Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig ÉN dag over datoen 

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og typen skulle lage taco, og hadde kjøpt fra sent forrige uke en pakke med kyllingkjøttdeig. Det hadde ligget i kjøleskapet hele tiden, hvor det er perfekt temprstur for kylling og sjømat. Når vi skal begynne å steke og åpner pakken, kjenner vi først en veldig stram lukt. Men vi tenker ikke noe mer over det enn at kylling lukter stramt, og det er en ny kjøttdeig vi prøvde ut. Så typen begynner å steke det, men sakte og sikkert begynner det rett og slett å lukte som en ekstremt uvasket og skitten skritt. Vi begge to begynte å brekke oss, men vet samtidig ikke hvorfor det kan ha blitt så dårlig en dag over forbruksdato.

Anonymkode: 79ea2...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena79 skrev (4 minutter siden):

Kylling over dato hadde jeg aldri tatt sjansen på å spise. 

Nei, vi måtte bare kaste det, siden det ble så intens lukt i leiligheten, opp med vinduer og frem med duftlys😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trist det, best å være varsom på datoene når det gjelder kylling. 

Anonymkode: 4f314...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
viciswaggee skrev (20 minutter siden):

Nei, vi måtte bare kaste det, siden det ble så intens lukt i leiligheten, opp med vinduer og frem med duftlys😅

Høres ut som dere gjorde riktig valg der ja.

Husk å fryse neste gang heller! :)

Anonymkode: 7a4e1...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at kyllingkjøttdeig stort sett blir dårlig 1 dag FØR stemlingsdatoen, dessverre.

Husker idiot-eksen min insisterte på å åpne en vakuumpakket kyllingkjøttdeig som var blitt helt oppblåst ("det er jo siste forbruksdag i dag!"), enda jeg sa at når det er blitt så mye gassdannelse er kjøttet ødelagt og må bare kastes. Men neida. Den skulle han bruke. Endte med at vi måtte åpne alle vinduer og rømme leiligheten i et par timer til stanken forsvant😒

Anonymkode: c8aa5...c25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...