Gå til innhold

Hvor mye kan en gepard skade et voksent menneske egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
norw skrev (1 minutt siden):

Som sagt, får man inn et spark mot skallen kan mye være gjort (hvis den ikke hopper så kjapt at det blir for høyt for et spark), eller om man får tatt øynene i tide. Jeg sier ikke at menn flest ville klart å ta en gepard alene. 

Nei, jeg tror faktisk ikke det. 

Hvis eg truet vill gepard og en veltrent flink mann blir satt til å sloss så vedder jeg alt jeg har og mer til på at geparden vinner. 

Anonymkode: f930a...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

De er ganske sky som ville og kan neppe rive av en arm i et jafs...men de kan enkelt drepe et menneske. Ville ikke hatt en sint katt med strupetak på meg sånn generelt. 

Anonymkode: c7080...ab5

Stemmer. Men geparder som andre dyr beskytter barna så om man kommer for nærme en gepardunge så vil moren angripe deg.  Slik jeg har forstått det så har ikke en gepard klart å drepe et voksent mennske,  men det betyr jo ikke at den ikke kan gjøre mye skade.

Anonymkode: 2a929...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 time siden):

Det er jeg ikke så sikker på. En voksen mann som klarer å få inn et spark mot skallen, eller som går målrettet mot øynene... 

En gepard og andre katter dreper ved å knekke nakken din. Er du klar over hvor raske og smidige de kattene er? 
Et spark i hodet er ikke nok.
De kommer mot deg i over 70 km/t. I det katten treffer deg, så slår den pusten ut av deg.
Gepard

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (9 timer siden):

En gepard og andre katter dreper ved å knekke nakken din. Er du klar over hvor raske og smidige de kattene er? 
Et spark i hodet er ikke nok.
De kommer mot deg i over 70 km/t. I det katten treffer deg, så slår den pusten ut av deg.
Gepard

De store kattedyrene dreper byttene sine stort sett ved kvelning. De biter seg fast i strupen eller nesepartiet på byttedyret som så dør av mangel på oksygen til hjernen. De kan også bite seg fast et sted langs ryggraden for å ødelegge sentralnervesystemet. Jaguar har det kraftigste bittet av kattedyrene, og skiller seg litt ut fra de andre store kattedyrene ved at de gjerne knuser skallen på byttet sitt. Klørne i både forbena og bakbena utgjør formidable våpen. Det er kjent at enkelte leoparder har spesialisert seg på å ta gorillaer ved bruk av en teknikk hvor klørne kutter opp vitale deler av den mye større apen.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I en arena fight tror jeg en trent voksen mann fint kunne tatt en gepard. Får man først tak rundt halsen deres er det ikke en dritt de får gjort. Kommer ikke dit uten å først få store skader men.

Ute i naturen så er nok strupen kuttet før man vet ordet av det(hvis vi av en eller annen grunn skulle vært på menyen).

Anonymkode: 14996...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/3/2022 at 4:41 AM, Klossmajor said:

De store kattedyrene dreper byttene sine stort sett ved kvelning. De biter seg fast i strupen eller nesepartiet på byttedyret som så dør av mangel på oksygen til hjernen. De kan også bite seg fast et sted langs ryggraden for å ødelegge sentralnervesystemet. Jaguar har det kraftigste bittet av kattedyrene, og skiller seg litt ut fra de andre store kattedyrene ved at de gjerne knuser skallen på byttet sitt. Klørne i både forbena og bakbena utgjør formidable våpen. Det er kjent at enkelte leoparder har spesialisert seg på å ta gorillaer ved bruk av en teknikk hvor klørne kutter opp vitale deler av den mye større apen.

Får de gjort det på en voksen mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får de gjort det på en voksen mann?

Mange store kattedyr er kapable til det. Hvorvidt en gepard vil være i stand til det tror jeg avhenger av størrelsen på geparden og fysikken til mannen den angriper. Kan en storvokst gepard på 60 kilo gjøre det? På Brock Lesnar - neppe. På Knut Arild Hareide - ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 18.27):

I en arena fight tror jeg en trent voksen mann fint kunne tatt en gepard. Får man først tak rundt halsen deres er det ikke en dritt de får gjort. Kommer ikke dit uten å først få store skader men.

Ute i naturen så er nok strupen kuttet før man vet ordet av det(hvis vi av en eller annen grunn skulle vært på menyen).

Anonymkode: 14996...649

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...