Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å by på et hus som ligger like utenfor grensen for skolekretsen til vår nærskole. Vi har en sønn som går i 2.klasse, han får vel fortsette på skolen sin - men hvor stor er sannsynligheten for at lillebror ikke får plass på samme skole? I praksis vil vi fremdeles bo nærmere skolen som størstemann går på. 

Noen som vet litt om sånt? Vi bor i Trondheim hvis det har noe å si.

Anonymkode: f04e6...322

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle skrive «i praksis vil vi fremdeles bo nærmere skolen som størstemann går på, enn den nye nærskolen».

AnonymBruker
Skrevet

Ha overtagelse etter skolestart?

Anonymkode: 0cfe9...e1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi vurderer å by på et hus som ligger like utenfor grensen for skolekretsen til vår nærskole. Vi har en sønn som går i 2.klasse, han får vel fortsette på skolen sin - men hvor stor er sannsynligheten for at lillebror ikke får plass på samme skole? I praksis vil vi fremdeles bo nærmere skolen som størstemann går på. 

Noen som vet litt om sånt? Vi bor i Trondheim hvis det har noe å si.

Du bør kontakte kommunen. 
Her følges grensene til skolekretsene ganske slavisk, så i min kommune ville nok også eldste vært nødt til å begynne på ny skole. 

Anonymkode: 47c4a...5b6

• Liker 4
Skrevet

Det spørs hvor dere bor og hvor sprengt kapasiteten er der dere bor. Her hvor jeg bor så får de ikke bli værende på skolen uten at det er spesielle omstendigheter... En venninne skilte seg og kjøpte hus 6 hus nedenfor det gamle huset og da måtte de fortsette å ha adresse hos far selv om hun har barna fordi hennes hus ligger bortenfor grensa som har den andre skolen så her er det ingen bønn. Ring til kommunen og hør hvordan det ligger an. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen. De er strenge på sånt. Er skilt med et barn på hver adresse pga fars stønader fra nav. Vi bruke 3 måneder på å få minste på sammen skolen som sin storebror. Selv rektor ble svett av alt papirarbeidet som fulgte med. Har pgså 50 /50 så det er utrolig strengt. Heldigvis fikk vi god hjelp av rektoren. 

Anonymkode: 25c86...86b

AnonymBruker
Skrevet

Ville ringt både kommunen og skolen det gjelder. Kan variere fra år til år, noen kull er store og fyller all kapasitet, andre er mindre og kan ta imot elever fra andre kretser :) 

Anonymkode: 26ece...19d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du bør kontakte kommunen. 
Her følges grensene til skolekretsene ganske slavisk, så i min kommune ville nok også eldste vært nødt til å begynne på ny skole. 

Anonymkode: 47c4a...5b6

Samme i kommunen jeg bor i.

Anonymkode: a33a2...725

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ☺️ 

I følge det som står på kommunens hjemmesider så er det mulig å søke. Men jeg gjør sikkert lurt i å ringe de uansett.

F38EFDCE-900D-426A-84EF-A8E528DD2FC9.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det er stoooor forskjell fra sted til sted. Vi har det veldig fleksibelt i vår del av vår kommune siden alle skolene har god kapasitet.  

Anonymkode: a6ac4...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Varierer fra skole til skole og hvor mye ledig plass det er.

Eldste får fullføre året og må bytte skole til tredje klasse. Yngste har ikke krav på plass overhode.

Anonymkode: 077e7...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...