Gå til innhold

Erfaring med spisebord av eikefiner? Er det bare «dritt»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen og jeg er uenige. Jeg ønsket meg et bord som er av eikefiner, men mannen sier det er bare dritt og st bordet vil sprekke med en gang man bare dunker borti det. Stemmer dette? 

Anonymkode: 889ae...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis det er sånn tynt lag oppå sponplate, så er det dårlig.

Anonymkode: 43487...244

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finer er dårlige greier når det gjelder bordplater, det skal veldig lite til før det sprekker og hvis det blir fuktig i tillegg så vil det svelle, heltre er det eneste som gjelder.

Anonymkode: 2c3b4...b8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ivaretar overflaten er det ingen problem. Jeg hadde eikefinerbord i over ti år, det holdt seg like fint med rett behandling. Gjør så her; når noen søler så tørk opp med en gang, ikke la det bli liggende til senere eller etterpå, for da sveller bordet. Voks bordplaten et par ganger i året, f.eks med Ospalin, det er gjort på et kvarter og da er bordet mer motstandsdyktig mot bruk. Men det er klart, kvalitet varierer også på finer, så det er lettere å mene noe om det hvis du poster et bilde/link av bordet her. 

Anonymkode: d752c...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler å smøre på et lag med Osmo dekorvoks før dere tar det i bruk. Da preller alt av, bare å tørke med fuktig klut. Før vil gjorde det ble det veldg lett flekker. 
Vi kjøpte Osmo på Obs bygg. Diden bordet vårt er hvitpigmentert kjøpte vi i fargen Hvit Matt. 

1B6B83C2-371B-4C3B-85F2-18845438D5D0.jpeg

Anonymkode: 7adc1...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...