AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg vet lavkalori fungerer, men jeg syns det er fryktelig vanskelig og faller fort tilbake i gamle vaner. Og sukker/bakst er min verste fiende. Vurderer å prøve lavkarbo nå, men vil gjerne høre hvordan andre syns det er? I tillegg kunne jeg virkelig trengt en boost akkurat nå. Anonymkode: 87802...37e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Det kan ta tid før kroppen har omstilt seg til å bruke fett som energikilde. A propos fett, kan man lett undervurdere hvor mye man trenger av det når man kutter ut karbohydrater, for både energi og humør. Hvis omstillingen er så tøff at du "sprekker" kan du trøste deg med at det som regel er enklere neste gang. Kroppen kan bli flinkere til å veksle mellom drivstoff hvis den bare får øvd seg litt på det. Forskjellige ting funker for forskjellige folk. For min del var det utrolig slitsomt både å telle kalorier og hele tiden holde liv i sukkermonsteret. Å gå skikkelig lavkarbo var mer som å ta livet av monsteret enn å sultefore det. Anonymkode: a4f5f...186 1
Porky Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Jeg prøver lavkarbo for første gang, og mistet 1,6kg de første to ukene, som for meg er sensasjonelt! Er på uke nr. 3 nå og har veiedag i morgen(jeg har en dagbok som heter prosjekt lavkaro her på forumet.) Så langt så har det vært lett å holde seg til dietten:) Tenkte det kom til å være kjempevanskelig, men jeg har ikke sug etter karbohydrater eller søtt i det hele tatt. Til vanlig er hver kveld en kamp mot sukkersug så å slippe det er en befrielse! Så jeg har det jo ganske lettvint sånn sett da. Er også mye mer mett på lavkarbo enn lavkalori, enda jeg ikke spiser flere kalorier totalt. Det eneste negative jeg opplever er mangelen på lettvinthet. Å bare kunne ta med seg brødskiver og pålegg som lunsj, kjøpe seg lunsj ute, slenge en ferdigpizza i ovnen osv. Det kan man ikke gjøre. Så jeg baker lavkarbo brød, pizza osv., nettopp pga. dette. Fant tilogmed lavkarbo marsipan jeg kan lage til påske. Om du har mulighet til harryhandel så kan jeg anbefale å kjøpe mandelmel, kokosmel, sesammel, kikertmel osv. der. Tights.no har også masse ålreite lavkarbovarer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Jeg har prøvd ALT, lavkarbo er det eneste som har gjort at jeg har mistet mer enn 10 kg uten for mye innsats, annet enn å være steng på karbo. Anonymkode: bbcfd...d6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå