AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg er invitert i dåp til en jente i familien som skal døpes nå i mai. Jeg bare lurte på hva som er vanlig å gi i dåpsgave? Og hvor mye penger bruker man? Fint om dere som har barn kan svare, jeg kan ikke noe om barn så vet ikke hva som blir satt pris på Har spurt noen venninner hva de har gitt og hun ene sa hun hadde gitt en barnehagesekk fra Bergans. Sølvskje inngravert med navn er visst også noe flere har gitt. På forhånd takk! Anonymkode: 4d49e...50f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Det finnes jo mange «dåps» gaver i smykke butikkene. men varige ting barna og gjerne foreldrene har glede av er også satt pris på. Eks barne stol, kjenner flere som har fått Stoke sin. penger er det også mange som gir. alt ettersom så spiller det også inn hva relasjon du har til dåpsbarnet og egen økonomi. Anonymkode: 70c72...56c
regnbuebarn Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Gi noe fornuftig, tursekk, sitteunderlag, god termos, balansesykkel, gåbil, trehjulsykkek, gyngegest, penger. Smykkeskrin, barnesmykker osv samler støv og forblir som regel ubrukt
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Til perifere barn, som nieser/nevøer eller venners barn, har jeg gitt bøker, for eksempel "Den store eventyrboka og den store sangboka", eller sett med kopp, dyp og flat tallerken, sølvbestikk med gravering, smykker (de er ment som minner, ikke nødvendigvis at de blir brukt så mye i det daglige), ulltøy, barnehagesekk, eller penger. Til mine egne barn satte jeg penger på konto, og kjøpte kjede med stjernetegnet deres som et minne i tillegg. Til barnebarnet mitt ga jeg penger, smykkeskrin, et kjede som jeg selv fikk til konfirmasjon av mine foreldre, favorittbamsen og kopp og asjett til daglig bruk. Anonymkode: 0c5ec...f0f 1
Laraa Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Vi har gitt gravert med navn til barna Kardemommeby, Karius og Baktus, og Hakkebakkeskogen barneservise fra Figgjo porselen. Det har vært populært
mereo Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Har gitt bunadssølje til barn (kan senere brukes som halsring for voksne), Asbjørnsen og Moe samlede. selv ønska vi oss tilskudd til tripptrapp og fikk hele tripptrappen. vi fikk også teppe, kopp, div smykker, servise og bestikk. Så egentlig er det bare å være kreativ. 1
Maskinfører Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Kanskje litt gammeldags men jeg fikk sånn i dåpsgave for over 30 år siden men da med blå lue tror disse var obligatoriske
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 I tillegg til andre gode tips du allerede har fått kan jeg nevne sangkort(mine første sangkort, slike kort med bilde på forsiden og sangtekst på baksiden). Det brukte mine mye. Barnebestikk som ikke er i sølv er også fint. Jeg kan si at mine jenter har brukt smykker de fikk til dåpen ganske mye fra 5-15 år, og sølje blir nå brukt også på voksenbunad. Jeg synes tursekk er litt dyrt til en litt perifer jente, men de kan jo kjøpes brukt, f.eks. Fjellreven eller Berghans. Anonymkode: cd515...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå