AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg er veldig aktiv i hverdagen. Har hund og barn og aktiv jobb. I dag har jeg feks gått over 20000 skritt og i tilegg syklet tur med barnet (bakpå) barnesetet i ca 40 min. Dette er ikke uvanlig for meg, går veldig sjeldent under 15000 skritt, sykler som regel til jobb (ca 10 min hver vei) og sitter egentlig lite nedpå før på kvelden. I tilegg er det jo husarbeid, matlaging og slike ting. I følge fitbit har jeg i dag forbrent over 3500 kcal. Jeg syntes det høres veldig mye ut? Er 76 kg og rundt 170 cm høy. Har et mål om å gå ned 10 kg, men vet ikke hvor jeg bør legge meg kalorimessig. Går ut fra at klokka overestimerer litt? Jeg spiser i perioder veldig mye, men ikke slik at vekta går opp. Har holdt en stabil vekt siden jeg mistet graviditetskiloene for 1,5 år siden. Men har fortsatt disse 10 som det er på tide å gjøre noe med🙈 Anonymkode: d7f13...ad5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Jeg beregner 35 kalorier forbrent per 1000 skritt, så 700 kalorier i skritt. Noen forbrenner oppi 40, men jeg har erfart at å overestimere aktive kalorier bare gjør at man ikke går ned fordi man spiser mer. Pulsklokker overestimerer nesten alltid. Du forbrenner rundt 1800 kalorier per dag bare ved å eksistere, gå på do, lage mat osv. 700 ekstra kalorier i skritt og kanskje 2-300 kalorier på sykkeltur avhengig av bakker osv. (antar at det ikke er elsykkel), så kanskje rundt 2700 kalorier forbrent totalt. Jeg spiser tilbake rundt halvparten av forbrente aktive kalorier og jeg hører ikke på pulsklokka, men jeg søker heller opp hva en gjennomsnittlig person forbrenner på ulike aktiviteter og trekker fra litt da jeg ikke akkurat yter maks hvert sekund jeg er aktiv. Anonymkode: c5791...b1d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Gjør en 3 dagers kaloritelling på hva du vanligvis spiser som gjør at du holder vekten. Etter det så trekker du av 300-500 kcal fra gjennomsnittet på de 3 dagene, da vil du være i et ok underskudd. Anonymkode: 1b537...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Aktivitetskalorier er alltid et bonus, kosthold er alfa omega. Bra at du er såpass aktiv! Men når du sier at du "i perioder spiser veldig mye" så er det der det ligger, og om du vil gå ned i vekt så er det kostholdet du skal fokusere på. Det folk alltid glemmer er å trekke fra kaloriene man forbrenner ved å bare eksistere i en overvektig kropp. Si at du forbrenner 500 kcal av høyintens sykling på en time. Du vil likevel ha forbrent 100 kcal på å gjøre ingenting den timen du syklet og svettet. Om du brukte denne timen på lett husarbeid så ville du kanskje forbrent 200 kcal. Netto forbrent blir alltid lavere enn man tror. Da jeg slanket meg så tenkte jeg alltid trening og aktivitet for helsen, men ikke som et mål for vektnedgang. All jobb lå på kostholdet. Da jeg var på mitt tyngste hadde jeg en jobb hvor jeg var på beina hele arbeidsdagen, og gikk jevnt over 20.000 skritt uten at jeg svettet og fikk pulsen opp hver eneste dag. Spiste likevel såpass mye at vekten ikke gikk ned. Anonymkode: 06213...47a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå