Gå til innhold

Mannen min gikk over en grense, jeg kommer ikke over det, er jeg tett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og mannen har litt forskjellig syn på oralsex. Han mener det er helt uproblematisk og vil gjerne gå ned på meg, siden jeg gjør det på ham. Jeg synes oralsex er veldig ubehagelig og unaturlig, og gir mannen det kun fordi han spør. 

Men i dag, vi tullet litt med hverandre og lekesloss litt, men plutselig så begynte han å rive av meg buksa. Jeg kjempet i mot, og jeg lo, så han fortsatte naturlig nok. Men så begynte han å prøve å slikke meg. Jeg ba ham slutte, prøvde å dytte vekk hodet hans, jeg slo, klorte og ba ham stoppe, men det hjalp ikke. Eneste jeg ikke gjorde var å skrike for å ikke vekke baby som sov.. 

Jeg ble helt satt ut da han stoppet og begynte å skjelve og gråte. Han vet at jeg ikke takler sånn og at jeg ikke liker det, men han mente jo ikke at jeg skulle begynne å gråte og reagere slik, så han sa unnskyld. 

Problemet mitt er derimot at jeg ble veldig redd. Jeg har opplevd overgrep før ekteskap og er generelt redd for å ikke ha kontroll. Jeg haropplevd å få ting opp i skjeden uten min vilje og han vet alt dette. 

Han sa jo unnskyld, men jeg sliter veldig med å komme over det og jeg er innerst inne litt sur på ham når han vet at jeg har problemer med sånt.. 

Hvordan kan jeg gå videre her? Er det noe tips jeg kan legge dette bak meg? Er jeg helt på jordet og overdriver noe sykt? 

Anonymkode: bca03...4c7

• Hjerte 31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han tråkket grovt over her, mener jeg. Spesielt med tanke på historikken din så bør han være veldig var på deg. Det er fint å tulle og tøyse litt og så lenge du lo var det greit. Men i en slik situasjon bør han ha alle antenner ute for å fange opp om det snur for deg.

Jeg tenker at kanskje dere bør snakke sammen med en tredjepart. Det virker ikke som om han forstår alvoret. Han burde ikke gjort det i utgangspunktet, men i alle fall burde han gitt seg når du begynte å klore og slå(!) for å stoppe han.

Anonymkode: dca8c...c56

Ja altså han burde jo gitt seg ganske kjapt, han er mye sterkere og større enn meg, og jeg hadde jo ikke sjans i havet til å fysisk få ham bort.. har prøvd å fortelle alvoret når det kommer til å fysisk tvinge meg, men virker ikke helt som det når inn.. 

• Liker 1
  • Hjerte 6
Gjest BethD
Skrevet

Det at han vet alt det du sier,gjør at jeg har vanskeligheter for å enten tro på dette eller at han er en skikkelig fyr. Jeg har vanskeligheter for å tro på at en normal fyr hadde gjort dette med viten om din bakgrunn med uskyldige hensikter. Hadde ikke klart å stole på han igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Herre min, det er selvfølgelig overhodet ikke greit! Det er et så stort overtramp at jeg hadde revurdert hele forholdet til han. Hva sier han selv i ettertid om hvorfor han gjorde det? Han måtte da forstå at du ikke ønsket at han skulle gjøre det da du klorte, slo og sa nei? 

Anonymkode: 81746...4b4

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herre min, det er selvfølgelig overhodet ikke greit! Det er et så stort overtramp at jeg hadde revurdert hele forholdet til han. Hva sier han selv i ettertid om hvorfor han gjorde det? Han måtte da forstå at du ikke ønsket at han skulle gjøre det da du klorte, slo og sa nei? 

Anonymkode: 81746...4b4

Han sa han bare ville tulle, og at han burde ha stoppet da jeg gråt og slo osv, men han gjorde det ikke likevel og han ville ikke at det skulle ende slik.. så jeg veit ikke.. Han er lei for det at jeg begynte å grine, men thats it. 

• Hjerte 3
Skrevet
BethD skrev (36 minutter siden):

Det at han vet alt det du sier,gjør at jeg har vanskeligheter for å enten tro på dette eller at han er en skikkelig fyr. Jeg har vanskeligheter for å tro på at en normal fyr hadde gjort dette med viten om din bakgrunn med uskyldige hensikter. Hadde ikke klart å stole på han igjen 

enig

• Liker 14
Skrevet

Altså det han egentlig er lei seg for er at du begynte å grine, men han er ikke lei seg for det han faktisk gjorde for at du begynte å grine? Nei dette var et gedigent overtramp! Hadde vurdert hele mannen og forholdet her. Har han alltid vært en god og snill mann som aldri har vært i nærheten av å krysse noen av grensene før, så hadde jeg nok gitt det en kjangs, men vist dette ikke er første gang hadde jeg tenkt meg grundig om ja.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er et overgrep. Jeg skjønner godt at du ikke stoler på ham etter dette. For et gedigent overtramp. Du overreagerer IKKE :klem::hjerte:

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Han sa han bare ville tulle, og at han burde ha stoppet da jeg gråt og slo osv, men han gjorde det ikke likevel og han ville ikke at det skulle ende slik.. så jeg veit ikke.. Han er lei for det at jeg begynte å grine, men thats it. 

Så det ble altså et overgrep? Fytti, hadde ikke stolt på han der igjen.

Anonymkode: 12e27...851

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe overtramp! Halvparten av voldtektene som aldri anmeldes skjer i relasjon med noen man kjenner og mange innad parforhold... 

