Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier.. 😔

Er det noen her som har gått gjennom blødninger tidlig i svangerskapet som ikke endte i SA ? 

Startet med bittelitt brunt når jeg tørket meg etter dobesøk for 2 dager siden. Så stoppet det opp litt før det kom litt lyserosa på papiret igjen før det stoppet opp igjen.

Idag kom det frisk blod på papiret (ikke noe på innlegget) før det kom litt mer blod på papiret og en bitteliten klump i skåla.

Nå er det mer vanlig utflod med litt blod i mellom hvis dere skjønner hva jeg mener. 😬

Har tidligere gått gjennom 2 sa i uke 6-7 og det var ikke i nærheten som dette. Da var det smerter og fosseblod. Har ingen smerter nå. 

Kan dette være starten på en sa eller er det noen som har noen solskinnshistorier? 😁🙏

Vet ingen har fasit om hva det kan være og jeg tar tiden som det kommer, men ønsker gjerne andres erfaringer 😁

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder ikke meg, men vet om en som begynte å blø i uke 6-7 eller noe. Man alt gikk fint ❤️

Anonymkode: e1bed...28d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blødning og skarp smerte tidlig, men det gikk bra. 

Anonymkode: 3e876...48b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde massiv blødning i uke 6-7 og brunt utflod til uke 10 ca. Da ble jeg sendt på ultralyd for å sjekke om det var igjen rester og om jeg måtte på utskraping. Viste seg at det var et friskt foster der og er nå 20 uker på vei. Mest sannsynlig mistet en tvilling, men har ikke vært igjennom SA før dette som jeg vet om.

Anonymkode: 9d9cd...7ea

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde forresten ingen smerter.

Anonymkode: 9d9cd...7ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde både brunt og friskt blod i uke 5-7. Ikke store mengder, men med koagulert blod/små klumper. Trodde det var starten på SA, men viste seg å bare være skjøre slimhinner. Håper det gjelder deg også. Jeg er gravid i uke 28 nå.

Anonymkode: f5698...ebf

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte også å blø i uke 5 og trodde da at løpet var kjørt. Blødde til dels mye av og på i de påfølgende 3 månedene. Ingen smerter. Sitter her med en fullstendig frisk og fin 6 måneder gammel baby nå. Det kan gå bra. ❤️

Anonymkode: 8a46f...9ad

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Blødning i uke 8, alt gikk heldigvis bra forde. Fikk beskjed av jordmor at i uke 4-6 og 8-10 så var det normalt å kunne få en blødning uten at det hadde noen betydning🤍

Anonymkode: d2f90...d38

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen! ❤️

Får ta hver dag som kommer. Er nok forberedt på det verste. 

Kom litt mer idag, men kun ved tørking så vi får se hva som skjer😬

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også opplevde det, rett nok i uke 13. Småblødde meg gjennom resten av graviditeten, og sitter med en veldig frisk og rask ungdom nå, født til termin. Var psykisk stressende da, var redd i starten.

Anonymkode: dc32c...95f

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde en blødning i uke 5 med frisk blod. Det var ikke ekstremt mye og heller ingen smerter, men nok til å bli redd og bekymret. Særlig siden forrige svangerskap endte i SA. Dro på ultralyd og de fant hjertelyd og at jeg var noen dager mindre på vei enn jeg trodde (skulle egentlig vært i uke 6 i forhold til menstermin). Hadde også en del brun blod og spotting gjennom første trimester og noe også i 2 trimester. Er nå i uke 21 og babyen skal ha det bra. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde et par ganger den første tiden. Det gikk helt fint med barnet. Min mor blødde veldig mye når hun gikk gravid med meg, hun ble lagt inn på sykehus der hun måtte ligge helt i ro i to uker. Det gikk fint med meg til tross for fistervannsforgiftning på slutten. 

Anonymkode: af7e9...c51

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bruk utflod 5+3 og 5+4, og en fossblødning morgenen 5+5. Ingen smerter, bare murringer. Fikk time til UL dagen etter og så et bankende hjerte. 😄 Er 8+2 idag, og hatt enda en UL og litt blødninger, men det lille mennesket har det helt fint!

Vet hvor fælt det er å være deg og ikke vite, utrolig fortvilende. Har du smerter? Jeg håper det går bra for deg også, sender en stor klem ❤️

Anonymkode: 8bf09...90e

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg blødde jevnlig i hele første trimester i alle svangerskap. Alt fra bare litt brun eller rosa utflod til friskt rødt blod. Siden jeg hadde en helt smertefri spontanabort i uke 11 i første svangerskap stolte jeg heller ikke på at fravær av smerter betydde at det var greit. Jeg fikk vite på sykehuset at det sannsynligvis var såkalte hormonelle blødninger som kommer av de store mengdene med hormoner som kroppen produserer for å holde svangerskapet gående. I uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og da pleier slike blødninger å forsvinne (og det er også grunnen til at mange av de tidlige plagene avtar rundt samme tid). Jeg skjønner veldig godt at det er nervepirrende for deg, men heldigvis går de fleste svangerskap bra, også der man har blødninger. :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er så glad på deres vegne at det ordnet seg for dere❤️

Her har blødningene tatt seg opp så er rimelig sikker på at det er over for denne gangen. 😔 Hadde virkelig håp på at dette var gullegget da det var første blastoegg, men men.. 

Har fått time for blodprøve på mandag for å bekrefte SA. 

Tusen takk igjen for at dere tok dere tid for å dele deres fine historier og lykke til videre til dere som fortsatt har tid igjen ❤️❤️

Annonse
Skrevet

Så leit å høre. :( Jeg har et lite håp om at det fremdeles har gått bra for deg, men skjønner at det er vanskelig å tenke positivt. Håper du blir tatt riktig godt vare på i tiden framover. :klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...