Gå til innhold

Ukrainske kvinner må beskyttes mot innpåslitne norske menn

Jdz

Anbefalte innlegg

Gereon Rath skrev (4 minutter siden):

Ja for et få tall menn, representerer selvsagt alle menn.

Les siste setning du før du henger deg opp at jeg mener alle menn. Så ser du at det var ikke det jeg skrev... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gereon Rath skrev (3 minutter siden):

Ja for et få tall menn, representerer selvsagt alle menn.

En kvinne kan aldri vite om hun møter en ''creepy'' eller en ''vanlig'' mann når hun takker ja å møte ham i hans bolig etter en kort chattesamtale. Det tryggeste er å anta at han er ''creepy'' fram til hun blir bedre kjent med ham og møte ham ofte nok på offentlige, godt belyste steder med mange andre tilstede. Det er ikke noe 100% garanti det heller, men da har hun gjort sitt for å beskytte seg selv.

Så er det domstolene som må holde slike som denne mannen her bak lås og unna andre folk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (På 1.4.2022 den 2.58):

Jeg tok inn to unge ukrainske damer i kjellerleiligheten i forrige uke. Pene tror jeg de sikkert er også etter å ha kommet seg litt etter en røff reise. De er slanke slik norske damer var for 25-30 år siden. Men etter å ha lest alt her skal jeg kaste de rett ut på gata i morgen tidlig. Hvis de spør hvorfor skal jeg si det som det er, fordi jeg ikke er en gris og ikke vil bli sett på som en.

Det syntes jeg absolutt du skulle, de bør få tilbud om et ordentlig sted å bo, de burde aldri bodd hos deg! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tryggeste for menn, for å ikke bli mistenkeliggjort er nok å ikke hjelpe kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (2 timer siden):

Det tryggeste for menn, for å ikke bli mistenkeliggjort er nok å ikke hjelpe kvinner.

Det er tryggest fordi de slipper fristelsen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig bedriten gjort, jeg lurer virkelig på hvem disse onde, syke, perverse mennene er som forsøker å utnytte disse stakkars kvinnene og barna er. 

Først mister du hjem, kanskje nærmeste familie og må flykte igjennom halve Europa. Og når du endelig tror du er trygg så lusker potensielle voldteksmenn rundt deg. 

Og de som påstar at disse kvinnene har et visst ansvar selv, nei, en kvinne har aldri skyld eller ansvar for en slik situasjon. Det er mannen som er utførende og har alt ansvar.

Man får sette seg i situasjonen selv når man har gjennomgått noe slikt, noe de færreste her inne har erfaring med. De aller fleste vil nok være desperat etter hjelp, og da kanskje mer naiv og mindre kritisk enn man ellers hadde vært i en mer normal situasjon. Flere av de er også kanskje i en slags psykisk ubalanse etter påkjenningen de har gjennomgått, som påvirker dømmekraften. Så lett for oss å si "at man ikke skal møte mennesker man chater med", uten å ha noen som helst erfaring med hva disse menneskene har gjennomgått. 

Håper disse mennene blir straffet hardt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for spekulasjon og krenkende innlegg, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (På 2.4.2022 den 11.58):

Tviler i grunn på han hadde hjulpet en mindre vakker 50-åring. En vakker 21 åring derimot. Jeg synes det er kvalmt. Mange, spesielt menn, viser sitt sanne jeg under krig og elendighet. KAN være han hadde hjulpet uansett, men begynner virkelig miste tillitt til folk og folks hensikter under denne krigen. Så jo også hvordan rasistene og nynazistene tredde fram, og hvordan folk har forsvunnet på grensen der nede. 

Du og mange kvinner gleder dere over denne nyheten for nå kan dere angripe menn igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (På 2.4.2022 den 11.58):

Tviler i grunn på han hadde hjulpet en mindre vakker 50-åring. En vakker 21 åring derimot. Jeg synes det er kvalmt. Mange, spesielt menn, viser sitt sanne jeg under krig og elendighet. KAN være han hadde hjulpet uansett, men begynner virkelig miste tillitt til folk og folks hensikter under denne krigen. Så jo også hvordan rasistene og nynazistene tredde fram, og hvordan folk har forsvunnet på grensen der nede. 

Smålige idiot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stygge gubber som prøver seg nå, da tror de at de kan slå klørne i ei ung og vakker ukrainsk frøken som det jo er synd på. Den stygge/eldre mannen tilbyr hus og oppvartning, og føle seg som en rescuer, så blir nok en ukrainske flyktningen avhengig og flytter inn på permanent basis. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rediken skrev (På 4.4.2022 den 18.27):

Så ufattelig bedriten gjort, jeg lurer virkelig på hvem disse onde, syke, perverse mennene er som forsøker å utnytte disse stakkars kvinnene og barna er. 

Først mister du hjem, kanskje nærmeste familie og må flykte igjennom halve Europa. Og når du endelig tror du er trygg så lusker potensielle voldteksmenn rundt deg. 

