Gå til innhold

Innboforsikring

Fremhevede innlegg

Skrevet

okei, takk for svar!

(Jeg gikk aldri videre med den saken, mobilen var gammel som alle haugene og om jeg skulle fått igjen noe på forsikringen hadde egenandelen blitt større enn verdien på telefonen..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klart jeg kommer til å være ærlig, men jeg er i litt samme sak som deg Newt. Jeg gikk fra kameraet. Da jeg kom tilbake var det borte. Jo, jeg gikk fra kameraet først, men noen andre har vært innmari rakst ute med å forsyne seg....

Da skal du egentlig ikke få dekket det...men snakk med selskapet. Det kan allikevel være omstendigheter som gjør at du ikke anses som uforsvarlig.

Vi fikk dekket tyveri av noe som vi hadde øynene vekk fra et øyeblikk. I tvilstilfeller ser også selskapene litt på eventuell skadehistorikk hos den som fremmer kravet.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)
Klart jeg kommer til å være ærlig, men jeg er i litt samme sak som deg Newt. Jeg gikk fra kameraet. Da jeg kom tilbake var det borte. Jo, jeg gikk fra kameraet først, men noen andre har vært innmari rakst ute med å forsyne seg....

Da er det stjålet. Lovverket i Norge baserer seg på at man i utgangspunktet kan stole på folk. Dersom du feks lot kameraet ligge igjen, sammen med noen du stolte på, og det viste seg at du feilvurderte vedkommende, går det som tyveri. Men du må selvsagt anmelde det først.

Endret av Varg-Menja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...