Gå til innhold

Ukrainske kvinner må beskyttes mot innpåslitne norske menn

Jdz

Anbefalte innlegg

Jullen skrev (9 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Qo2aG/jonas-30-huser-ukrainske-julia-21-han-reddet-meg 

Nå tviler jeg jo ikke på at denne saken omhandler en snill mann som vil hjelpe, men å tenke at han ikke har blitt betatt av denne vakre kvinnen, vil være naivt. Og hun vil fort kunne komme i en presset situasjon. Ikke minst illustrerer dette eksempelet over hvor lett det er å havne i en slik situasjon der det kan bli uklart hva intensjonen er. 

Tviler i grunn på han hadde hjulpet en mindre vakker 50-åring. En vakker 21 åring derimot. Jeg synes det er kvalmt. Mange, spesielt menn, viser sitt sanne jeg under krig og elendighet. KAN være han hadde hjulpet uansett, men begynner virkelig miste tillitt til folk og folks hensikter under denne krigen. Så jo også hvordan rasistene og nynazistene tredde fram, og hvordan folk har forsvunnet på grensen der nede. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EtLiteTroll skrev (27 minutter siden):

Tviler i grunn på han hadde hjulpet en mindre vakker 50-åring. En vakker 21 åring derimot. Jeg synes det er kvalmt. Mange, spesielt menn, viser sitt sanne jeg under krig og elendighet. KAN være han hadde hjulpet uansett, men begynner virkelig miste tillitt til folk og folks hensikter under denne krigen. Så jo også hvordan rasistene og nynazistene tredde fram, og hvordan folk har forsvunnet på grensen der nede. 

Det er ikke krig i Norge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Athod said:

"

Mannen i 20-årene skulle allerede møte i retten i slutten av april, tiltalt for en rekke seksuallovbrudd.

Statsadvokatene i Troms og Finnmark har blant annet tiltalt ham for forhold som i straffeloven tilsvarer voldtekt av tre barn under 14 år. Forholdene skal ha funnet sted mens de fornærmede var mellom 12 og 13 år gamle.

Han er også tiltalt for to andre tilfeller av seksuell omgang med barn under 14 år, samt seks tilfeller av seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år."

Man kan jo spørre seg om hvorfor han får muligheten til å øke antall tiltaler? Blir flau av Norge noen ganger.

Den der så jeg. I følge Dagbladet er det snakk om ei 17 år gammel jente.  Jeg ble så sint at jeg nesten begynte å gråte. Tenk deg at du som 17-åring må forlate landet ditt under krig, reiser til et land langt vekk i håp om å få fred, et land som liksom skal være et av de tryggeste i hele verden, også kommer det et monster uten like å voldtar deg etter bare noen få dager. Var man ikke psykisk ødelagt før så er man iallefall det etterpå.

Rettsysstemet vårt gir han vel en liten klapp på hånda og noen måneder i fengsel, så får han ut å fortsette; sikkert før krigen i Ukraina er over.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke noe på denne "nyhetssaken". Typisk norsk media.

Det er nok veldig overdrevet, men skjer jo. Viktig at det belyses. Det som blir synd er at hvis kvinner ønsker å hjelpe er det så inderlig hjertelig og bra. Men skulle en singel mann ønske å hjelpe må han passe seg nå, alle øyner er på. De er egentlig bare ute etter sex. Det er det mange her i denne tråden tenker. Helt tydelig. Akkurat som at de tenker at alle disse beundrerne er voldtektsmenn. Det er de jo ikke. Mange er nok litt stakkarslige typer som ikke får napp hos norske damer og kanskje aner litt håp her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
1 hour ago, PaperFlower said:

Den der så jeg. I følge Dagbladet er det snakk om ei 17 år gammel jente.  Jeg ble så sint at jeg nesten begynte å gråte. Tenk deg at du som 17-åring må forlate landet ditt under krig, reiser til et land langt vekk i håp om å få fred, et land som liksom skal være et av de tryggeste i hele verden, også kommer det et monster uten like å voldtar deg etter bare noen få dager. 

Iflg VG:

«den siktede ble pågrepet i sitt eget hjem. Forholdet han er siktet for skal også ha skjedd hjemme hos han.

– Den fornærmede og siktede hadde kontakt med hverandre på sosiale medier, og avtalte etter hvert å møtes, opplyser politiet.»

Jeg fraskriver ikke hans skyld for det han gjorde. Han bør få lang fengselsstraff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athod skrev (5 timer siden):

"

Mannen i 20-årene skulle allerede møte i retten i slutten av april, tiltalt for en rekke seksuallovbrudd.

Statsadvokatene i Troms og Finnmark har blant annet tiltalt ham for forhold som i straffeloven tilsvarer voldtekt av tre barn under 14 år. Forholdene skal ha funnet sted mens de fornærmede var mellom 12 og 13 år gamle.

Han er også tiltalt for to andre tilfeller av seksuell omgang med barn under 14 år, samt seks tilfeller av seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år."

Man kan jo spørre seg om hvorfor han får muligheten til å øke antall tiltaler? Blir flau av Norge noen ganger.

