Gå til innhold

Jeg ønsket aldri barnet, nå må jeg stå til ansvar for hennes valg om å beholde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil belyse et tema som nok setter sinnet i kok hos mange, for som mann får man høre at man skal ta ansvar når "mannen gjør henne gravid". "Det er alltid mannens feil om han kjører ei på tjukken. Mannen burde visst bedre. Det er kvinnens kropp og hennes valg. Du som mann må bare godta at det er sånn" får man høre hele tiden. Hva med kvinnens ansvar er mitt spørsmål? Hvorfor må vi menn bare godta å bli far til barn vi ikke ønsker, bare fordi det er kvinnens kropp? Hvorfor er vi menn så rettsløse?

I mitt tillfelle gjorde jeg det dumme, hadde ubeskyttet sex med et menneske jeg hadde snakket med litt. Vi avtalte å møtes, der det ene førte til det andre. Det skulle aldri være noe mer enn den ene gangen, et menneske jeg aldri kunne tenkt meg å være sammen med og aller minst få et barn med. Dette virket også å være gjensidig. Hun sa hun var beskyttet og i "kampens hete" tenker man ikke lengre. Det gjør verken kvinner eller menn. 

Den handlingen skulle vise seg å ødlegge livet mitt. Det viste seg å være en kvinne som var desperat etter å få barn. Hun hadde prøvd med ekskjæresten flere ganger uten hell. Da hun ble alene prøvde hun alene, gjennom donor eller hva faen kvinner gjør når de skal bli gravide uten samleie. Hun lurte meg.. jeg skjønner selvfølgelig hvorfor hun var så "på" i dagene før for å få meg til å møte henne akkurat denne dagen.. 

Gravid ble hun selvfølgelig og beholde barnet skulle hun, men hun visste ikke helt om jeg var far. Nettopp pga insiminering.. for alt jeg visste kunne det være flere menn i bildet også. Jeg sa klart i fra at om jeg var potensielt far, ønsket jeg ikke barnet. Jeg ønsket at hun skulle ta abort. Jeg fortalte henne at dette var kun en engangsgreie og at jeg ikke under noen omstendigheter ønsket et barn med henne eller være sammen med henne for å ta "ansvar". Jeg var ikke klar for å bli far og har mine problemer som jeg ville ha orden på før jeg ville ha et barn.

Hvofor må vi menn tvinges til å være far når uhellet er ute, når vi sier klart i fra at vi ikke ønsker dette?? Hvorfor er det bare kvinnen som får medhold i slike saker? Nå fikk hun det som hun ville, fikk barnet. Krevde dna test og meldte meg inn som bidragspliktig til NAV. Bare fordi hun kunne.. bare fordi hun alene ville beholde barnet. Det spillte ingen rolle om at jeg ikke syntes omstendighetene for å sette et barn til verden var rett. Det spillte ingen rolle hva jeg følte, for jeg som mann må bare innfinne meg i kvinnens valg og ta ansvar for mine handlinger. Som ikke er mine alene en gang.. man er jo to om det. Jeg ville jo helst elske å være sammen med kvinnen jeg skulle ha et barn med..

Hvor er kvinnens ansvar? Hvorfor er det slik at man på død og liv skal sette uønskede barn til verden? Har barnets helse og fremtidige psyke noen gang blitt vurdert? Å vokse opp uten en far kan være tøfft. Å få vite at den biologiske far ikke ønsket at du skulle bli til, at den som burde elske deg mest i verden ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre overhodet.. hva gjør det med et menneske? Når det å bli elsket og tilhørighet er et grunnleggende behov.. Hvorfor er det bare vi menn som må stå til ansvar når vi ikke ønsker det? 

Jeg skjønner at det ikke er bare bare å ta en abort, at det gjør noe med en. Man skal leve med det valget. Det er ikke det at jeg ikke forstår den biten. Hadde vi vært sammen hadde saken vært en annen, for da har man jo en tilknyttning. Men dette var en kvinne som lurte meg til å gjøre henne gravid!! Hvor et ansvaret til slike egoistiske handlinger?? For det er det det er. En kvinne som setter ønsket om et barn høyere enn andre sine ønsker, hun setter til og med fremtiden til sitt eget barn på spill.

Jeg har så alt for mange ganger hørt om menn som havner i samme situasjon som meg, det ender bestandig likt. Noen ønsker å ta moralsk ansvar men opplever da både samværskrangler, sabotasje mm. Vi er rettsløse da også og får sjeldent medhold hos noen instanser. Det virker som vi er fucked fra dag en uansett om vi velger å få barn eller ikke velger det. For mors rettigheter triumferer alt.

