AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Flere som føler at det automatisk er et venstresveip? Anonymkode: 08c6e...b53
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Religion - venstre sveip Vestresiden politisk - venstre sveip. Høyresiden politisk - kommer an på personen for øvrig Anonymkode: 202cc...dae 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Jepp særlig om det er typisk politisk korrekt/venstresidedrit, sånne menn ser jeg ned på må jeg innrømme. Anonymkode: a703c...abd 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Kommer an på, jeg sveiper vekk veganere og nasjonalister fra høyresiden hvertfall og har dumpa dates jeg har likt når jeg har fått vite at de stemmer på høyresiden. Å være med en mann som stemmer politikk som direkte innskrenker mine rettigheter og muligheter som kvinne (abortrettigheter, arbeidsrettigheter) og som tar fra de fattige og syke for å gi til de rike det er et menneskesyn jeg ikke kan støtte. Mange menn på høyresiden er egentlig veldig lite informert om hva slags politikk de egentlig støtter, de stemmer gjerne pga én god ting de liker eller har ikke forståelse for hvordan politikk rammer mennesker i samfunnet som ikke er dem selv. De kan være greie folk og ønske andre godt men det har ingenting å si om han påstår at han ikke er sånn når han gir sin stemme til partier som er sånn. Anonymkode: b8d87...8ce 12
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Og veganer er fordi jeg liker å ha mat som felles interesse i parforhold og utforske mat sammen, ikke bare grønnsaker Anonymkode: b8d87...8ce 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Religion - venstre sveip Vestresiden politisk - venstre sveip. Høyresiden politisk - kommer an på personen for øvrig Anonymkode: 202cc...dae Så egentlig alle med en mening, da Best med sånne som bare ser på TV, si. Anonymkode: e17d5...ed7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer an på, jeg sveiper vekk veganere og nasjonalister fra høyresiden hvertfall og har dumpa dates jeg har likt når jeg har fått vite at de stemmer på høyresiden. Å være med en mann som stemmer politikk som direkte innskrenker mine rettigheter og muligheter som kvinne (abortrettigheter, arbeidsrettigheter) og som tar fra de fattige og syke for å gi til de rike det er et menneskesyn jeg ikke kan støtte. Mange menn på høyresiden er egentlig veldig lite informert om hva slags politikk de egentlig støtter, de stemmer gjerne pga én god ting de liker eller har ikke forståelse for hvordan politikk rammer mennesker i samfunnet som ikke er dem selv. De kan være greie folk og ønske andre godt men det har ingenting å si om han påstår at han ikke er sånn når han gir sin stemme til partier som er sånn. Anonymkode: b8d87...8ce Det er ikke det jeg mener. Jeg snakker om folk som flagger politisk tilhørighet med en gang. Det handler ikke om hva folk stemmer på, men at man markerer det så tidlig. Det forteller noe om at man ikke aksepterer folk med en annen politisk mening f eks. Anonymkode: 08c6e...b53
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er ikke det jeg mener. Jeg snakker om folk som flagger politisk tilhørighet med en gang. Det handler ikke om hva folk stemmer på, men at man markerer det så tidlig. Det forteller noe om at man ikke aksepterer folk med en annen politisk mening f eks. Anonymkode: 08c6e...b53 Jeg svarte på det du spurte om og jeg sa at det kommer an på. Om de flagger noe jeg ikke støtter så sveiper jeg de vekk men hvis de flagger noe jeg kan støtte så har det ingen betydning eller positiv betydning. Jeg tenker ikke værre om noen som skriver at de er kristne enn om kristne som ikke skriver at de er kristne for eksempel så det er ikke at de flagger noe som har betydning for meg. Egentlig bare fint at man får vite sånt med en gang fordi det er en del forskjellige ting som er dealbreaker for mange og da er det bedre å få vite tidlig enn senere Anonymkode: b8d87...8ce 5
sjonkelrolf Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 Én ting er politisk tilhørighet, noe annet er det når personen avviser et politisk syn som en selv har. Da sveiper jeg til venstre med en eneste gang. Da viser hun at hun er fordomsfull og dømmende. Ellers gjør jeg vurdering fra gang til gang. 2
Daria Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ikke det jeg mener. Jeg snakker om folk som flagger politisk tilhørighet med en gang. Det handler ikke om hva folk stemmer på, men at man markerer det så tidlig. Det forteller noe om at man ikke aksepterer folk med en annen politisk mening f eks. Anonymkode: 08c6e...b53 Hvis noen opplyser om sin religiøse og politiske tilhørighet og du velger dem vekk på grunn av det, er det vel strengt tatt du som ikke aksepterer folk med andre meninger. At jeg sier at jeg er kristen eller feminist er ikke det samme som å si at jeg ikke vil date noen som ikke er det, det er bare å informere om noe som er viktig for meg, og som også kan være viktig for andre. Hvis det er et problem for en potensiell date at jeg er feminist, er det jo i begges interesse at det kommer fram tidlig. 11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 sjonkelrolf skrev (12 minutter siden): Én ting er politisk tilhørighet, noe annet er det når personen avviser et politisk syn som en selv har. Da sveiper jeg til venstre med en eneste gang. Da viser hun at hun er fordomsfull og dømmende. Ellers gjør jeg vurdering fra gang til gang. Det viser også at hun ikke har respekt for at andre har egne meninger. Anonymkode: c5043...824
sjonkelrolf Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det viser også at hun ikke har respekt for at andre har egne meninger. Anonymkode: c5043...824 Absolutt. Og det er ikke noe å bygge en relasjon basert på gjensidig respekt på.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 Religion og venstrevridd er automatisk til venstre 😅 Anonymkode: 3516d...373 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Kommer an på, jeg sveiper vekk veganere og nasjonalister fra høyresiden hvertfall og har dumpa dates jeg har likt når jeg har fått vite at de stemmer på høyresiden. Å være med en mann som stemmer politikk som direkte innskrenker mine rettigheter og muligheter som kvinne (abortrettigheter, arbeidsrettigheter) og som tar fra de fattige og syke for å gi til de rike det er et menneskesyn jeg ikke kan støtte. Mange menn på høyresiden er egentlig veldig lite informert om hva slags politikk de egentlig støtter, de stemmer gjerne pga én god ting de liker eller har ikke forståelse for hvordan politikk rammer mennesker i samfunnet som ikke er dem selv. De kan være greie folk og ønske andre godt men det har ingenting å si om han påstår at han ikke er sånn når han gir sin stemme til partier som er sånn. Anonymkode: b8d87...8ce Så helt likt som de fleste som stemmer på venstresiden da med andre ord Anonymkode: 23208...041 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer an på, jeg sveiper vekk veganere og nasjonalister fra høyresiden hvertfall og har dumpa dates jeg har likt når jeg har fått vite at de stemmer på høyresiden. Å være med en mann som stemmer politikk som direkte innskrenker mine rettigheter og muligheter som kvinne (abortrettigheter, arbeidsrettigheter) og som tar fra de fattige og syke for å gi til de rike det er et menneskesyn jeg ikke kan støtte. Mange menn på høyresiden er egentlig veldig lite informert om hva slags politikk de egentlig støtter, de stemmer gjerne pga én god ting de liker eller har ikke forståelse for hvordan politikk rammer mennesker i samfunnet som ikke er dem selv. De kan være greie folk og ønske andre godt men det har ingenting å si om han påstår at han ikke er sånn når han gir sin stemme til partier som er sånn. Anonymkode: b8d87...8ce «Mange menn på høyresiden er egentlig veldig lite informert om hva slags politikk de egentlig støtter» akkurat som koko venstre det der. Forstår ikke bærekraft i et samfunn litt som rødt og sv snakker om å melde norge ut av Nato. Noe man så den norske forsvarsevnen på debatten i kveld. og MDG sin direkte skadelige økonomiske politikk da oslo ikke akkurat går så veldig bra. Byer som Sarpsborg og Fredrikstad er konkurs osv pga vanstyre. Venstresiden har helt klart gode enkeltsaker. Men helheten er ikke bedre en f eks Frp. Og nei jeg stemmer aldri Frp. Anonymkode: 85992...410 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #16 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så helt likt som de fleste som stemmer på venstresiden da med andre ord Anonymkode: 23208...041 Utdyp. Hvordan mener du venstresidens politikk innskrenker kvinner evn menns rettigheter som menneske, kvinner eller menns rett til selvbestemmelse over egen kropp, og kvinner eller menns arbeidsrettigheter og innskrenker penger til de fattige og gir mer til de rike? Du er desillusjonert Anonymkode: b8d87...8ce 3
norw Skrevet 1. april 2022 #17 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Religion - venstre sveip Vestresiden politisk - venstre sveip. Høyresiden politisk - kommer an på personen for øvrig Anonymkode: 202cc...dae Mildt sagt snodig. Politisk ståsted bør ikke være særlig relevant med mindre det er snakk om Frp eller mer ekstreme varianter ute til høyre. Mer omtanke på venstresiden. Både Høyre og Rødt bør jo være greit nok, og samme med Mdg og Krf som begge kan fremstå som kontroversielle partier.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #18 Skrevet 1. april 2022 Alt som er politisk korrekt - rett venstre. Må kunne være sammen med en som kan kødde med hudfarge og legning. Anonymkode: 5245b...302 2 1
norw Skrevet 1. april 2022 #19 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt som er politisk korrekt - rett venstre. Må kunne være sammen med en som kan kødde med hudfarge og legning. Anonymkode: 5245b...302 Haha, der er vi mer inne på dealbreakers for meg og mange andre. Hjelpes. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #20 Skrevet 1. april 2022 norw skrev (1 time siden): Mildt sagt snodig. Politisk ståsted bør ikke være særlig relevant med mindre det er snakk om Frp eller mer ekstreme varianter ute til høyre. Mer omtanke på venstresiden. Både Høyre og Rødt bør jo være greit nok, og samme med Mdg og Krf som begge kan fremstå som kontroversielle partier. Rødt er Frp på venstresiden. MDG er krf på venstresiden. rødt og sv er begge ekstrem partier på linje med Frp. Bare de har helt forskjellige saker. Forbildet til rødt og sv er Venezuela hvor millioner nå er på flukt pga vanstyre. Politikk handler om langt mer en enkeltsaker. selv om jeg skal påpeke at jeg er fan av rødts politikere men partiprogrammet vil være den sikre død for velferdstaten. jeg kunne fint latt en på venstresiden styrt omsorgen så lenge noen kontrollerte økonomien da jeg er for bærekraft. Og venstresiden handler med ideer. Følelser fremfor tall. Regnestykket må gå opp ellers ender man som Venezuela. Og nei jeg er ikke fan av Sylvi heller, jeg syntes det er trist at ikke KSO ble partileder men han ville ikke. I Rødt så skyldes den store oppslutningen Mimir og Moxnes. Jeg liker de begge og liker at de fronter enkelte saker men det finnes nesten ikke en eneste politiker på tinget som har arbeidserfaring utenfor offentlig sektor som betales av privat næringsliv. Som betaler for velferden. og før du har lyst til å komme med det argumentet at de rike ble rikere. Vel har du en million så er det lettere å doble den en å tjene en million. Sånn funker verden å ser man internasjonalt så ble alle de rike mye rikere fordi inflasjonen raste. jeg for min del på aap fikk mye mer under høyre regjeringen en jeg fikk under ap i 2012. Så det er flere en «rike» som hadde det bedre under Erna og co en under Jens. Benyttet meg av fritt behandlingsvalg gjorde jeg også. det er rett og slett komisk når folk kaller Frp radikalt parti når de er større/like store som sv/rødt å like radikale i mange saker. Anonymkode: 85992...410 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå