Gjest Bullabu Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Samboer og jeg har felles barn, men han vil ikke betale noe for det, siden jeg får barnetrygden, i tillegg har jeg fast her 1 barn fra før. Dessuten vil han ikke betale noe ellers for henne, ikke klær, ikke noe....han vil kun også betale en tusenlapp mindre i mnd. fordi jeg leier dyrt sier han. Dette medfører mange tusen i tap i året...er dette en god dumpegrunn? Han er grådig ellers og, ville ikke betale felles fryser her, felles kulegrill, men å låne, det vil han....Hva hadde du gjort??
Pillarguri Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Synd at du ikke oppdaget dette før du fikk barn med han. Du har funnet deg en gjerrigknark som ikke er interessert i å ta del i å forsørge famiien sin. Absolutt en god dumpegrunn, han kommer til å snylte på deg så lenge du gir han lov til det. 5 3
Gjest Bullabu Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Pillarguri skrev (9 minutter siden): Synd at du ikke oppdaget dette før du fikk barn med han. Du har funnet deg en gjerrigknark som ikke er interessert i å ta del i å forsørge famiien sin. Absolutt en god dumpegrunn, han kommer til å snylte på deg så lenge du gir han lov til det. Takk for svar! Da må jeg dumpe han
Gjest Bullabu Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Hva skal jeg si til han for å få han ut, han vil liksom i k k e rikke på seg, arrrghhhhh
Pillarguri Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Du skal fortelle han nøyaktig hva som er problemet med hans økonomiske holdning til det å være en familie. Si at dette kan du ikke leve med. Gi han en mulighet til å legge seg flat, be om unnskyldning, komme opp med en god fordelig etc. Da får han en fair sjanse til å endre oppførselen sin. Hvis han ikke forstår problemet og ikke foreslår noen god felles løsning, da er det slutt mellom dere. Si det som det er og vær tydelig på konsekvensene av hans gjerrighet mot familien. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Du kan ikke kaste han ut på dagen, det er tross alt hjemmet hans også. Står navnet hans på leiekontrakten? Jeg tror jeg hadde gitt han en skriftlig oppsigelse på kanskje én måned. Om han ikke er ute når den tiden har gått kan du ringe politiet og få han fjernet med makt. Anonymkode: c2625...05b
Gjest Bullabu Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan ikke kaste han ut på dagen, det er tross alt hjemmet hans også. Står navnet hans på leiekontrakten? Jeg tror jeg hadde gitt han en skriftlig oppsigelse på kanskje én måned. Om han ikke er ute når den tiden har gått kan du ringe politiet og få han fjernet med makt. Anonymkode: c2625...05b Hvordan lager jeg den skriftlige oppsigelsen? Sender med sms?
Gjest Bullabu Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan ikke kaste han ut på dagen, det er tross alt hjemmet hans også. Står navnet hans på leiekontrakten? Jeg tror jeg hadde gitt han en skriftlig oppsigelse på kanskje én måned. Om han ikke er ute når den tiden har gått kan du ringe politiet og få han fjernet med makt. Anonymkode: vi leier, den står i mitt navn
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Om det hovedsaklig er fordeling av utgifter og økonomi, og dere har et felles barn, så er det da ikke brudd en går for først - uten å ha prøvd andre løsninger for å komme til en enighet begge kan leve med. Du må jo først og fremst være tydelig på hvor skjevdelt økonomi og utgifter er mellom dere nå. Og være villig til å diskutere hvordan dere løser dette. Kanskje dere burde finne dere et rimeligere sted å bo? Sett opp utgifter til fellesbarnet - inkludert klesvask, strøm til varmtvann ol. Og vis hvordan barnetrygden ikke dekker alt. Setter han seg på bakbena og nekter dialog, da er neste trinn å be om samtaler på familievernkontoret. Fører ikke det heller noen vei, kan du begynne å vurdere å avslutte forholdet. Anonymkode: 3dd3b...e87 1
Gjest Bullabu Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 Du må ikke synse...Det kan tas opptil 6 mnd. fra skriftlig oppsigelse til han er tatt ut med makt av namsmannen...leier leilighet, den er i mitt navn.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 Hvis det er det eneste problemet deres og dere har barn er det grunn for forhandlinger, ikke dumping. Anonymkode: 3405a...4eb
Gjest Bullabu Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er det eneste problemet deres og dere har barn er det grunn for forhandlinger, ikke dumping. Anonymkode: 3405a...4eb Vi har pratet, han nekter å betale noe for vårt felles barn, slik som klær, og vil betale 1000 kr mindre i strøm og husleie.....barnetrygden har jeg, men.....dessuten bruker han 900 kr i treningsutgifter i mnd., han skal liksom prioritere seg selv.... Endret 1. april 2022 av Bullabu
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 1 minutt siden, Bullabu said: Vi har pratet, han nekter å betale noe for vårt felles barn, slik som klær, og vil betale 1000 kr mindre i strøm og husleie.....barnetrygden har jeg, men..... Hvorfor deler du ikke barnetrygden med ham ? Det er like mye hans penger. Sett opp et budsjett hvor du synliggjør utgifter for barn(a) og inntekter fra barnetrygd. Overskytende dekkes av dere begge i fellesskap. Du kan ikke bare beholde barnetrygden og så forvente at han betaler av sin lomme, mens du tar av barnetrygden. Anonymkode: 8546c...729
Gjest Bullabu Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor deler du ikke barnetrygden med ham ? Det er like mye hans penger. Sett opp et budsjett hvor du synliggjør utgifter for barn(a) og inntekter fra barnetrygd. Overskytende dekkes av dere begge i fellesskap. Du kan ikke bare beholde barnetrygden og så forvente at han betaler av sin lomme, mens du tar av barnetrygden. Anonymkode: 8546c...729 Problemet er at han betaler ikke n o e til henne, ikke klær, mat, ingenting. Dessuten vil han betale 1000 kr mindre i mnd. i strøm og husleie. Det koster en god del mer enn den barnetrygd å ha barn, minst 2000 -2500 i mnd. Minst. Med litt snacks, som er dyrt....klær, mat.... Endret 1. april 2022 av Bullabu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå