Gå til innhold

Skattemelding-fordeling av fradrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå står alle fradrag på meg. Han fikk baksmell og jeg fikk igjen på skatten. Har det noe å si hvordan vi deler fradragene imellom oss, eller vil vi havne ut likt (totalt) som vi gjør nå? Noen som vet?

Anonymkode: f0fbb...8be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå står alle fradrag på meg. Han fikk baksmell og jeg fikk igjen på skatten. Har det noe å si hvordan vi deler fradragene imellom oss, eller vil vi havne ut likt (totalt) som vi gjør nå? Noen som vet?

Er dere gift? Hvis ikke skal dere dele fradragene i hht hva dere har betalt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (32 minutter siden):

Er dere gift? Hvis ikke skal dere dele fradragene i hht hva dere har betalt

Ja vi er gifte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Gifte kan fordele som man vil.

Samboere skal dele etter eierbrøk i boligen. (Veldig mange fordeler som de vil, men det er feil.)

Dere vil havne ut likt hvis dere slår alle tall sammen, med mindre en av dere jobber svært lite.

Anonymkode: ac289...393

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gifte kan fordele som man vil.

Samboere skal dele etter eierbrøk i boligen. (Veldig mange fordeler som de vil, men det er feil.)

Dere vil havne ut likt hvis dere slår alle tall sammen, med mindre en av dere jobber svært lite.

Anonymkode: ac289...393

Takk for svar. Vi tjener rimelig likt.

Skrevet

Fradragene har mye å si om man ikke har felles økonomi. Ang eierbrøk så må man vel sette eiendomsverdien til tilsvarende eierbrøk pga evt formueskatt, men gjeld og gjeldsrentene tror jeg man kan fordele som man vil. Det er ikke sagt at begge eier lånet like mye, eller har lån for den saks skyld. Dersom den ene tjener veldig lite, så kan det lønne seg å skrive alt på den som faktisk får fradrag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...