Gå til innhold

Innboforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega mener at innboforsikring dekker feks et kamera, som man har mistet?

Noen som vet om dette stemmer?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det kommer an på hvilken forsikring du har. Men det er mer sannsynlig at man tar det på reiseforsikringen, siden en god reiseforsikring dekker deg fra du går ut døra hjemme.

Skrevet

Dersom det blir innbrudd hos deg og kameraet blir stjålet, dekkes det av innboforsikringen. Ved andre tilfeller er det evt. reiseforsikringen som er den riktige.

Skrevet

Så reiseforsikring dekker et kamera som er mistet? Selv om man ikke er på reise?

Skrevet

Har du mistet kameraet hjemme? Eller når du var på besøk et sted?

En kamerat av meg fikk ny dress på reiseforsikringen fordi han var "på reise" hos en kamerat 20 minutter unna på nyttårsaften da en rakett brant hull i jakken ;)

Skrevet

Da dekkes det sansynligvis av reiseforsikringen.

Skrevet
Da dekkes det sansynligvis av reiseforsikringen.

:hoppe:

Det hadde vært vidunderlig.

Har sendt forespørsel til forsikringsselskapet mitt, så får vi se hva de sier.

Skrevet

Det er veldig store forskjeller på hva forsikringsselskapene regner for reise, så her må du rett og slett sette deg ned og lese gjennom vilkårene for den forsikringen du har. Hva som er mest vanlig hjelper jo egentlig ikke deg så mye hvis den du har er en av de "uvanlige".

Ifølge min forsikring er jeg på reise så lenge jeg ikke er hjemme - men jeg vet at det f.eks er reiseforsikringer som krever overnatting for at noe skal kalles en reise.

Skrevet

Har allerede fått mail av forsikringselskapet. Så nå har jeg oversendt flere opplysninger om saken, så får vi se hva de sier.

Skrevet

Ehh....hvilket selskap betaler ut forsikring for noe som er mistet? :klø:

Skrevet

Flott, håper det løser seg!

Skrevet
Ehh....hvilket selskap betaler ut forsikring for noe som er mistet? :klø:

Vet du at de ikke gjør det?

Skrevet
Vet du at de ikke gjør det?

Er derfor jeg spør jo...fordi jeg lurer på om de gjør det.

Riktignok er det noen år siden jeg jobbet i bransjen, men da ble det aldri betalt ut erstatning for noe som var mistet...det anses for å være selvforskyldt uforstand. Det er tap man ikke har forvoldt selv som blir erstattet...

Men som sagt....min kunnskap er ikke fersk..derfor spør jeg.

Skrevet (endret)

Da misforsto jeg spørsmålet ditt. Forstod det som om du latterliggjorde at jeg i det hele tatt kunne tro at de ville erstatte en mistet ting.

Selv hadde jeg ikke trodd at de gjorde det, men det var en kollega som mente at det i det minste var verdt et forsøk. Så jeg forsøker. Får jeg et nei, så er det helt greit og fullt forståelig.

Endret av Xavia
Skrevet

Jaha??.....jeg stilte kun et spørsmål....fordi jeg aldri har hørt om noe selskap som har erstattet sånne ting. Begrunnelsen for det ga jeg i forrige innlegg.

Riktignok er det noen forsikringer som kan tegnes når man kjøper et produkt, som visstnok skal dekke det meste...eks. forsikre tv og få erstatning hvis man mister den i gulvet. osv.

For meg virker det som om du har fått svar her på hvilken forsikring som dekker tap av et kamera på reise, ikke svar på om forsikringen dekker tap av mistet kamera.

Det viktigste er at du er ærlig ovenfor selskapet.

Skrevet

Men det er jo ikke alltid like lett å vite forskjellen..? Jeg var på en fest der jeg var så godt som edru, gikk hjem tidlig, og når jeg kommer hjem er mobilen min borte. Ringer til verten dagen etter, men ingen har funnet den. Dette var et stort lokale, og det kunne derfor hende at den lå der et eller annet sted fordi jeg hadde mistet den, eller det kan hende den ble stjålet. Hva sier man i sånne saker egentlig?

Skrevet

Da tar man kontakt med selskapet og forteller dem det som det er...og spør om råd.

Hvis man mener noe er stjålet...skal det uansett alltid meldes fra til politiet...og anmeldelsen skal oversendes selskapet sammen med kravet.

Skrevet

Klart jeg kommer til å være ærlig, men jeg er i litt samme sak som deg Newt. Jeg gikk fra kameraet. Da jeg kom tilbake var det borte. Jo, jeg gikk fra kameraet først, men noen andre har vært innmari rakst ute med å forsyne seg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...