Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står at dette er vaskekluter, men noen som har erfaring med disse og vet om de også kan brukes som gulpekluter? 😊

Screenshot_20220331-191315_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 4ceb8...8c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liten skrivefeil i overskriften, skal stå gulpekluter 😊

Anonymkode: 4ceb8...8c7

AnonymBruker
Skrevet

Vaskekluter er små, til å vaske med. Gulpekluter er store, for å dekke over nok areal. Kjøp vanlige gulpekluter, du. Det holder med en pakke fram til du ser hvor mye behov du egentlig har for dem, noen babyer gulper omtrent ikke mens andre er rene fontenene. Gulpekluter er også fine til amming hvis det blir mye søl, også dette varierer, noen ammer og er like tørre etterpå mens andre har så mye melk/styr med baby at det er melk over alt.

Jeg brukte ofte to store gulpekluter per amming, og enda hendte det at både jeg og baby måtte skifte etter amming😅 Men jeg tror det var i ene enden av skalaen, altså, med massiv overproduksjon og utdriving.

Anonymkode: 024e8...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gulpekluter må være større, ja. De er vanligvis på størrelse med kjøkkenhåndklær.

Anonymkode: 3512d...6e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gulpekluter må være større, ja. De er vanligvis på størrelse med kjøkkenhåndklær.

Anonymkode: 3512d...6e4

Bare kvadratiske, så i praksis litt større

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere mener disse er for små til å kunne funke, men jeg synes slike funker supert til å dytte nedi kanten på bodyen (som når voksne dytter tøyservietten nedi halsen på skjorta) når baby ammer/får flaske. Babyen min griser fælt med melka. ;)

Anonymkode: f1042...89a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte stort sett gulpekluter til å tørke opp gulp etter at det havnet på møbler/gulv/klær, så de hadde funket utmerket for oss.

Det understreker bare hvor lurt det er å kjøpe når du vet hva dere trenger til deres baby!

Anonymkode: 6f3cf...530

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser flere mener disse er for små til å kunne funke, men jeg synes slike funker supert til å dytte nedi kanten på bodyen (som når voksne dytter tøyservietten nedi halsen på skjorta) når baby ammer/får flaske. Babyen min griser fælt med melka. ;)

Anonymkode: f1042...89a

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi brukte stort sett gulpekluter til å tørke opp gulp etter at det havnet på møbler/gulv/klær, så de hadde funket utmerket for oss.

Det understreker bare hvor lurt det er å kjøpe når du vet hva dere trenger til deres baby!

Anonymkode: 6f3cf...530

Og da bruker dere dem ikke som gulpekluter, men som vanlige kluter. Da holder jo selvfølgelig vanlige vaskekluter. Som jeg sa over, det holder med en pakke gulpekluter fram til man ser om man trenger dem🙂

• Liker 1
Skrevet

Har dem, men de er veldig små. Trodde 30 cm skulle være større, men det er altså når man strekker den ut at de blir det. Ikke det vi bruker mellom oss og lakenet når vi sover, for de er altfor små, men har de i senga for melkelekkasjer på puppen som ikke er i bruk mens det ammes. 🙂 Sover jo ikke med bh og ammeinnlegg, så til det er de ideelle. 

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (16 minutter siden):

Sover jo ikke med bh og ammeinnlegg, så til det er de ideelle. 

Oi, det har jeg ikke tenkt over er mulig en gang siden jeg selv lakk så fælt 😅 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi, det har jeg ikke tenkt over er mulig en gang siden jeg selv lakk så fælt 😅 

Jeg måtte lære meg til å sove med ammebh (de slaskete og myke fra HM) og innlegg jeg. Nittitallet er over; vannseng (eller morsmelk seng da) er ut! 😆😂

Anonymkode: 35a8b...f3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte lære meg til å sove med ammebh (de slaskete og myke fra HM) og innlegg jeg. Nittitallet er over; vannseng (eller morsmelk seng da) er ut! 😆😂

Anonymkode: 35a8b...f3c

Ja, var det jeg og måtte, kunne ikke lage morsmelkdam😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...