AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg kom tilfeldigvis over disse magetoppene til barn på i str. 90-150 på Lager 157 og ble overrasket over hvor korte de var. Jeg ville synes at det hadde vært upassende at min 10-åring gikk i disse. Hva tenker dere? Er det passende for barn å være ikledd slike magetopper? Anonymkode: e9efc...3ee
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 En mage er vel ikke upassende på noen måte. Det er noe alle har. Anonymkode: 251a5...e69 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Hvorfor er det ikke det egentlig? Synes det ikke er noe verre enn at de går i bittesmå shorts. Anonymkode: 7558b...62f 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Ikke passende i det hele tatt. Datteren min får ikke lov å bruke disse, men hun er en av de få som ikke får lov. Det er veldig populært blant disse altfor små jentene dessverre. Jeg er for øvrig verdens kjipeste mamma, men det lever jeg helt fint med. Det som er enda verre er at det er sykt vanskelig å finne gensere (og shortser) i normal lengde. Anonymkode: b2e58...671 10 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det ikke det egentlig? Synes det ikke er noe verre enn at de går i bittesmå shorts. Anonymkode: 7558b...62f Hvorfor skal småjenter gå i bittesmå shorts? De er så korte at halve rumpa stikker ut på undersiden. Anonymkode: b2e58...671 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Er visst der som er in nå, 9 åringen har flere, men det er ganske lite av magen som synes når hun drar buksa opp 🙈 Anonymkode: 23392...ac0
Nokia Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Jeg synes ikke det er upassende, nei. Hvorfor skal liksom magetopp på barn være "sexy" eller upassende? Jeg forstår ikke helt den, jeg. Det samme med at mange synes bikini til småbarn er upassende. Hvordan da? Det er klart at en fireåring ikke TRENGER bikinitopp for å skjule noe - men fireåringen vil jo naturligvis ha det samme som de store jentene/mamma har! 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Måtte faktisk spørre om dette på klesbutikken og der sa de at disse var ment som tilbehør til bukser med høyt liv. Anonymkode: d40c5...b25 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 Det er mote. Jeg ser ikke helt problemet. Jeg gikk selv i tilsvarende da jeg var tween på 90-tallet. Anonymkode: b492d...aa0 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Nokia skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det er upassende, nei. Hvorfor skal liksom magetopp på barn være "sexy" eller upassende? Jeg forstår ikke helt den, jeg. Det samme med at mange synes bikini til småbarn er upassende. Hvordan da? Det er klart at en fireåring ikke TRENGER bikinitopp for å skjule noe - men fireåringen vil jo naturligvis ha det samme som de store jentene/mamma har! 7-åringen min har flere magetopper, men hun får ikke bikinitopp. Det synes jeg er kvalmt på unger uten antydning til pupper. Anonymkode: 57b95...15f 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Vi kjøper ikke sånne her i huset.Nå er jenta mi bare nettopp fylt 8 år da..Jeg synes ikke slike klær har noe på et barn å gjøre rett og slett fordi dette kan friste ekle pedofile menn.Ja,de bruker lettere klær om sommeren med små shortser og slik..Men hvorfor skal barn bruke klær som voksne bruker for å se sexy ut?en skal bruke det til higwaist kanskje,men så stort utvalg i highwaist er det ikke til barn,og noe mage vil være synlig..Jeg er kanskje rar,men jeg står for dette.Barn skal ikke bli sett på som objekter av ekle mannfolk. Anonymkode: e1b39...50d 5
