Gå til innhold

Hvordan er det å på Bryne/Sør jæren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og familien vurderer å flytte. Lurer på hvordan det er å bo i Bryne og i de traktene? Er pga noe billigere priser og at toget går den retningen

Eneste jeg kvier meg for er dialekta, den er kanskje Norges verste? og hvis det er harry folk der.

Anonymkode: dd52b...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal dra dit på besøk og se om du liker atmosfæren. Vet ikke hva du legger i harry men det hender man kan se en traktor i sentrum.

Anonymkode: 89338...2c1

AnonymBruker
Skrevet

Hva er definisjonen av "harry"?

Veldig tydelig at du ikke kjenner til den "jærske" ånden. Bor på Bryne selv, og det er en helt topp plass å bo. Folk er imøtedkommende og vennlige. Det er ikke for ingenting at folk som komme flyttende til Bryne, gjerne for perioder, velger å bli værende. 

Tror kanskje du må jobbe litt med deg selv, om du ikke kan bo på et sted pga folk kan være harry eller dialekten.

Ta deg en helg på Bryne. Det er faktisk hoteller her 😂

Anonymkode: b016d...b00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mye sladrekjerringer der som er veldig opptatt av at alle skal være A4, så om du liker å følge strømmen og ikke skille deg ut på noen måter, er det sikkert et fint område.

Anonymkode: b2a96...074

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mye sladrekjerringer der som er veldig opptatt av at alle skal være A4, så om du liker å følge strømmen og ikke skille deg ut på noen måter, er det sikkert et fint område.

Anonymkode: b2a96...074

Kunne aldri bodd et sånt sted. Selv om jeg selv er ganske A4 så må jeg bo et sted der ikke folk sladrer på hverandre og er tolerante. Oslo ❤️

Anonymkode: 6f59d...ce4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje du skal dra dit på besøk og se om du liker atmosfæren. Vet ikke hva du legger i harry men det hender man kan se en traktor i sentrum.

Anonymkode: 89338...2c1

En traktor i "sentrum" er vel heller regelen enn unntaket på Bryne... 😄 

Anonymkode: e0955...b99

Skrevet

Bosatt på Klepp som ligger 10 min kjøring fra Bryne. Og jeg har bodd mange år på Bryne men for meg eller oss er det bedre på Klepp. Jeg liker folket her, miljøet og det er sånn at det føles som om jeg bor på landet selv om jeg bor nesten midt i sentrum. Og dialekta er ikke så ille i det hele. 

AnonymBruker
Skrevet

Jærfolk er hvertfall ekstremt sladrete. Nei, ingen gode inntrykk dessverre. Naturen er fin da.

Anonymkode: 5b869...554

• Liker 1
Skrevet

Vi har bodd der, synes det blåser altfor mye (er jo rett ved sjøen da), aldri vinter og snø omtrent, bortsett fra på sommeren da vi kom hjem fra herlige Kristiansand med 30+ til 18 varmegrader samme dagen. De hevder med ekstremt mye dritt hver vår, lukter for både min og mammas nese mye verre enn sør og østlandsmøkk (bruker de fra andre dyr kanskje?) opplevde MEGET ofte at de hvite strekene i veien ikke betyr noe for bilister, og de bryr seg ikke om å ha en barnevogn eller to på samvittigheten. Ellers er det veldig greit altså. :) 

Skrevet
fruenfrafjellet skrev (2 minutter siden):

Bosatt på Klepp som ligger 10 min kjøring fra Bryne. Og jeg har bodd mange år på Bryne men for meg eller oss er det bedre på Klepp. Jeg liker folket her, miljøet og det er sånn at det føles som om jeg bor på landet selv om jeg bor nesten midt i sentrum. Og dialekta er ikke så ille i det hele. 

Gal-jille dager på Klepp altså ^^

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg og familien vurderer å flytte. Lurer på hvordan det er å bo i Bryne og i de traktene? Er pga noe billigere priser og at toget går den retningen

Eneste jeg kvier meg for er dialekta, den er kanskje Norges verste? og hvis det er harry folk der.

Harry folk er det jo overalt. 😂

Vi flyttet fra Stavanger til Jæren og stortrives. 

Veldig greit å ta toget til jobb.

Godt (Og utrolig rimelig!) aktivitetstilbud for ungene. (Våre går på alt fra dans og fotball til svømming og klatring og ishockey - og vi betaler mindre i året for alt dette enn vi gjorde for ett tiukerskurs med svømming i Stavanger..).

Folk her er som folk alle andre steder. 😊 

Anonymkode: f54d5...a71

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Harry folk er det jo overalt. 😂

Vi flyttet fra Stavanger til Jæren og stortrives. 

Veldig greit å ta toget til jobb.

Godt (Og utrolig rimelig!) aktivitetstilbud for ungene. (Våre går på alt fra dans og fotball til svømming og klatring og ishockey - og vi betaler mindre i året for alt dette enn vi gjorde for ett tiukerskurs med svømming i Stavanger..).

Folk her er som folk alle andre steder. 😊 

Anonymkode: f54d5...a71

Jeg vokste opp i storbyen og er så glad for at jeg kan bo her på Klepp. Jeg tar av og til toget til Stvanger men stort sett tenger jeg ikke det og jeg elsker å bo på vakre jæren

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, mingus said:

Gal-jille dager på Klepp altså ^^

Det er litt dette jeg kvier meg for. Dialekta på bryne og omegn er en stor del av identiteten ? Og jo bredere de klarer å prestere i å prate, jeg bedre virker det som. Som om de kompenserer for at de egentlig ikke er bønder. Altså de bor jo i en by? Og de færreste av dem er egentlig bønder. For meg blir dette harry og fordummende. Ser det samme på toten..

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er litt dette jeg kvier meg for. Dialekta på bryne og omegn er en stor del av identiteten ? Og jo bredere de klarer å prestere i å prate, jeg bedre virker det som. Som om de kompenserer for at de egentlig ikke er bønder. Altså de bor jo i en by? Og de færreste av dem er egentlig bønder. For meg blir dette harry og fordummende. Ser det samme på toten..

Haha det tror jeg ikke, jeg tror de som er verst i distriktet til dette, er de fine fruene med nesen i sky som sier at de kommer fra Egenes, ikkje Eiganæs! 😆 Synes de er greiere mer sørover 🙂 bedre enn de i Stavanger som driter olje 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, mingus said:

Haha det tror jeg ikke, jeg tror de som er verst i distriktet til dette, er de fine fruene med nesen i sky som sier at de kommer fra Egenes, ikkje Eiganæs! 😆 Synes de er greiere mer sørover 🙂 bedre enn de i Stavanger som driter olje 😄

Eiganæs? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eiganæs? 

Ja det er det de jærske kaller det iallfall, iallfall på skikkelig bred dialekt 😄

AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke engelsk med dem. 

Anonymkode: d0c26...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...