Og de som påstar at disse kvinnene har et visst ansvar selv, nei, en kvinne har aldri skyld eller ansvar for en slik situasjon. Det er mannen som er utførende og har alt ansvar.

Man får sette seg i situasjonen selv når man har gjennomgått noe slikt, noe de færreste her inne har erfaring med. De aller fleste vil nok være desperat etter hjelp, og da kanskje mer naiv og mindre kritisk enn man ellers hadde vært i en mer normal situasjon. Flere av de er også kanskje i en slags psykisk ubalanse etter påkjenningen de har gjennomgått, som påvirker dømmekraften. Så lett for oss å si "at man ikke skal møte mennesker man chater med", uten å ha noen som helst erfaring med hva disse menneskene har gjennomgått. 

Håper disse mennene blir straffet hardt. 

Som nevnt tidligere. Det er nok en salig miks hvem disse mennene er, hvor alle blir dratt over samme kam. Men alle er jo selvfølgelig ikke potensielle voldtekstmenn. Tror likevel de fleste som har oppsøkt flyktningmottakene på denne måten dessverre har underliggende seksuelle intensjoner. Ihvertfall et håp om det. 

13% av alle norske menn har benyttet seg av prostituerte. Det er et ganske høyt tall. Og noen av disse besøker prostituerte jevnlig. Vel viten om at prostituerte i de aller fleste tilfeller er sårbare kvinner med vanskelige bakgrunner som ikke finner andre gode utveier å livnære seg. Nordmenn som oppsøker prostituerte gjør det ofte i utlandet. Da gjerne fattige land der kvinnene har færre valgmuligheter. De utnytter med andre ord sårbare kvinner.
Forundrer meg ikke om det menn blant disse som oppsøker ukrainske kvinner her i Norge nå. De har rett og slett et forvridd menneske- og kvinnesyn.

La si helt hypotetisk at vi hadde hevet sexkjøpsloven her i Norge (slik ganske mange ønsker) . Det var lov å kjøpe- og selge sex og starte bordeller. Ukrainske flyktninger strømmer til Norge og det går ikke lang tid før noen av dem tenker de kan tjene penger ved å jobbe i sexbransjen her. Kanskje de ikke ser andre muligheter. Kanskje de har en vanskelig bakgrunn og erfaring med sexsalg fra før. Bordellet vil kunne bli svært populært. Det er likevel fortsatt sårbare og traumatiserte krigsrammede kvinner som jobber på bordellet, men kundene har skylapper på. 

Jeg tenker det er samme type menn og tankene rundt dette som fører til at menn nå oppsøker ukrainske kvinnelige flyktninger. Begge deler er sårbare kvinner i en desperat situasjon. Som dermed blir (forsøkt) utnyttet seksuelt.

Sexmarkedet er enormt. Også blant våre snille nordmenn. Det er en stor business også her. Det er bare mer skjult fordi det er ulovlig å kjøpe sex. Med det skjer i stor grad.
Når man tenker på dette, så burde heller ikke denne situasjonen som nå skjer rundt ukrainske kvinner være så overraskende.

Ja det er trist at dette nå fører til at en hver single mann som oppsøker ukrainske kvinnelige flyktninger lett vil bli mistenkeliggjort. Men sånn har altså situasjonen blitt.

Single menn bør rett og slett trå litt varsomt oppi dette. Om de har sterkt ønske om å hjelpe, finnes ganske mange alternativ fremfor å invitere en enslig ukrainsk kvinne til å bo hos seg..

Ikke minst burde kanskje enda flere menn i forhold og/eller med småbarnsfamilier komme mer på banen for å hjelpe kvinnene/barna. Det tror jeg ville kunne bidratt til å lette litt på stigmatiseringen.

Endret av Jullen
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (På 4.4.2022 den 14.04):

Seriøst, det er forskjell på å hjelpe kvinner eller hjelpe seg selv 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (På 2.4.2022 den 12.50):

Det er nok veldig overdrevet, men skjer jo. Viktig at det belyses. Det som blir synd er at hvis kvinner ønsker å hjelpe er det så inderlig hjertelig og bra. Men skulle en singel mann ønske å hjelpe må han passe seg nå, alle øyner er på. De er egentlig bare ute etter sex. Det er det mange her i denne tråden tenker. Helt tydelig. Akkurat som at de tenker at alle disse beundrerne er voldtektsmenn. Det er de jo ikke. Mange er nok litt stakkarslige typer som ikke får napp hos norske damer og kanskje aner litt håp her. 

Men i alle dager.... Så for deg er det greit hvis de ikke er voldtektsmenn men beundrere?? Dette er traumatiserte mennesker, ikke et kjøttmarked for desperate menn. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Det gir jo mening på en måte. Hadde jeg som norsk kvinne dratt til Ukraina der jeg ikke forstår det språket, hadde jeg også blitt utnyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...