Gå til innhold

Broren til kjæresten min bor tidsubegrenset hos kjæresten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har toppjobb med veldig god lønn. Han kjøpte seg en leilighet for rundt 6 mill alene for et par år siden. Lillebroren hans er fortsatt deltidsstudent utenfor Oslo og har et lavtlønnsyrke ved siden av studie. De to er veldig close, og det er veldig fint. Leiligheten til kjæresten min er knappe 70 kvadratmeter og har 2 soverom, og siden lillebroren hans ellers måtte leie på egenhånd i Oslo, bor han gratis hos kjæresten min på ubegrenset tid. Jeg skulle egentlig flytte inn for en liten stund siden, men har vært litt spektisk siden det er litt flaut for meg å bo med lillebroren hans. I tillegg var avtalen for at jeg skulle flytte til Oslo at jeg kunne bruke bilen til kjæresten min for å komme meg ut på jobb, ellers må jeg stå opp 5:30 på hverdager for å rekke det, men akkurat nå er det lillebroren hans som bruker bilen hans et par ganger i uka når han skal på studiestedet hans, som også er langt unna Oslo. Jeg er derfor litt spektisk til å flytte inn, fordi det ikke virker som at det plager kjæresten min at broren hans bor der, men meg ville det nok være litt slitsomt for i lengden. Omvendt vil jeg heller ødelegge noe mellom dem. Er det noen som har noen råd?

D24

Anonymkode: 3386f...78b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heter de Harper?

Anonymkode: 83f9e...527

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt inn så lenge de bor sammen. Du skriver ikke noe om hvor lenge du og kjæresten din har vært sammen, men det er sikkert bare bra at dere bor hver for dere i så ung alder uansett. Men blir det det samme om fem år hadde jeg gikk han et ultimatum 

Anonymkode: 875ef...b1d

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjæresten min har toppjobb med veldig god lønn. Han kjøpte seg en leilighet for rundt 6 mill alene for et par år siden. 

Dette er vel informasjon som ikke er så relevant for saken. 

Det er ikke så rart at du ikke vil dele leilighet med broren hans, men du må jo snakke med kjæresten din om hvorfor du ikke flytter inn (hvis det fremdeles er et tema). Når du snakker med kjæresten din om dette ikke nevn at kjæresten din har mange penger, broren bor der gratis eller at han låner bilen hans - det er ikke relevant for saken og det får deg til å virke opptatt av penger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo snakke om saken, ts. Typen din er et fritt menneske. Dersom han ønsker å ha det slik kan han selvsagt velge å bo sammen med broren sin livet ut. Det er intet feil med det. Fritt menneske - fritt valg.

Så kan jo du like selvsagt ikke ønske å bo med broren hans i det hele. Igjen - du er et fritt menneske. Da blir løsningen her og nå å fortsette å være særboere. Dersom en eller begge ikke ønsker  særbo over kortere eller lengre tid må dere heller ta forholdet opp til vurdering.

Så enkelt.

Anonymkode: 96c37...470

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det flaut for deg å bo der samtidig med lillebroren? Om det er flaut for noen så er det vel lillebror som må bo sammen med et kjærestepar. Kanskje han til og med går lei og flytter ut. Hvor lang tid har han igjen av studiene?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Synes dette viser hvor bra mann du har funnet deg som hjelper en han er glad i. Han lar deg låne bil også. Resten er bare detaljer og din evne til å kommunisere dine forventninger. 

Hva vil du egentlig? 

Endret av Mona123
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du bidra med i dette forholdet ts? 

Du høres mer indignert ut siden kjæresten strekker ut en hånd for å hjelpe nær familie og som går på bekostning av de goder du skulle hatt. 

Dette har vi alle menn opplevd, kvinner ønsker sjelden å ta de store utgiftene som bil og ferie mm. Og blir de fortalt at de også må bidra så blir det dårlig stemning. 

Anonymkode: b087a...a7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er tjuefire år og det er på tide at du lærer at det heter skeptisk, ikke spektisk 😉

Ellers har jeg full forståelse for at du ikke ønsker en mann nummer to i hjemmet du liksom skal bo i. Du kan jo ikke gå halvnaken rundt hjemme hos deg selv, eller gå på do på natten uten å kle på deg i tilfelle du støter på broren i gangen. Pinlig og ikke så veldig moro.

Du får si det som det er til kjæresten din, at du føler deg ukomfortabel med å skulle bo sammen med broren hans, og at det vil sette begrensninger på deg i ditt eget hjem. Selv om det er han som eier den boligen, så blir det jo ditt hjem også om du flytter inn, og i sitt eget hjem bør man f.eks. få kunne gå lettkledd om man ønsker. Det kan også være pinlig om broren skulle slumpe til å høre dere ha sex om kvelden og natten, og det legger jo en demper på sexlivet om man må hysje seg selv ned i frykt for å bli overhørt. Sånne personlige ting vil broren komme veldig tett på dere/deg.

Anonymkode: ca01d...c76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er tjuefire år og det er på tide at du lærer at det heter skeptisk, ikke spektisk 😉

Ellers har jeg full forståelse for at du ikke ønsker en mann nummer to i hjemmet du liksom skal bo i. Du kan jo ikke gå halvnaken rundt hjemme hos deg selv, eller gå på do på natten uten å kle på deg i tilfelle du støter på broren i gangen. Pinlig og ikke så veldig moro.

Du får si det som det er til kjæresten din, at du føler deg ukomfortabel med å skulle bo sammen med broren hans, og at det vil sette begrensninger på deg i ditt eget hjem. Selv om det er han som eier den boligen, så blir det jo ditt hjem også om du flytter inn, og i sitt eget hjem bør man f.eks. få kunne gå lettkledd om man ønsker. Det kan også være pinlig om broren skulle slumpe til å høre dere ha sex om kvelden og natten, og det legger jo en demper på sexlivet om man må hysje seg selv ned i frykt for å bli overhørt. Sånne personlige ting vil broren komme veldig tett på dere/deg.

Hvor gammel er du? 

Gammel nok til å lært å droppe unødvendige kommentarer? 

No wait.. 

Anonymkode: 46d3f...528

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er du? 

Gammel nok til å lært å droppe unødvendige kommentarer? 

No wait.. 

Anonymkode: 46d3f...528

Kanskje hun ikke visste hva det riktige ordet er? Skal hun da gå rundt og si feil i årevis, fordi ingen gidder å si fra til henne hva det faktisk heter? Jeg synes synd på folk som ingen gidder å hjelpe.

Jeg synes det er å gjøre noen en vennlig tjeneste å si i fra når hun skriver "spektisk" ikke bare en gang, men to ganger.

Jeg ser ikke noe galt i det å si fra, tvert i mot, det er snilt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje hun ikke visste hva det riktige ordet er? Skal hun da gå rundt og si feil i årevis, fordi ingen gidder å si fra til henne hva det faktisk heter? Jeg synes synd på folk som ingen gidder å hjelpe.

Jeg synes det er å gjøre noen en vennlig tjeneste å si i fra når hun skriver "spektisk" ikke bare en gang, men to ganger.

Jeg ser ikke noe galt i det å si fra, tvert i mot, det er snilt.

Da kunne du sagt det på en hyggelig måte :)

Anonymkode: b22e4...2a3

Skrevet

Synes kjæresten din høres ut som en raus og snill mann jeg. Han hjelper lillebroren, vil du skal flytte inn, dere får begge tilbud om å låne bil...

Er vel ikke noe i veien for at du flytter inn selv om broren midlertidig bor der? Broren skal vel flytte på et eller annet tidspunkt uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når var det egentlig en suksess at to brødre tok kjæresten til den ene i hus? Jeg tror det kan være lurt å vente. Sjansen for konflikt er stor.

Anonymkode: 2e3a6...a13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kjæresten min har toppjobb med veldig god lønn. Han kjøpte seg en leilighet for rundt 6 mill alene for et par år siden. Lillebroren hans er fortsatt deltidsstudent utenfor Oslo og har et lavtlønnsyrke ved siden av studie. De to er veldig close, og det er veldig fint. Leiligheten til kjæresten min er knappe 70 kvadratmeter og har 2 soverom, og siden lillebroren hans ellers måtte leie på egenhånd i Oslo, bor han gratis hos kjæresten min på ubegrenset tid. Jeg skulle egentlig flytte inn for en liten stund siden, men har vært litt spektisk siden det er litt flaut for meg å bo med lillebroren hans. I tillegg var avtalen for at jeg skulle flytte til Oslo at jeg kunne bruke bilen til kjæresten min for å komme meg ut på jobb, ellers må jeg stå opp 5:30 på hverdager for å rekke det, men akkurat nå er det lillebroren hans som bruker bilen hans et par ganger i uka når han skal på studiestedet hans, som også er langt unna Oslo. Jeg er derfor litt spektisk til å flytte inn, fordi det ikke virker som at det plager kjæresten min at broren hans bor der, men meg ville det nok være litt slitsomt for i lengden. Omvendt vil jeg heller ødelegge noe mellom dem. Er det noen som har noen råd?

D24

Han bor ikke gratis hos kjæresten din. Han bor gratis hos broren sin!! Syns han er en super bror jeg som hjelper lillebroren sin. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...