Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er bare på første dag i november,, det er fortsatt goooood tid til jul.. men jeg har så lyst å gå på julegave shopping, men kjenner meg selv at blir jeg ferdig nå drar jeg noj ut rett før jul og kjøper enda mer.. bortkasta!!! men bare fo rå få julefølelsen!

enannen ting er at jeg har en haug med eksamener s¨jeg burdte jo egentlig ikke tenke julegaver da sånn rett før jul!

og det er jo bedre å spre julegavene litt uotver lønningene, ikke bruke alt på en.

men mange kikker på at jegvil ut å kjøpe julegaver sååå tidlig!!

hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen regel for hva som er tidlig eller ikke. Folk kjøper julegaver når det passer dem. Personlig synes jeg halve gleden blir borte av å kjøpe julegaver flere måneder i forveien. I tillegg kjøper man jo personlige gaver, gaver som passer mottakeren, og kjøper man den for tidlig kan man jo risikere at personen allerede har skaffet seg det samme. Jeg synes mye av gleden ved julegaveshopping nettopp er sne, julepyntede gater og butikker osv.

Skrevet

Vi var i London i helgen, og da fikk vi kjøpt julegaver de de fleste. Så nei, det er ikke for tidlig å begynne ;)

Skrevet

Man begynner på julegavene når man selv har lyst! ;)

Jeg kjøpte en julegave i helgen, rett og slett fordi det var glass på tilbud som vedkommende samler på.

Jeg må jo si at julegavehandling i desember kan være rene marerittet. Blir jo gjerne i helgen man får tid til det, sammen med resten av befolkningen... masse folk og styr og kav.

Skrevet

Det eneste problemet er jo at om man kjøper veldig tidlig så kan det være vanskelig for mottaker å få byttet gaven. Derfor pleier jeg å vente litt med å kjøpe om jeg ikke er veldig sikker på at jeg kjøper noe som passer i størrelse og ingen andre kommer til å kjøpe det samme av.

Skrevet

Synes det er veldig deilig å gjøre det unna nå jeg :) Når man kommer til desember er jo butikkene stappfulle av stressa folk på utkikk etter julegaver. Og da blir det bare mas og tjas synes jeg...

Skrevet
vi er bare på første dag i november,, det er fortsatt goooood tid til jul.. men jeg har så lyst å gå på julegave shopping, men kjenner meg selv at blir jeg ferdig nå drar jeg noj ut rett før jul og kjøper enda mer.. bortkasta!!! men bare fo rå få julefølelsen!

enannen ting er at jeg har en haug med eksamener s¨jeg burdte jo egentlig ikke tenke julegaver da sånn rett før jul!

og det er jo bedre å spre julegavene litt uotver lønningene, ikke bruke alt på en.

men mange kikker på at jegvil ut å kjøpe julegaver sååå tidlig!!

hva synes dere?

Har du plass nok til å lagre dem helt frem til jul er det vel bare å løpe og kjøpe ;)

Skrevet

Synes ikke det er for tidlig med å kjøpe julegaver nå. Begynte i september, men så lager jeg endel ting i år da. Jeg har ikke råd til å cashe ut flere tusen på julegaver i desember, så da er det greit å fordele utgiftene litt utover. Dessuten er man som oftest opptatt med pynting, baking mm i desember.

Skrevet

Langt i fra. Har begynt for lenge siden jeg.

Har dessuten observert at de fleste butikkene har fått julepapiret på plass i pakkedisken.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg bare VENTER på å få kjøpe julegaver! :) men vil vente til første uka i desember så folk kan bytte...

Skrevet

Man kan jo kjøpe når man vil...

Til voksne er det jo greit å kjøpe når anledningen byr seg, mens til barn er det verre synes jeg. For det som er populært rett før jul er sjelden det i april ;)

Skrevet

Jeg synes det er ok å kjøpe julegaver nå.

Spre utgiftene litt utover.

Og ikke bare haste i desember.

Siden de fleste butikkene har begynt med julevareutstillinger/salg etc., så tror jeg man får byttet varer som kjøpe nå, etter jul.

Skrevet
Jeg synes det er ok å kjøpe julegaver nå.

Spre utgiftene litt utover.

Og ikke bare haste i desember.

Siden de fleste butikkene har begynt med julevareutstillinger/salg etc., så tror jeg man får byttet varer som kjøpe nå, etter jul.

Hei, Claire! Velkommen!

Skrevet

vi har 3 mnds bytterett på de varene vi selger på jobben min.

Så ikke noe problem å bytte der selv om man er tidlig ute.

Varer som vi har inne hele tiden bytter vi gjerne også uten byttelapp... så da kan jo varen være 3 år gammel og den sånn egentlig

Skrevet

Der jeg jobbet før var det heller aldri noe problem å bytte vare uten kvittering så lenge vi hadde varen i vårt sortiment. Så hør med butikkene på forhånd :)

Syns ikke det er for tidlig å kjøpe nå. Har plan på hva jeg skal kjøpe til alle og kommer til å ta det etter hvert nå.

Syns det med jul og juleglede har tatt litt overhånd og å gå i butikkene rett før jul er pyton. Folk er gale, stressa og ampre. Nei, takke meg til å holde meg unna senteret da. Syns ikke det er hyggelig i det hele tatt.

Og etter å ha jobbet flere juler og ikke hatt stor mulighet til å få handla så mye har jeg mått ta det tidligere og det er egentlig utrolig deilig.

Da kan man heller ta en tur å kikke i gatene, kjøpe gløgg, smultringer og bare gå å kikke på folket en dag før jul. Slippe det kø greiene. Det syns jeg er kos og får julestemning :)

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg kjøpte en del julegaver i går og da jeg sa det skulle være julegave, klistret betjeningen bare en lapp over prisen og sa at varen kunne byttes etter jul. De varene de får i butikkene nå er jo julevarene. Det at vi kjøper gavene nå gjør det bare lettere å finner det vi er ute etter siden utvalget er stort. Når vi kommer til desember tømmes butikkene fort for de mest populære gavene. Det at varen kanskje skal byttes er mao. ikke et godt argument for å utsette julehandelen.

Skrevet

Synes ikke det er for tidlig. Er snart ferdig med gavene jeg.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Synes ikke det er for tidlig. Er snart ferdig med gavene jeg.

Samme her. Da kan vi bruke julelønninga til andre hyggelige ting.

Gjest Fruktfat
Skrevet

ok, det visste jeg ikke! trodde det var en måned jeg.. hva om man kjøper noe på ikea nå da, kan det byttes etter jul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...