vet at her i byen så har politiet noe lavterskel greier til ungdommer som er på feil vei, kanskje du skal sjekke opp om det er noe tilbud hos dere? Vet at i visse miljøer så har det vært mye rot blant de små fra 12 til 16 her i byen og det er greit å ta tak før det går helt galt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 Det er ulovlig for en 13 åring å snuse og dampe. Noen dealer til ham. Politiet har en ungdomsgruppe som jobber med forebygging. De kan ta en bekymringssamtale med ham. Du kan ta kontakt med dem selv, og barnet trenger ikke å få vite at det var du som tok kontakt. Vi gjorde det med vår ungdom. Han hørte på dem( men ikke på oss). Han var ikke like tøff i møte med politiet som han trodde han ville være. De var veldig dyktige, og fikk god kontakt med gutten. Det var god hjelp å få hos politiet. De var empatiske, men satte også noen krav til ham. Anonymkode: 3edca...6aa 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ulovlig for en 13 åring å snuse og dampe. Noen dealer til ham. Politiet har en ungdomsgruppe som jobber med forebygging. De kan ta en bekymringssamtale med ham. Du kan ta kontakt med dem selv, og barnet trenger ikke å få vite at det var du som tok kontakt. Vi gjorde det med vår ungdom. Han hørte på dem( men ikke på oss). Han var ikke like tøff i møte med politiet som han trodde han ville være. De var veldig dyktige, og fikk god kontakt med gutten. Det var god hjelp å få hos politiet. De var empatiske, men satte også noen krav til ham. Anonymkode: 3edca...6aa Dette var lurt og burde komt mer fram i media så folk visste og lettere kunne tatt kontakt! Bv kan nok hjelpe og! Vi har alle vært ung en gang og røykt og drukket og verre enn det. Normalt at ungdommer no og gjør sånt. Men de trenger hjelp og veiledning. Om han ikke vil høre på dere så søk hjelp å få han til å forstå hvor gale det kan gå. Jeg kunne sklidd helt ut og ikke vært her idag. Byttet vennegjeng og det var det beste jeg gjorde. Men må ville det selv. Tvinger du eller nekter han å være med noen blir det ofte motsatt effekt. Det en her sa om å ta med å se hvordan andre har det som er langt nede kan være en god vekker! Anonymkode: 61ac6...c0e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 Har hørt mye skummelt om vaping. Be han lese denne. https://www.nettavisen.no/livsstil/flere-dodsfall-kobles-til-vaping-i-usa-maddie-18-ble-lagt-i-kunstig-koma/s/12-95-3423840328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå