Gå til innhold

Kan bidé-toalett erstatte vanlig vask av underliv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har store ryggplager og sliter bl.a. med å tørke meg etter dobesøk, samt å få vasket underlivet. På det verste har jeg måttet få hjelp fra hjemmesykepleien. Vil helst klare meg selv. Vurderer å bytte ut toalettet med et som spyler, men hvor bra fungerer de egentlig? Blir man helt ren både foran og bak? Også under mens? 

Anonymkode: 32b32...309

AnonymBruker
Skrevet

Bide er ofte lave. Ikke ideelt ved ryggplager kanskje, men kan sikkert justeres. Skulle gjerne hatt bide om jeg hadde råd og plass selv. Er jo bra å få vaske seg ordentlig der, uten å måtte gå i dusjen.

Tror noen av disse doene som spyler, spyler ganske hardt. Pass på å få et som ikke blir vondt.

Anonymkode: 2be9c...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Har bide hjemme og den vasker bort all bæsj

Anonymkode: 162d5...203

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har så store problemer kan Hjelpemiddelsentralen skaffe seg toalett med spyler. Den er også høy, så hjelper godt på vond rygg. Med mindre du er veldig overvektig spyler og tørker den veldig bra. Både etter menstruasjon og avføring

Anonymkode: b8c11...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som har bide men ikke med egen "skål" men som en slange med spylehode som henger ved siden av toalettet så bare bruker man den ved å holde den bak og under selv mens man sitter over do skålen. For meg virker det litt sølete men jeg har aldri sett den i bruk og syns bide med sånn egen lav skål og fastskrudd kranhode også virker litt vanskelig å navigere. Syns de bide skålene ser så tynne ut rundt kanten, som et pissoar og ser ubehagelig å sitte på? 

Vil veldig gjerne prøve bide om jeg får sjansen for alle sier det er så verdt det! 

Anonymkode: 0009b...91a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner noen som har bide men ikke med egen "skål" men som en slange med spylehode som henger ved siden av toalettet så bare bruker man den ved å holde den bak og under selv mens man sitter over do skålen. For meg virker det litt sølete men jeg har aldri sett den i bruk og syns bide med sånn egen lav skål og fastskrudd kranhode også virker litt vanskelig å navigere. Syns de bide skålene ser så tynne ut rundt kanten, som et pissoar og ser ubehagelig å sitte på? 

Vil veldig gjerne prøve bide om jeg får sjansen for alle sier det er så verdt det! 

Anonymkode: 0009b...91a

Slik slange er et godt alternativ ts! Mye billigere å installere også

Anonymkode: 9f2dc...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere kun bruker vann, blir dere ikke skikkelig rene. Da må det såpe til.

Anonymkode: 02c95...f2e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bide er ofte lave. Ikke ideelt ved ryggplager kanskje, men kan sikkert justeres. Skulle gjerne hatt bide om jeg hadde råd og plass selv. Er jo bra å få vaske seg ordentlig der, uten å måtte gå i dusjen.

Tror noen av disse doene som spyler, spyler ganske hardt. Pass på å få et som ikke blir vondt.

Anonymkode: 2be9c...c1c

:klo:

Det finnes da ettermonterbare spyleanordninger ts kan klunke oppå eksisterende toalett.

Anonymkode: 29947...331

• Nyttig 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2022 den 9.05):

Hvis dere kun bruker vann, blir dere ikke skikkelig rene. Da må det såpe til.

Anonymkode: 02c95...f2e

Hvorfor er det så mange tråder om bide om dagen? Jeg googla bide og mange tråder var på kvinneguiden.no. er ikke vanlig papir godt nok lengre?

Anonymkode: f7273...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...