Gå til innhold

Ukrainske kvinner må beskyttes mot innpåslitne norske menn

Jdz

Anbefalte innlegg

LCFA skrev (4 timer siden):

Var et fånyttes forsøk på "dramaturgi" med brå overgang for å få flere til å forstå at verden er grå. Ikke så svart-hvit som de enkle naive tror. Inkl journalister som ofte har en veldig grunn psykologisk tilnærming til saker (virker som de fleste av dem enten er 22 år selv eller så skriver de som om alle leserne er det). Single menn som hjelper unge kvinner kan både ha et ønske om å hjelpe og ønske om å få sjans. Og er dette nødvendigvis galt i alle omstendigheter? Sålenge de alltid tar et nei for et nei. For det kan jo også tenkes at norske kvinner, som i alle år har utgjort flertallet av de som er har vært positive til å ta inn flyktning-/asylsøkergrupper der de fleste er unge menn, og stemmer på partier som er positive til det samme, også har hatt "eksotiske baktanker". Men når det nå i steden kommer en flykninggruppe der de fleste er kvinner (i hvert fall nå i starten) så skal dette plutselig sees veldig gjennom kjønnsbriller. https://www.nrk.no/nordland/nav-ansatt-i-nord-norge-domt-i-salten-tingrett-for-a-ha-utnyttet-asylsoker-seksuelt-1.15376656

Hvor lett er det egentlig å si nei til noen som har hjulpet deg?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jdz skrev (8 timer siden):

Ukrainske kvinner må beskyttes mot innpåslitne menn – VG Nå: Krig i Ukraina

Altså, hva i helvete er dette for noe? Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Som om ikke krigen i Ukraina er jævlig nok, så må ukrainske flyktninger i Norge beskyttes mot kåte norske menn. Jeg har ikke ord...

I dag er det flaut å være norsk og flaut å være mann. Er vi virkelig ikke bedre enn dette?

Æsj noe så grusomt men er ikke det typisk menn å prøve å utnytte sårbare kvinner

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (5 timer siden):

Vondt å måtte si det, men dette hadde jeg faktisk tanker om ville kunne skje og ble ikke sjokkert av disse overskriftene😞De drar dit i håp om å kunne bytte til seg seksuelle tjenester med penger/goder/hjelp..

Det er jo egentlig det samme som skjer ved prostitusjon. Sårbare kvinner som må selge kroppen sin for å overleve, blir utnyttet av kåte menn.

Så en amerikansk dokumentar som viste at flere fattige land i Europa, inkl Ukraina ble oppsøkt av ensomme menn som søkte etter en kone eller sexpartner. Kvinner i feks Ukraina er kjente for å være vakre og se vestlige ut. Mange fattige kvinner i Ukraina legger også ut kontaktannonser på let etter vestlige menn. Som en mulig flykt fra fattigdommen. Samme som Thailanske damer har gjort i mange år. . Disse tingene  vet antagelig menn som oppsøker flykningsmottak og de håper kvinnene er desperate nok til å bite på. Bare vondt og trist fra ende til annen og skjønner godt menn skammer seg på vegne av andre menn i slike situasjoner.

Det er bare en ting dere kan gjøre med det. Og det er å uttrykke avsky mot slike holdninger og handlinger overfor andre menn. Både når det gjelder spesifikke saker som dette og situasjoner der sårbare kvinner utnyttes generelt. Som ved prostitusjon og i sexindustrien.

Det er det at Ukraina er kjent for dette med menneskehandel. Dessverre

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias

"....beskyttes mot noen få norske menn som ikke representerer den gjennomsnittlige nordmann...."

Sånn, korrigerte litt på overskriften slik at den fremstår mer riktig.

Værsågod.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tovalova skrev (1 time siden):

Dette er ikke unikt for Norge. Jeg har familie som jobber med mottak av flyktninger i et annet vestlig land , og der må politiet avvise menn fra mottaket hele tiden. Det er ikke noe nytt at mange ønsker å utnytte andre. Syns så utrolig synd på disse kvinner (og barn) som ikke rekker å komme i trygghet før de blir «prøvd på».. 

Jeg tror at noen av disse menneske handlere oppsøker ofte asyl mottak for å lure kvinner opp i strid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (24 minutter siden):

Er dette en 1.aprilspøk? 

Sånn seriøst?

Pleier man å drive på med aprilspøk, 31 Mars ?

Jeg tror uansett ikke media a spøkt med slikt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, TLR said:

Æsj noe så grusomt men er ikke det typisk menn å prøve å utnytte sårbare kvinner

Det er en mann som har skrevet innlegget du svarer på. Det er ikke "typisk menn", heldigvis. 

Jeg må si at jeg ikke kan huske å ha blitt så sjokkert av en nyhet på veldig lenge. Jeg visste ikke at mennesker kunne synke så lavt. Stakkars, stakkars kvinner og barn som må utsettes for disse udyrene på toppen av alt annet. Jeg har ikke ord.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullabu
Jdz skrev (14 timer siden):

Ukrainske kvinner må beskyttes mot innpåslitne menn – VG Nå: Krig i Ukraina

Altså, hva i helvete er dette for noe? Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Som om ikke krigen i Ukraina er jævlig nok, så må ukrainske flyktninger i Norge beskyttes mot kåte norske menn. Jeg har ikke ord...