Jeg kunne ønsket, værtfall i tilfeller som mitt at det var en slags lov som slo inn. At kvinnen måtte gjøres klar over de faktiske konsekvenser med å bære frem et uønsket barn, der hun tar på seg det fulle ansvaret alene. Uten å kunne kreve noenting fra "far". At man ser på saken som en donor sak. Slik som det er nå er det værtfall helt sinnsykt. En hver kvinne kan lure en hver mann, tvinge han til seg for evig og alltid. Kreve penger og gjøre livet hans til et h******e på jord. Samtidig som samfunnet heier på mor.. "for far må jo stå til ansvar for sine handlinger".

Jeg føler meg utnyttet og brukt. Og det finnes ingen lov i systemet som ivaretar meg.. ( ja jeg var med på det der og da, men trodde aldri det skulle bli slik. Å med de nye opplysningene om at det var planlagt handling fra hennes side, føler jeg meg brukt ).

Det er bare trist.. det finns et barn som fortjener min kjærlighet. Men jeg klarer bare ikke. Jeg ville aldri bli far på denne måten. Ikke med henne. Hvorfor må jeg forklare barnet det og hvordan kan man forklare noen at "du er uønsket" når den tid kommer? Det burde ikke vært mitt ansvar når hun tok valg der mine ønsker ikke var nøye..

• Liker 8
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

".. bare fordi det er kvinnens kropp" 

kødder du eller?

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
S.O skrev (3 minutter siden):

Jeg vil belyse et tema som nok setter sinnet i kok hos mange, for som mann får man høre at man skal ta ansvar når "mannen gjør henne gravid". "Det er alltid mannens feil om han kjører ei på tjukken. Mannen burde visst bedre. Det er kvinnens kropp og hennes valg. Du som mann må bare godta at det er sånn" får man høre hele tiden. Hva med kvinnens ansvar er mitt spørsmål? Hvorfor må vi menn bare godta å bli far til barn vi ikke ønsker, bare fordi det er kvinnens kropp? Hvorfor er vi menn så rettsløse?

I mitt tillfelle gjorde jeg det dumme, hadde ubeskyttet sex med et menneske jeg hadde snakket med litt. Vi avtalte å møtes, der det ene førte til det andre. Det skulle aldri være noe mer enn den ene gangen, et menneske jeg aldri kunne tenkt meg å være sammen med og aller minst få et barn med. Dette virket også å være gjensidig. Hun sa hun var beskyttet og i "kampens hete" tenker man ikke lengre. Det gjør verken kvinner eller menn. 

Den handlingen skulle vise seg å ødlegge livet mitt. Det viste seg å være en kvinne som var desperat etter å få barn. Hun hadde prøvd med ekskjæresten flere ganger uten hell. Da hun ble alene prøvde hun alene, gjennom donor eller hva faen kvinner gjør når de skal bli gravide uten samleie. Hun lurte meg.. jeg skjønner selvfølgelig hvorfor hun var så "på" i dagene før for å få meg til å møte henne akkurat denne dagen.. 

Gravid ble hun selvfølgelig og beholde barnet skulle hun, men hun visste ikke helt om jeg var far. Nettopp pga insiminering.. for alt jeg visste kunne det være flere menn i bildet også. Jeg sa klart i fra at om jeg var potensielt far, ønsket jeg ikke barnet. Jeg ønsket at hun skulle ta abort. Jeg fortalte henne at dette var kun en engangsgreie og at jeg ikke under noen omstendigheter ønsket et barn med henne eller være sammen med henne for å ta "ansvar". Jeg var ikke klar for å bli far og har mine problemer som jeg ville ha orden på før jeg ville ha et barn.

Hvofor må vi menn tvinges til å være far når uhellet er ute, når vi sier klart i fra at vi ikke ønsker dette?? Hvorfor er det bare kvinnen som får medhold i slike saker? Nå fikk hun det som hun ville, fikk barnet. Krevde dna test og meldte meg inn som bidragspliktig til NAV. Bare fordi hun kunne.. bare fordi hun alene ville beholde barnet. Det spillte ingen rolle om at jeg ikke syntes omstendighetene for å sette et barn til verden var rett. Det spillte ingen rolle hva jeg følte, for jeg som mann må bare innfinne meg i kvinnens valg og ta ansvar for mine handlinger. Som ikke er mine alene en gang.. man er jo to om det. Jeg ville jo helst elske å være sammen med kvinnen jeg skulle ha et barn med..

Hvor er kvinnens ansvar? Hvorfor er det slik at man på død og liv skal sette uønskede barn til verden? Har barnets helse og fremtidige psyke noen gang blitt vurdert? Å vokse opp uten en far kan være tøfft. Å få vite at den biologiske far ikke ønsket at du skulle bli til, at den som burde elske deg mest i verden ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre overhodet.. hva gjør det med et menneske? Når det å bli elsket og tilhørighet er et grunnleggende behov.. Hvorfor er det bare vi menn som må stå til ansvar når vi ikke ønsker det? 

Jeg skjønner at det ikke er bare bare å ta en abort, at det gjør noe med en. Man skal leve med det valget. Det er ikke det at jeg ikke forstår den biten. Hadde vi vært sammen hadde saken vært en annen, for da har man jo en tilknyttning. Men dette var en kvinne som lurte meg til å gjøre henne gravid!! Hvor et ansvaret til slike egoistiske handlinger?? For det er det det er. En kvinne som setter ønsket om et barn høyere enn andre sine ønsker, hun setter til og med fremtiden til sitt eget barn på spill.

Jeg har så alt for mange ganger hørt om menn som havner i samme situasjon som meg, det ender bestandig likt. Noen ønsker å ta moralsk ansvar men opplever da både samværskrangler, sabotasje mm. Vi er rettsløse da også og får sjeldent medhold hos noen instanser. Det virker som vi er fucked fra dag en uansett om vi velger å få barn eller ikke velger det. For mors rettigheter triumferer alt.

Jeg kunne ønsket, værtfall i tilfeller som mitt at det var en slags lov som slo inn. At kvinnen måtte gjøres klar over de faktiske konsekvenser med å bære frem et uønsket barn, der hun tar på seg det fulle ansvaret alene. Uten å kunne kreve noenting fra "far". At man ser på saken som en donor sak. Slik som det er nå er det værtfall helt sinnsykt. En hver kvinne kan lure en hver mann, tvinge han til seg for evig og alltid. Kreve penger og gjøre livet hans til et h******e på jord. Samtidig som samfunnet heier på mor.. "for far må jo stå til ansvar for sine handlinger".

Jeg føler meg utnyttet og brukt. Og det finnes ingen lov i systemet som ivaretar meg.. ( ja jeg var med på det der og da, men trodde aldri det skulle bli slik. Å med de nye opplysningene om at det var planlagt handling fra hennes side, føler jeg meg brukt ).

Det er bare trist.. det finns et barn som fortjener min kjærlighet. Men jeg klarer bare ikke. Jeg ville aldri bli far på denne måten. Ikke med henne. Hvorfor må jeg forklare barnet det og hvordan kan man forklare noen at "du er uønsket" når den tid kommer? Det burde ikke vært mitt ansvar når hun tok valg der mine ønsker ikke var nøye..

Jeg syntes faktisk ikke synd på deg fordi du har lært om blomsten og bien og vet hva ubeskyttet sex leder til. Hun tvang deg ikke til å ikke bruke kondom. 

Anonymkode: 20b36...c45

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Cry me a river og ta vare på den stakkars uskyldige ungen din som faktisk er offeret her, ikke deg.

Anonymkode: 2d629...b2b

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Den som ikke ønsker barn får bruke prevensjon. Tar du ikke ansvar for det må du være innstilt på å ta konsekvensene av det også. Så enkelt. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er barnet som har rett på to foreldre, ikke kvinnen.

Og kvinnen her tar vel ansvaret sitt ovenfor barnet? 

Anonymkode: 611eb...b62

• Liker 21
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner forsåvidt hvor du kommer fra, men i praksis hadde det vært umulig å håndheve et regelverk slik du beskriver det. Da kunne hvilken som helst far på et hvilket som helst tidspunkt i svangerskapet hevde at dette vil ikke han ha noe med å gjøre. Menn kunne lurt seg unna prevensjon helt uten konsekvenser. Det hadde vært en krise sett fra et samfunnsøkonomisk perspektiv.