Jeg blir og så utrolig flau, rett og slett skammer jeg meg over landet mitt. Tenk at vi er et sivilisert vestlig samfunn og så verner vi så dårlig om barna våre at en serievoldtektsmann bare kan gå rundt å gjøre overgrep på overgrep.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (5 timer siden):

Det er ikke krig i Norge.

Sa jeg det da? Det er krig, og nordmenn kjører ned til grensa der hvor krigen er! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (2 timer siden):

Jeg blir og så utrolig flau, rett og slett skammer jeg meg over landet mitt. Tenk at vi er et sivilisert vestlig samfunn og så verner vi så dårlig om barna våre at en serievoldtektsmann bare kan gå rundt å gjøre overgrep på overgrep.

Det er helt sinnssykt at en person som er tiltalt for så alvorlige lovbrudd ikke varetektsfengsles til saken er behandlet. Gjentagelsesfare og i strid/støtende overfor den alminnelig rettsfølelse. 

Skjønner så godt hun ukrainske representanten ble målløs og sjokkert over at sånne folk går fritt rundt i Norge. Skikkelig skikkelig flaut på Norge sine vegne og helt grusomt for den unge jenta - direkte skammelig at de ansvarlige i rettsvesenet gjør en så RÆVA jobb! 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (3 timer siden):

Dette er dessverre ikke noe nytt, ei heller et norskt fenomen.

Ved kriser vil det alltid være predatorer, overgripere og folk med uærlige hensikter som prøver å utnytte sårbare og utsatte, dessverre… 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (5 minutter siden):

Dette er dessverre ikke noe nytt, ei heller et norskt fenomen.

Ved kriser vil det alltid være predatorer, overgripere og folk med uærlige hensikter som prøver å utnytte sårbare og utsatte, dessverre… 

Det er få vestlige land hvor voldtektsmenn som gjentagende forgriper seg på barn får gå frie i påvente av rettssak og dom! Eneste annet land i vesten må vel være Sverige, som om mulig er ennå mer naive og også har et elendig rettsvern for overgrepsofre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (1 time siden):

Det er få vestlige land hvor voldtektsmenn som gjentagende forgriper seg på barn får gå frie i påvente av rettssak og dom! Eneste annet land i vesten må vel være Sverige, som om mulig er ennå mer naive og også har et elendig rettsvern for overgrepsofre.

Det er allikevel ganske vanlig at (særlig) kvinner blir ofre for kyniske overgripere ved kriser

Det at Norge er eneste vestlige land osv… bør få en egen tråd 

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjon, brukerangrep, brukerdebatt, krenkende innlegg og kommentar til moderering, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kommet noe om omfang og omstendigheter? Denne typen oppførsel er selvfølgelig motbydelig og må slås hardt ned på, men vi bør samtidig være forsiktige med å anta omfang basert på få hendelser. En del har kanskje påstandene om at "nordmenn løper rundt og setter fyr på flyktningmottak" fra 2015 friskt i minnet, der det heldigvis i liten/mindre grad viste seg å være tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 2.4.2022 den 21.37):

Det er allikevel ganske vanlig at (særlig) kvinner blir ofre for kyniske overgripere ved kriser

Det at Norge er eneste vestlige land osv… bør få en egen tråd 

Ja, det er dessverre vanlig at menn utnytter sårbare kvinner. Det skjer over hele verden. Ingen har motsagt deg på det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://direkte.vg.no/krig-i-ukraina/news/ukrainske-kvinner-maa-beskyttes-mot-innpaaslitne-menn.DI5_5mD-R

"Kvinnelige ukrainske flyktninger i Kvinesdal må beskyttes mot menn som kommer langveisfra. Politiet skal nå patruljere på kvelds- og nattetid.

– Det kommer mannfolk helt fra Østlandet som vil ha kontakt med damene her. De ønsker rett og slett å utnytte sårbare, traumatiserte mennesker. Det er skremmende, sier mottaksleder Liv Ellen Omdal til Fædrelandsvennen."

Helt sinnsykt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker
Laycee skrev (På 1.4.2022 den 0.29):

Det er ubegripelig hvilken tankegang disse svinene har. Jeg har også lest at det er et stort problem i Polen (landet med flest ukrainske flyktninger).

Svin er rette ordet ja. Burde fått konsekvenser denne oppførselen. Flaut at det finnes slike som går fritt. Skulle vært innesperret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (På 1.4.2022 den 0.17):

Ukrainske kvinner må beskyttes mot innpåslitne menn – VG Nå: Krig i Ukraina

Altså, hva i helvete er dette for noe? Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Som om ikke krigen i Ukraina er jævlig nok, så må ukrainske flyktninger i Norge beskyttes mot kåte norske menn. Jeg har ikke ord...

I dag er det flaut å være norsk og flaut å være mann. Er vi virkelig ikke bedre enn dette?

Hvis flere hadde vært tydelig og verbal mot disse så hadde nok terskelen deres også vært høyere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer enkelte på hvorfor det lages så mange tråder om creepy menn på KG.  H

Så her er vel beviset. Norske menn ER creepy. Og da mener jeg ikke alle. Men det er alt for mange

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Også lurer enkelte på hvorfor det lages så mange tråder om creepy menn på KG.  H

Så her er vel beviset. Norske menn ER creepy. Og da mener jeg ikke alle. Men det er alt for mange

Ja for et få tall menn, representerer selvsagt alle menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...