AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 De fant en polyp på ca 1 cm som nettopp er fjernet. Den ble oppdaget på vannscan. Noe annet kan ikke forklare vår barneløshet. Alt annet er tilsynelatende i orden iføøge undersøkelser. Jeg begynner ivf- behandling om 1 måned. Lurer på om jeg bør prøve enda litt til nå som polypen er borte eller om jeg skal beholde min plass i køen. De kan ikke garantere at det er polypen som var synderen heller, men den gjorde ikke forholdene optimale for implantasjon. De sier jeg får velge selv. Er 36,5 år Anonymkode: fd531...4d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Ville ikke ha hoppet av køen og ventet nei. Tenker din alder osv og enn hvis polyppen ikke er synderen? Da angrer du. Hvis det ikke går på første ivf forsøk så blir det sikkert pause mellom før neste og da kan dere jo prøve naturlig imellom også 🙂 Anonymkode: 68b3f...fd3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Jeg ble gravid med en sånn polypp, men mistet (mest sannsynlig) pga denne. Opererte vekk polyppen og ble gravid igjen (med Ivf) etterpå. Denne graviditeten gikk bra. Jeg ville fortsatt med Ivf hvis jeg var deg. Større kjangse for å bli gravid med det. Lykke til 😊 Anonymkode: d98f2...4e2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Jeg var i samme situasjon. Fjernet polypp, og fant ut kun pga veldig raskt voksende endocyste utfra intet som endte i operasjon at jeg også hadde nest mest alvorlig grad endometriose. Endometrievevet klistret eggstokk diverse sammen, og det var veldig betent vev. Så fikk jeg polypp igjen, fjernet den og. Poenget er: man ser ikke eventuell endometriose på UL, så ikke vent. Jeg ventet 6 mnd og forsøkte Letrozol og angrer veldig på det, vi endte med en kjempekjip prosess og ikke barn på IVF. Ikke sikkert noe hadde skjedd annerledes uansett, men uansett ting man lurer på i ettertid. Anonymkode: 78946...f7b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 14.24): Jeg var i samme situasjon. Fjernet polypp, og fant ut kun pga veldig raskt voksende endocyste utfra intet som endte i operasjon at jeg også hadde nest mest alvorlig grad endometriose. Endometrievevet klistret eggstokk diverse sammen, og det var veldig betent vev. Så fikk jeg polypp igjen, fjernet den og. Poenget er: man ser ikke eventuell endometriose på UL, så ikke vent. Jeg ventet 6 mnd og forsøkte Letrozol og angrer veldig på det, vi endte med en kjempekjip prosess og ikke barn på IVF. Ikke sikkert noe hadde skjedd annerledes uansett, men uansett ting man lurer på i ettertid. Anonymkode: 78946...f7b Jeg har bedt om utredning for endometriose minst 5 ganger. Min faste gyn har avfeid den teorien i ett år. Jeg ba om at de utredet meg for det også da jeg uansett skulle i narkose, men det gikk ikke. Da måtte jeg henvises og få ny operasjonstime. Jeg er ganske lei dette systemet Anonymkode: fd531...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå