Gå til innhold

Er det å bli kalt diva negativt eller positivt for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten kaller meg noen ganger for en diva , i en positiv men om vi skulle diskutert noe, gjerne mer negativt..

Nyskjerrig på om hva andre legger i diva? 
Egentlig syntes jeg det å være litt «diva» er positivt, da man gjerne har høye forventninger til noe som sees på som viktig.. Ble vel brukt før i tiden for å mindre gjøre kvinner med mer bein i nesa? Hva er dine tanker? 

Anonymkode: 195b1...23b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wenche Foss var diva. Litt selvopptatt og glad i champagne. Kan være både positivt og negativt, kommer an på sammenhengen det blir sagt i. 

Anonymkode: 44721...668

• Liker 4
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg synes det er negativt og opplever at det ofte blir brukt om damer med litt dramatisk personlighet.

Det er nok sikkert andre og bedre måter å beskrive noen enn å kalle de diva. Om man vil beskrive dem positivt da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kjæresten kaller meg noen ganger for en diva , i en positiv men om vi skulle diskutert noe, gjerne mer negativt..

Egentlig syntes jeg det å være litt «diva» er positivt, da man gjerne har høye forventninger til noe som sees på som viktig.. Ble vel brukt før i tiden for å mindre gjøre kvinner med mer bein i nesa? Hva er dine tanker? 

Negativt. 

Selvsentrert og dramaaatisk.

Anonymkode: 5b442...4bb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Negativt. 

Selvsentrert og dramaaatisk.

Anonymkode: 5b442...4bb

Jeg ville tenke at primadonna passer mer til denne? 
Men når jeg tenker diva ment i en «positiv» setting. Som «min lille diva» for eksempel kan det menes positivt. :’) 

Uansett! Interessant 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske sist jeg hørte det ble brukt positivt.

Anonymkode: e2e48...176

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Negativt, assosierer det med en selvopptatt drama queen. 

Skrevet

Negativt 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble brukt positivt ladet før, men nå betyr det i nesten alle tilfeller noe negativt som dramatisk, pretensiøs osv

Anonymkode: 90b5d...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Selvopptatt, julete, selvhøytidelig, dramatisk, manglende selvinnsikt, egoistisk —- alt i samme person.

Anonymkode: 615b1...c36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller katten min for en diva, fordi alternativet ville vært egoistisk drittsekk 😄

Anonymkode: 4cacf...ab2

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Wenche Foss var diva. Litt selvopptatt og glad i champagne. Kan være både positivt og negativt, kommer an på sammenhengen det blir sagt i. 

Anonymkode: 44721...668

Hun var egentlig ikke så glad i champagne. Hun fikk det servert hele tiden, fordi folk trodde det. Så ble det et slags varemerke.

Sånn, da fikk jeg sagt DET 😅

• Liker 1
Skrevet

Hvis man er en kvinnelig artist av ekstremt høyt kaliber -- positivt. Alle andre tilfeller -- negativt.

Skrevet

Jeg er uenig av de fleste svarene her inne :) Min bestefar kaller mormor «min lille diva» og det er alltid ment godt. Hun liker å ta vare på seg selv og se bra ut tross alderen. Kjæresten min kaller meg diva noen ganger, spesielt hvis jeg har kledd meg veldig fint eller hvis jeg står opp for meg selv i en setting :) 

Jeg antar det kommer an på hvem som som kaller deg det! 

• Liker 1
Skrevet

Har bare opplevd at det har blitt brukt i negativ sammenheng.

AnonymBruker
Skrevet

Mest negativt, men med unntak. Wenche Foss blir fks omtalt som en diva i positive ordelag.

Anonymkode: 0632a...9ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En diva er en person som ser bra ut samtidig som at de er krevende. 

Som er storforlangende på en spektakulær måte. 

Ikke hun der grå musen som flekker tenner når hun blir sint, eller som generelt sett bare er klumpete og usexy. 

Anonymkode: 4c264...21a

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvordan du er, og vil være, men jeg ville oppfatta det som negativt om noen sa det om meg. Om jeg skulle kalt en guttekjæreste det så hadde det også vært negativt. At man er litt for høy på seg selv. 

Anonymkode: 06273...6e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En diva er en person som ser bra ut samtidig som at de er krevende. 

Som er storforlangende på en spektakulær måte. 

Ikke hun der grå musen som flekker tenner når hun blir sint, eller som generelt sett bare er klumpete og usexy. 

Anonymkode: 4c264...21a

Eh… What?     Diva er ikke noe positivt selv om  det er negativt å være en usexy grå mus.

Anonymkode: 615b1...c36

Gjest Ghostface
Skrevet

Har aldri blitt kalt det, men ville ha oppfattet det som negativt.  Divaer er jo kjent for å ha nykker som andre ikke liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...