Jeg tror det er veldig viktig at dere snakker om dette og at dere ikke har sex på en stund for å forhindre retrigging og retraumatisering for deg. Eventuelt så mulig det er best dere snakker med en terapeut 

Det hjelper ikke å bare si unnskyld, han må forstå hvordan dette preger deg og former deg sammen med tidligere opplevd overgrep og han må forstå at dette kan ta lang tid å bli trygg og komfortabel seksuelt med han igjen. 

Anonymkode: 74d8e...4b1

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (2 timer siden):

Ærlig talt! Ofre for vold og overgrep forteller at det å ikke bli trodd er like traumatisk som overgrepet! Skjerp deg!!!!! 

Newsflash!!! Det er faktisk helt vanlige menn som voldtar og seksuelt trakasserer og trosser grenser. Vanlige menn som gjør det fordi de ikke er bevisste nok på hva som er overgrep fordi kulturen de vokser opp i lærer de at "etter nei mange nok ganger sier hun ja" " hun spiller bare hard to get så jeg må pushe på" "hun vil egentlig" osv. hva de vil kalle for uskyldige intensjoner selv. Helt vanlige menn som også gjør det fordi noen av de vet veldig godt at de vil komme unna med å bagatellisere det selvom de vet at det er grenseoverskridende fordi de lærer i et misogynistisk samfunn at menns lyst er viktigere enn kvinners lyst og kvinners grenser. Overgripere er ikke en liten spesiell outcast gruppe med monstere, de er helt vanlige menn, menn som er gode familiefedre, menn som alle vennene aldri kunne trodd gjøre noe sånt, menn som kvinner stoler på og har som sin nærmeste og aldri vist tendensen før. 

Syns kommentaren din er utrolig hensynsløs, stygg mot ts og ikke minst kjempe naiv! 

Anonymkode: 74d8e...4b1

• Liker 19
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt uakseptabelt! 😡

Anonymkode: fa597...ee2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere for framtida avtale et stopp-ord? Sånn at det er helt tydelig for dere begge at det som skjer ikke er ok? 

Anonymkode: cb2cb...1a2

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her virker jo å være din holdning til oralsex. Hva er det for mentale blokkeringer som gjør at du synes oralsex er unaturlig? 

Det virker som at du har problemer med selvbilde, bekreftelse og selvsikkerhet. Rydder du opp i det er det nok uproblematisk og motta oralsex, og denne situasjon ville således aldri oppstått.

Anonymkode: 1524b...7f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min gjorde noe lignende. Jeg kom aldri over det, han sa også unnskyld, men den hendelsen vekket meg og jeg innså at jeg var sammen med en fyr som hadde den typen personlighet, ting som ikke var et problem for ham var ikke et problem og andre er idoter.

Lei for at det skjedde, du må seriøst vurdere om du vil føle deg trygg med ham igjen

Anonymkode: ff766...6a4

• Liker 21
Skrevet

Han burde helt klart stoppet da du sa stopp og slo.

Hvis han ikke reagerte ganske så kjapt på det så vil jeg si det var et overgrep.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Problemet her virker jo å være din holdning til oralsex. Hva er det for mentale blokkeringer som gjør at du synes oralsex er unaturlig? 

Det virker som at du har problemer med selvbilde, bekreftelse og selvsikkerhet. Rydder du opp i det er det nok uproblematisk og motta oralsex, og denne situasjon ville således aldri oppstått.

Anonymkode: 1524b...7f7

Hoppet du over å lese den delen der hun fortalte om tidligere overgrep?

Jeg tenker at han skulle ønske at du kunne overtales til å like oralsex, men det var et hjernedødt forsøk og han forstår ikke alvoret med hva du har opplevd. 
Ektefelle skal jo være din tryggeste havn.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var et overgrep, men jeg tror det kan være vanskelig for ham å forstå. Jeg sliter med utbrenthet(over 4 år nå), som jo er noe helt annet, og har også kjent på depresjon. Uansett hvor mye jeg forklarer min mann (eller andre som ikke har opplevd det), klarer han ikke å forstå. Jeg kan si konkrete ting og han sier ok, men uten at han forstår så klarer han ikke alltid å huske eller sette seg inn i nye situasjoner. Han er snill og passer på at jeg ikke må gjøre for mye med unger og hjem, men han klarer ikke å forstå hvilke situasjoner som gjør meg mest sliten og lei meg. Andre jeg snakker med som har opplevd det samme, klarer mye lettere å forstå.

Litt sånn vil jeg tro det er her også (hvis han ellers er snill og grei). Han hører hva du sier, men kan ikke forstå hvordan du har det uten å ha opplevd det selv. Du sier jo at du lo i begynnelsen, og da kan det ta ekstra lang tid før han skjønner at det ikke er lek for deg. Kanskje han følte han endelig fant en inngang for deg til å kjenne at dette også kan være gøy? Sikkert ganske naivt, men kanskje noe jeg også kunne ha funnet på. Han føler seg sikkert mislykket nå og er litt flau, men han bør likevel kunne presses til å si unnskyld på en måte som overbeviser deg. Kanskje må du via hans følelser? Jeg håper du etterhvert får det bedre med deg selv, men det vil sikkert ta lang tid. Jeg håper også han kan forstå litt mer. Han må sikkert minnes på det ofte for ikke å få inntrykk av at det kanskje har gått over. Uansett lykke til ❤️

Anonymkode: 3baa7...849

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...