Anonymkode: f130e...429

• Liker 27
Skrevet

Menn tvinges til å ta ansvar for barn når de frivillig hadde ubeskyttet sex? Den må du lengre ut på landet med. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke sur. Føler meg rettsløs som mann.. Det er akkurat det jeg mener med hele innlegget: "Du har selv ansvar for å ikke havne i slike situasjoner". JA, jeg er klar over det. Men om du ikke er så svart hvit på det, så har jo kvinnen også et ansvar. Kanskje du burde lese hele innlegget da, så får du se at jeg har forståelse. Men at jeg også synes systemet er urettferdig når skaden allerede er skjedd. Da vil du også kanskje lese at det var planlagt fra hennes side. Du var ikke der da det skjedde.. 

Anonymkode: 8febe...3ae

Hun tar jo ansvar.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Gratulerer, du har nå lært at handling får konsekvenser, som man ikke alltid kan gjøre noe annet med enn å akseptere dem og gjøre det beste ut av det. Dette kunne du lett unngått, uansett hva hun sa og gjorde og tenkte, og du valgte å ikke gjøre det - så enkelt er det faktisk. Det er ikke urettferdig, og det er ikke synd på deg på noen måte.

Endret av Daria
  • Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Et godt råd: ALDRI ha tilfeldig sex! 

Anonymkode: 27fee...aaf

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er kjipt for deg nå i ettertid spesielt mtp at hun sa hun var beskyttet, da mange som regel velger å stole på det. Ekkelt at hun lurte deg uansett om du valgte å ha ubeskyttet sex med henne eller ikke. Det kan jo hende at du i fremtiden ønsker å ville ha kontakt med barnet fordi det er jo fortsatt ditt selvom du ikke har noe tilknytning til denne damen. Det velger du helt selv. 

Blir jo en vanskelig situasjon, men man kan bare gjøre det beste ut av det når det allerede har skjedd - det er dessverre ikke noe å gjøre med det nå. Det er jo hennes kropp, og hun kan ikke bli tvunget til å ta abort. Jeg skjønner godt du kan føle deg lurt og misbrukt, mange hadde nok endret mening om dette om det var en kvinne som ble "lurt" til å bli mor av en som gjerne ville bli far, mange er smarte og tenker over det, men er mange som også velger å tro på personen og la det "gå". 

Du får tenke over hva du har lyst til å gjøre. Om du har lyst til å ta kontakt med henne og få til en løsning på dette, hvordan dere skal gjøre det. 

Anonymkode: 8e6dc...39c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg har lest hele innlegget. Og jeg er uenig med deg i at du er rettsløs. Du har hatt sex uten å forsikre deg om at prevensjon er brukt (du kunne brukt kondom). At du ikke ønsker barnet forstår jeg, men synes overhodet ikke synd på deg. Er det noen som er rettsløs er det barnet, som får en far som ikke vil ha noe med barnet å gjøre. At du tenker på deg selv i denne situasjonen er skikkelig egoistisk.

Anonymkode: 51c57...f86

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 25
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er, DESSVERRE, slik biologien er. Tror du ikke mange kvinner hadde gitt HVA SOM HELST for å slippe å være den som må gå gravid og føde, med den risiko for varig skade det medfører?

Anonymkode: 26650...eaa

• Liker 27
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

forstår dama så godt jeg ! all honnør til hennne ! :) du kunne brukt kondom på pikken , men det kunne du såklart ikke. slutt å sutre nå, bli voksen å ta ansvar. gratulerer som far ! 

Anonymkode: 9fce6...3bb

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, jeg er kvinne og jeg skjønner deg. Det er fader meg så mange råtne mennesker der ute. Og grattis, du møtte akkurat en.

Det er derfor jeg alltid tar ansvar for meg selv. For jeg stoler ikke på andre folk. Og det er egentlig leit. Men det er sånn det er.

Saken er jo den, at du kunne tatt den forsikringen. Du burde gjort det. For du møtte en snik. Og det er det alt ligger på.

Det gir meg enda mere grunn til å passe på meg selv.. 

Har hun innrømt dette? Gå rettens vei, og prøv om du ikke vil ta noe snart. Mens sannsynlig kommer du ingen vei. Men å kjempe for en rett, må starte ett sted.

Anonymkode: 0746c...c49

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imponert over hvor god du er til å synes synd på deg selv.

Hadde hatt litt forståelse dersom du ikke kunne lese, ikke kommunisere, ikke kunne tilegne deg informasjon om kropp og om prevensjon, men siden du har skrevet et så langt innlegg her tyder jo det på at du både kan lese, bruke Internett og ta til deg info. 

Anonymkode: ee8b6...276

• Liker 17
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...