AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Ja… Her er situasjonen: Jeg har bil, det har ikke kjæresten. Vi bor et stykke unna hverandre, så det er jeg som pleier å kjøre til ham og bo hos ham når vi er sammen. Vi er begge opptatte av at vi skal dele på utgifter, så han lager et regnskap hver måned, og jeg betaler for mat og andre utgifter som han har når jeg er hos ham. Jeg sover hos ham et par-tre ganger i uka. Men nå vil han at jeg skal begynne å betale for å bruke garasjeplassen hans. Han argumenterer med at han kunne leid den ut (han bor sentralt i sentrum), og at han dermed taper penger på at jeg bruker den. Jeg prøver å argumentere med at jeg tross alt bruker en del penger på bil som det er, og at det koster meg en del å kjøre til ham- drivstoff, bompenger osv, men han mener at dette er penger jeg ville brukt uansett. Hva tenker dere, er dette rettferdig? Alternativet er at han leier den ut til noen andre og at jeg må betale for/finne annen parkering hver gang jeg besøker ham, som ville være ca like dyrt, men veldig mye mer upraktisk fordi det ofte er vanskelig å finne parkering. Anonymkode: 91ee0...3f6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 31. mars 2022 Sykt gnitent. Du bruker jo penger på å kjøre dit! Om han kan tjene så mye på å leie den ut får han betale for parkeringen din et annet sted når du er på besøk da evt, om han går mye i pluss. Gjør han ikle det er det i hvert fall urimelig at du skal betale mer og at han skal tjene! Anonymkode: fe98b...d0d 83 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 31. mars 2022 Seriøst? Er du sikker på at dette er et forhold og ikke en økonomisk investering for han? Det der hadde jeg ikke giddi! 🤦♀️ Anonymkode: 1fa52...836 73 4
Gjest Marte79 Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Ta vare på kvittering når du fyller drivstoff og verkstedutgifter og spør om han deler dette også med deg 😉
Populært innlegg Lipyros Skrevet 31. mars 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 31. mars 2022 Jeg håper han betaler deg for bensin og slitasje på bil når du kjører han da 😅 Siden han er opptatt av at sånne ting... 58
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 31. mars 2022 Du får slutte å besøke ham og be ham betale for bussen istedet da? Eller rett og slett droppe å dra dit, enda bedre. Anonymkode: d14a0...e14 51 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Enkelt: Dine reise- og parkeringsutgifter skal også med i det månedlige regnskapet. Og da skal du ta en viss sum pr km (som både dekker drivstoff og litt for bilhold, bompenger samt parkering. Eventuelt får dere begynne å være hos deg like mye som dere er hos han. Da blir det opp til hver enkelt om man tar kollektivtransport eller bil og det må holdes utenfor det strenge månedsregnskapet. Anonymkode: c7bf6...a15 32
Hmmmmmm Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Jeg tror jeg hadde revurdert hele greia. Bedt han leie ut plassen. 37
alli634 Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 Hjelp for en gnien type! dersom han får inn leieinntekter på parkeringsplassen får han bruke disse pengene på å reise til deg. Når har du kjørt frem og tilbake i lang tid, så nå er det hans tur 16
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Oh my… dette er altfor sært ass. Hvis du vil ha det sånn, så javel. Men da må du også legge inn alt av bilutgifter i potten. Jeg synes det er sært nok at du betaler «din del» når du bare er der 2-3 dager også jeg. Mat er en ting, men sier du at du betaler annet også?? Anonymkode: f20fd...8d0 23
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Om han har det trangt økonomisk og han kan dra inn en drøy tusenlapp i måneden på utleie av garasje, så skjønner jeg til en viss grad at det er litt surt å tape de pengene. Personlig hadde jeg aldri giddi leie den ut om jeg hadde greit med penger. Det er praktisk å ha en p-plass tilgjengelig både for besøk og kjæresten. Om han absolutt vil leie den ut så bør det i så fall bli en enighet om hvordan dere skal dele på dine reise- og parkeringsutgifter. Men hadde heller ikke orket å ha et forhold der man skal finregne på alle utgifter. Anonymkode: f0985...d7c 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 Hadde han bare vært like smart som han er gnien hadde han bare sagt at nå er plassen leid ut og du må ta bussen til ham eller lignende. Usjarmerende fyr, hvor lenge gidder du det der? Anonymkode: 7bb4a...a98 16 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 😱 Altså.... Ha ha, det der hadde jeg aldri i verden orket. Anonymkode: bcbed...f2a 13 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 Herregud for en dust! Jeg bor hos min kjæreste når han er hjemme fra sjøen, og det er 45 min unna. Jeg betaler hverken for parkering eller strøm (jeg har elbil og lader bilen der). Jeg er bare med og betaler for maten. Min kjæreste forstår jo at dersom jeg ikke hadde vært sammen med han, så hadde jeg jo sluppet alle bilutgifter, da jeg selv bor ved siden av jobben. Du taper allerede penger på å være sammen med denne mannen, på bensin og bompenger, og nå krever han at du skal tape MER? Bare det å være i forhold med han koster deg mye ekstra, og nå vil han i tilegg TJENE PENGER PÅ AT KJÆRESTEN ER SNILL OG PENDLER TIL HAN?? Jeg hadde seriøst slått opp. For en gjerrig og usympatisk mann som vil utnytte din gode natur. Anonymkode: 2bddb...bc1 28 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 Det der hadde jeg ikke giddet. Si han må gjerne leie ut parkeringsplassen sin og at dere da bytter på å ta bussen til hverandre. Bare for å høre hva han sier. Gi oss gjerne update. Og…ikke sikkert han egentlig er så sær. Dere må snakke sammen. Hvordan skal dette bli i fremtiden. Evt sørg for at du er den sterke part når det gjelder økonomi. Da føler du deg iallfall ikke liten. Anonymkode: d9361...013 17
Outlander Skrevet 31. mars 2022 #17 Skrevet 31. mars 2022 (endret) HAHAHAHAHA! Altså- menn her i Norge - FY - honey, løp så fort du kan! La han leie ut og når han vil at du kommer på besøk sier at nja...du kan komme til meg, orker ikke å kjøre ditt i dag da bensin er så dyrt og når du nå må betale garasjeplass kan du likevel bare finne noe annet å gjøre i nærheten. Sweet baby jesus. Endret 31. mars 2022 av Outlander 24 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #18 Skrevet 31. mars 2022 Dummeste jeg har hørt. Han slippet jo å besøke deg fordi du har bil. Du må ta kostnaden for bil og i tillegg aldri ha kjæresten hjemme hos deg selv. For en dust. Anonymkode: f75ed...3ac 13
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #19 Skrevet 31. mars 2022 Steike. Snakk om å telle ti-øringer. Dette løser du enkelt: Du slutter å kjøre til han. Slutt også å kjøre han rundt, til deg feks. Og hvis så skal skje, så skal også dette inn i regnskapet som dere (les: han) fører. Parker der det koster penger hvis du er hos han, også føres dette også inn i regnskapet. Faen snakk om å være gjerrig! Sikker på at dette er det du ønsker? Ser for meg at penger stadig blir en diskusjon. Anonymkode: 0d540...712 25
Mona123 Skrevet 31. mars 2022 #20 Skrevet 31. mars 2022 Hør på alle kommentarene her, gjør deg selv en tjeneste. Dette er seriøst en mann som ikke fortjener dame. Herregud, jeg er sjokka. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå