Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på, slipper man å betale når man går til legen mens man er gravid? Og hva med UL og jordmor?

Tenkte at hvis jeg må betale egenandel på 130kr hver gang så blir det sinnsykt dyrt med en gang i mnd i opptil kanskje 9mnd for noen... Da blir det fort frikort, men lell, da...

Har ikke peil, og har masse ting jeg lurer på hele tiden. Kommer alltid på nye ting jeg lurer på!

Får jeg forressten gratis legetime når jeg er der for å bekrefte graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke betalt for hverken første legetime, jordmortimer eller ultralyd i noen av mine svangerskap. Ikke noen egenandel heller. Og med de to siste svangerskapene var jeg endel sykemeldt og var ofte til doktor, men heller ikke da betalte jeg noen ting.

Kan være det er forskjellig praksis på dette rundt om i landet, jeg bor på en liten plass med en usedvanlig hyggelig legesekretær :wink:

Skrevet

Ja, alt er gratis :) Fra og med den legetimen der du får graviditeten bekreftet og helsekort for gravide fylles ut, betaler du ikke et øre. Verken for legekontroller, jordmorkontroller eller ultralyd! OG du ligger gratis på sykehuset når du er ferdig å føde :lol:

HEIA NORGE 8)

Jeg kjente hvor VISAkortet mitt trakk et lettelsens sukk da legen informerte meg om at fordi jeg skjenker barn til verden så slipper jeg å betale helseoppfølgingen :)

Jordmor må du finne selv, det gjør ikke legen for deg. Let på www.gulesider.no og finn den helsestasjonen som er nærmest der du bor; det er der du skal gå på kontroller til jordmor antakelig. Bare ring og bestill time der. Det er også helt gratis.

Lykke til videre da! Spør hvis du lurer på noe, jeg ligger litt foran deg i løypa så jeg har vært igjennom mye nytt og vet om det du skal igjennom :)

Klem fra

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg var gravid med mitt yngste barn, måtte jeg betale kr 50,- for bruk av utstyr på laboratoriet.

Ellers er alt gratis.

Lykke til med graviditeten.

Klem More

Skrevet

Er ikke tannpleie også gratis under svangerskapet?

Skrevet

Det trodde jeg også, men da jeg spurte jordmor sa hun at det ikke var tilfelle. Tror kanskje jeg innbillte meg det fordi det er så viktig å gå til tannlege under svangerskapet!

Skrevet
Det var det før i hvertfall...
Gjest Frk. Starya
Skrevet

Da må det da ha tatt slutt ganske nylig? Mener å huske at det var slik da jeg var gravid for 9 år siden (sa jeg "nylig" :o ) og at jeg sparket meg selv bak for ikke å ha fått fikset det meste da..

Skrevet

Kan godt være det er gratis, er ikke sikkert at jordmora mi har greie på alt :wink: Jeg gikk ikke til tannlege under de to siste graviditetene, pga at hun sa dette. Men med førstemann var jeg, men da var jeg 17 år, så da var det vel gratis uansett...?

Er ikke verre enn at du kan ringe til tannlegen din og spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...