Natta1980 Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 står opp 1-2 ganger hver natt for å tisse. har hatt det sånn i mange år. kjenner andre kvinner som også gjør det. men snakket med en kompis av meg som sier han aldri har gjort det og at det er et tegn på noe galt med nyrene eller blære. kan det være sant? drikker normale menger vann/te opptil leggetid, men ikke flere glass.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Jeg gjør det en del. K27.. Jeg tisser ofte ellers da, tror jeg har en overaktiv blære som er «trent» opp til å tisse mye, så blæren tror den er full når den egentlig ikke er det. Men er det en ting jeg har lært av å ha både brødre, søstre, venninner og kjærester så er det at vi damer tisser mye mer enn menn, om det er helt tilfeldig innen min omgangskrets vet jeg ikke. Men det er noe jeg har lagt merke til flere ganger. Anonymkode: 3d349...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Nei, det er ikke det. Kroppen er laget for å tisse om dagen og slappe av hele natten. Gikk til akunpunktur pga dette for en stund siden, der lærte jeg det. Anonymkode: 46b2f...520
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Dersom jeg har urolig eller overfladisk søvn så må jeg opp og tisse en gang, gjerne flere ila natten. Om jeg sover tungt så våkner jeg på morgenen med full blære og tisser lenge og langt 😄 Som regel er dette et tegn på at du ikke har dyp nok søvn. Absolutt ikke noe som tilsier at noe er galt med nyrene. Anonymkode: d2b45...a1d 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Jeg har vært oppe hver natt hele livet. Anonymkode: ee4dd...392 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Helt normalt, men man kan venne seg av med å tisse om natten, noe som kanskje kan være lurt å prøve på om man sliter med å sovne igjen etter dobesøk. Jeg er forresten ikke interessert i å venne med av med det, jeg har tisset 1-2 ganger hver natt hele livet, det plager meg ikke. Anonymkode: 5150e...162 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke det. Kroppen er laget for å tisse om dagen og slappe av hele natten. Gikk til akunpunktur pga dette for en stund siden, der lærte jeg det. Anonymkode: 46b2f...520 Jo, det er det, og denne akupunktøren din må tydeligvis opplyses litt. Anonymkode: 5150e...162 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke det. Kroppen er laget for å tisse om dagen og slappe av hele natten. Gikk til akunpunktur pga dette for en stund siden, der lærte jeg det. Anonymkode: 46b2f...520 En akupunktør har ikke nødvendigvis noen utdannelse, så det bør du ta med en klype salt. Anonymkode: ee4dd...392 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 Hos meg er det ikke normalt. Selv nå når jeg er gravid så må jeg ikke på do på natt. Te er vanndrivende, så kanskje prøve å drikke det tidligere. Samme med annen væske, fylle mer på på dagtid, enn å drikke før leggetid. Samme med å dobbelttisse, gjør deg ferdig på do, vente et par min, og prøv igjen. Kan være du ikke får ut alt og derfor må ofte på do. Anonymkode: f4aee...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 Jeg tissa ikke om natta før jeg ble gravid. I etterkant har jeg våknet hver natt fordi jeg er tissetrengt. Anonymkode: 6e514...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 For meg er det helt normalt. Har gjort det i alle år. Selv om det er plagsomt på en side, er det bra på en annen. Jeg har endometriose, og det å ha for mye væske i blæra for lenge, det er en trigger for ekstra smerte. Da er det bedre å stå opp 2-3 ganger å tømme blæra i løpet av natta. Anonymkode: 90cdb...85e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En akupunktør har ikke nødvendigvis noen utdannelse, så det bør du ta med en klype salt. Anonymkode: ee4dd...392 Alternative behandlere har i det hele tatt veldig ofte sterke meninger om hva som er galt og riktig, uten noen som helst kvalifisert begrunnelse. Anonymkode: 5150e...162 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 Nei. Sover heldigvis hele natta Anonymkode: 5264f...b04
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 Når dere våkner og må tisse, kommer det da noe særlig når dere går på do? Hvis nei, så er det et signal om at dere blir vekket av noe annet enn at dere er tissetrengt. Jeg f.eks. har søvnapne - før jeg fikk CPAP ble jeg vekket av pustestoppen (hjernen fortalte blæren min at den var full) og så kom det to dråper eller der omkring når jeg gikk på do. Etter at jeg har fått CPAP sover jeg natten igjennom mesteparten av tiden. Det kan være lurt å begrense mengden drikke man drikker den siste timen før man går i seng. Det kan også være lurt å få det undersøkt.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #16 Skrevet 1. april 2022 Jeg syns det høres rart ut, men samboeren min er litt lik. Tror det er fordi han puster med munnen hele natten, og da blir han tørr i munnen så han drikker en del vann i søvne. Han er forøvrig mann, så jeg tror ikke dette har noe med kjønn å gjøre. Jeg sover som en stein uansett hvor mye vann jeg har drukket. Anonymkode: 4ddb6...ff9 1
Million Skrevet 1. april 2022 #17 Skrevet 1. april 2022 (endret) Jeg har ikke pleid å gjøre det før, men det siste året eller to har det kommet med alderen. Dvs jeg må opp og tisse én gang pr natt, som regel skjer det mellom halv tre og halv fire på natten. Som i natt. Da våknet jeg 02.30. Heldigvis klarte jeg å sovne igjen denne gangen. Det er ikke alltid jeg klarer det, irriterende nok. Jeg pleier alltid å gå og klemme ut noe tiss på do som det siste jeg gjør før jeg legger meg, i håp om å slippe og våkne på natten. Men det hjelper ikke, jeg våkner en gang likevel. Endret 1. april 2022 av Million 1
Gjest Philomena Skrevet 1. april 2022 #18 Skrevet 1. april 2022 Det er normalt. Tenk litt på pottene voksne hadde under senga før vannklosettet.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #20 Skrevet 1. april 2022 Hva som er normalt for deg,trenger ikke være normalt for andre. Om du har tisset hver natt i årevis,er det din normalitet. Hvis det plutselig hadde oppstått,så er det kanskje unormalt for deg. Jeg tisser alt fra 1-4 ganger i løpet av en natt. Har nå begynt å begrense væskeinntaket om kvelden,og er nede i 1-2 ganger. Det er jeg fornøyd med. Anonymkode: 9b7a0...077 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå