Gå til innhold

Hurtigtest, hvor lenge viser den positivt resultat etter koronasykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymkode: 6c864...04c

Videoannonse
Annonse
Gjest laPistola
Skrevet

Ingen fasit. Opptil 2 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert den blir positiv i det heletatt 

Anonymkode: 783d3...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Alle på jobb testet positivt på hurtigtester inntil 15 dager etter første positive. PCR slo ut negativt etter dag 12. Vi er 120 stk, tester oss hver dag med hurtigtester og PCR ved symptomer

Anonymkode: be340...b90

AnonymBruker
Skrevet

15 minutter siden, laPistola said:

Ingen fasit. Opptil 2 måneder. 

Har du kilde på det? Lurer kun fordi jeg har hørt dette om PCR-testene, men ikke hurtigtestene. :)

---

De rundt meg testet bare positivt på hurtigtestene i noen få dager, antageligvis da de var på sitt mest smittsomme. De jeg har pratet med testet heller ikke positivt før 2-3 dager ut i forløpet..

Anonymkode: 3b4ac...dfe

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du kilde på det? Lurer kun fordi jeg har hørt dette om PCR-testene, men ikke hurtigtestene. :)

---

De rundt meg testet bare positivt på hurtigtestene i noen få dager, antageligvis da de var på sitt mest smittsomme. De jeg har pratet med testet heller ikke positivt før 2-3 dager ut i forløpet..

Anonymkode: 3b4ac...dfe

Kilden min er den beskjeden jeg fikk når jeg fikk påvist covid. Hva sier dine kilder at forskjellen er? Jeg har også lest dette flere steder, kanskje lettere og Google hvis du vil ha kilder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke sikkert den blir positiv i det heletatt 

Anonymkode: 783d3...8f9

Det har ikke vi hatt problemer med, den viste godt at vi hadde korona når vi hadde det.  Nå lurer vi på om vi har fått det igjen så derfor spør hvor lenge etter den viser positivt. Er ikke så lenge siden vi var syke sist men det er så diffuse symptomer at det kan like gjerne være allergi etter å ha vært i stallen.

Nå får man ikke gratis tester heller i vår kommune lenger så det er begrenset hvor mye penger vi gidder å kaste bort på dette.

Er vel bare PCR testene som viser etter 2 måneder, det tok jeg forrige gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen fasit.

En kompis: negativ hurtigtest seks dager etter påvist korona med pcr.

Annen kompis: positiv hurtigtest 17 dager etter påvist korona med pcr.

Anonymkode: 7080e...6dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen fasit.

En kompis: negativ hurtigtest seks dager etter påvist korona med pcr.

Annen kompis: positiv hurtigtest 17 dager etter påvist korona med pcr.

Anonymkode: 7080e...6dc

:roll: Var det jeg var redd for...

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har ikke vi hatt problemer med, den viste godt at vi hadde korona når vi hadde det.  Nå lurer vi på om vi har fått det igjen så derfor spør hvor lenge etter den viser positivt. Er ikke så lenge siden vi var syke sist men det er så diffuse symptomer at det kan like gjerne være allergi etter å ha vært i stallen.

Nå får man ikke gratis tester heller i vår kommune lenger så det er begrenset hvor mye penger vi gidder å kaste bort på dette.

Er vel bare PCR testene som viser etter 2 måneder, det tok jeg forrige gang. 

Hva hjelper det deg og ta en positiv hjemmetest når du uansett ikke kan stole på PCR test? Dumt dere ikke får gratis tester da, her får vi hevet 10 pakninger etter oss 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...