I dag er det flaut å være norsk og flaut å være mann. Er vi virkelig ikke bedre enn dette?

Sikkert kun vg som overdriver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Callisto83 said:

Kunne ønske beskrivelsen av disse mennene, eller situasjonen i seg selv var litt mer detaljert. Er det snakk om single innpåslitne menn som tror de skal få seg ukrainsk kone? Eller er det potensielt menneskesmuglere med tilknytning til kriminelle nettverk...

Gjetter det kan være at <1% av kvinnene har lagt ut seg selv og hvor de befinner seg på tinder eller noe sånt og så har det tiltrukket seg menn som har vært ufine mot flere av dem. Dårlig stil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har florert av norske menn som ønsker å kjøre ned til grensa med små personbiler, noe som er veldig spesielt. Om man ønsker å hjelpe kan man heller støtte organisasjoner og foreninger som sender ned busser med flere, både kvinner og menn i teamet (og minst 1 helsepersonell). Enn å hente 2-3 kvinner og barn i egen privatbil. Jeg tviler ikke på at mange av disse grisene som har oppsøkt mottakene er norske. Den ene gav seg ut for å være politi og ville ta med seg flere kvinner. Det står det på nrk. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias
EtLiteTroll skrev (3 minutter siden):

Det har florert av norske menn som ønsker å kjøre ned til grensa med små personbiler, noe som er veldig spesielt. Om man ønsker å hjelpe kan man heller støtte organisasjoner og foreninger som sender ned busser med flere, både kvinner og menn i teamet (og minst 1 helsepersonell). Enn å hente 2-3 kvinner og barn i egen privatbil. Jeg tviler ikke på at mange av disse grisene som har oppsøkt mottakene er norske. Den ene gav seg ut for å være politi og ville ta med seg flere kvinner. Det står det på nrk. 

Vet vi dette, eller er det bare en antakelse fordi noen har blitt intervjuet i media? Hva vil det si å "florere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det visst overdrevet. Det var snakk om en mann fra nærområdet samt en annen fra Østlandet. Media fikk det til å virke som det sto kø utenfor mottaket, men nå går avisen Agder ut og avviser dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lucius
10 hours ago, fro said:

Jeg må si at jeg ikke kan huske å ha blitt så sjokkert av en nyhet på veldig lenge. Jeg visste ikke at mennesker kunne synke så lavt.

Jeg er ikke overrasket i det hele tatt. Mennesker kan synke enda lenger ned enn det der. Det er bare toppen av isberget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag skrev (19 timer siden):

Antar at disse mennene er over hele spekteret fra de som vil voldta/bruke i prostitusjon via de som ønsker seg et seriøst forhold til amatører som kun vil hjelpe.

Tror også det er en god blanding av intensjoner. Syns uansett det er suspekt at så mange single menn plutselig nå er på banen for å redde ukrainske enslige kvinner.

Har selv en bekjent  som hadde planer om å kjøre ned alene til Polen for å plukke opp flyktninger(kvinner). Han ble derimot frarådet det pga den kaotiske situasjonen, som han da bare ville virret seg inn som en del av.
Hva denne mannen tenkte om situasjonen selv, vet jeg jo ikke sikkert. Men i følge samboeren som kjente ham godt fra tidligere, så skal han ha vært ivrig etter prostituerte på utenlandsreiser, bla både polske og russiske. Så da har han ihvertfall vist at han liker å utnytte sårbare kvinner.

Husker forøvrig da jeg leste denne saken under for første gang. Er jo ment som en solskinnshistorie om en god mann som hjalp en ung ukrainsk flyktningkvinne i nød. Men mtp på at mannen først fant henne på Tinder, for så bli så opphengt i å redde denne ene kvinnen, så det meg en dårlig bismak likevel. Dessverre må jeg nesten si. Skammer meg nesten.

Trist at vi skal bli såpass mistroiske til menns gode hensikter i krise og nød. Samtidig er det viktig at vi er det, for ingen kan alltid vite sikkert hvem som er de gode og hvem som er de onde i kriser der det er en kjent sak at de med suspekte hensikter utnytter situasjonen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Qo2aG/jonas-30-huser-ukrainske-julia-21-han-reddet-meg 

Nå tviler jeg jo ikke på at denne saken omhandler en snill mann som vil hjelpe, men å tenke at han ikke har blitt betatt av denne vakre kvinnen, vil være naivt. Og hun vil fort kunne komme i en presset situasjon. Ikke minst illustrerer dette eksempelet over hvor lett det er å havne i en slik situasjon der det kan bli uklart hva intensjonen er. 

Endret av Jullen
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (55 minutter siden):

"

Mannen i 20-årene skulle allerede møte i retten i slutten av april, tiltalt for en rekke seksuallovbrudd.

Statsadvokatene i Troms og Finnmark har blant annet tiltalt ham for forhold som i straffeloven tilsvarer voldtekt av tre barn under 14 år. Forholdene skal ha funnet sted mens de fornærmede var mellom 12 og 13 år gamle.

Han er også tiltalt for to andre tilfeller av seksuell omgang med barn under 14 år, samt seks tilfeller av seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år."

Man kan jo spørre seg om hvorfor han får muligheten til å øke antall tiltaler? Blir flau av Norge noen ganger.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...