Raven.Writingdesk Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du misforstår. Jeg mener at barn bør få gå med bare armer/mage/lår om de vil det. Det er de som synes det er upassende som ser noe seksuelt her. Anonymkode: fe6e8...e51 https://www.adressa.no/forbruker/article7963679.ece « Advarer mot seksualisert klesmote for barn De store motehusene markedsfører bikinier myntet på seks-syvåringer. -Tidlig kroppsfiksering kan forskyve grensene for hva en uskyldig barndom er, sier forsker». 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Fyfaen så mange naive holdninger. Det handler da altså ikke om at man synes barn plutselig blir sexy fordi barnet har på seg er bestemt plagg, det handler om at plagget er designet for å fremstå sexy og derav er det upassende til barn. Forskning viser en tydelig utvikling de siste tiårene at klær til barn - spesielt jenter - imiterer voksen-klær. Så dere som gladelig lar 6-7-8-9-10 åringen kle seg som en 20 åring kan faen meg holde kjeft om at «barn skal få være barn», når dere aktivt bidrar til denne utviklinga. Kroppsfokus og kroppsforstyrrelser går selvfølgelig hånd i hånd med dette. AMEN!!!! Jeg signerer denne!! Anonymkode: e1b39...50d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 Dere lærer i hvert fall ungene deres at kroppen deres skal dekkes til for å minske lysten til menn. Minner meg om samfunn jeg virkelig ikke ønsker å leve i. Hvis dere tilfeldigvis har sønner også håper jeg dere oppdrar dem til å bli hyggelige feminister i det minste. Anonymkode: fe6e8...e51 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 Min 12-åring har hatt sånne lenge og ser aldri bar mage. Alle buksene dras så høyt opp. Korte topper er også praktiske og lager ikke store klumper i buksene. Har man lange t-skjorter gjør det at buksa ikke synes, kan forstå at barn- som voksne like gjerne vil ha noe hengende over buksa. 12-åringen har prøvd «guttet-skjorter» og utfordringen er at de er veldig smale og veldig lange, disse er brede og korte.. Anonymkode: 4c089...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #16 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere lærer i hvert fall ungene deres at kroppen deres skal dekkes til for å minske lysten til menn. Minner meg om samfunn jeg virkelig ikke ønsker å leve i. Hvis dere tilfeldigvis har sønner også håper jeg dere oppdrar dem til å bli hyggelige feminister i det minste. Anonymkode: fe6e8...e51 Lærer henne ikke noe som helst..Vi bare unngår å kjøpe disse korte toppene.Når hun blir større kan hun få ta dette valget selv.Barn skal være barn..Ikke se ut som mini-voksne i klesveien synes jeg. Anonymkode: e1b39...50d 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #17 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lærer henne ikke noe som helst..Vi bare unngår å kjøpe disse korte toppene.Når hun blir større kan hun få ta dette valget selv.Barn skal være barn..Ikke se ut som mini-voksne i klesveien synes jeg. Anonymkode: e1b39...50d Åja, så dere gir ingen begrunnelse når hun spør om å få? Anonymkode: fe6e8...e51
Raven.Writingdesk Skrevet 31. mars 2022 #18 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min 12-åring har hatt sånne lenge og ser aldri bar mage. Alle buksene dras så høyt opp. Korte topper er også praktiske og lager ikke store klumper i buksene. Har man lange t-skjorter gjør det at buksa ikke synes, kan forstå at barn- som voksne like gjerne vil ha noe hengende over buksa. 12-åringen har prøvd «guttet-skjorter» og utfordringen er at de er veldig smale og veldig lange, disse er brede og korte.. Anonymkode: 4c089...6dd Dette blir noe helt annet, da setter man sammen et antrekk som ser fint ut, uten at det skal imitere seksuelle voksenklær. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #19 Skrevet 31. mars 2022 Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden): Dette blir noe helt annet, da setter man sammen et antrekk som ser fint ut, uten at det skal imitere seksuelle voksenklær. Poenget var at hun fikk sånne fra hun var rundt 9….. Hun ville ha de for at de var korte og prsktiske. Anonymkode: 4c089...6dd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #20 Skrevet 31. mars 2022 Veldig upassende. Hun kan gå med shorts som er korte nå i en alder av fem, men lengden vil øke jo eldre hun blir. Korte topper er virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: ed9be...184 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå